مینی فرز چیست ساختار و اجزای دستگاه مینی فرز

مینی فرز چیست ساختار و اجزای دستگاه مینی فرز

مینی فرز یک فرز با ابعاد کوچک است که کاربرد زیادی دارد. از مینی فرز می توانید در تمامی کارهای مورد نیاز خود درخانه و یا کارگاه استفاده کنید.

مینی فرز چیست؟

مینی فرز یک فرز مهندسی با اندازه کوچک است که برای فرز CNC در مقیاس کوچکتر یا تولید دستی استفاده می شود. می توانید آن را روی میز کار قرار دهید و در خانه یا کارگاه از آن استفاده کنید. مشابه دستگاه های فرز استاندارد، مینی فرز ها می توانند با مواد فلزی، چوبی و کامپوزیت کار کنند تا نقش ها و طرح های دلخواه را ایجاد کنند. چه نوع کارهایی را می توانید با مینی فرز انجام دهید؟ قطعاتی که با مینی فرز می‌سازید، معمولاً مکعبی یا غیر مکعبی (گرد) هستند.

ساختار و اجزای دستگاه مینی فرز

مانند تمام فرز های صنعتی، مینی فرز نیز از یک ابزار برش ثابت با یک میز متحرک تشکیل شده است که قطعه مورد نظر برای کار روی آن با گیره نصب می شود. این نوع فرز برای قطعات و کارهای کوچک بسیار کاربردی بوده و استفاده از بسیار آسان است. بسیاری از فرز ها دارای پایه چرخشی هستند که علامت درجه روی آن نشان داده شده است. گیره تغییر زاویه قطعه برای تمیز کردن تراشه ها و اندازه گیری های شما بکار می رود، که کار را سریع می کند. قطعات را می توان مستقیماً روی میز بست. اما معمولاً جهت عمودی با محور عمودی شفت دوار دارد.

مینی فرز چیست ساختار و اجزای دستگاه مینی فرز

دستگاه فاز 1 JET JMD-18 350018 230 ولت

این مینی فرز تقریبا در لیست بهترین دستگاه های فرز کوچک ظاهر می شود، در کل باید اولین انتخاب باشد. این دستگاه برای هر حرفه ای مناسب است، مهم نیست که چوب، فلز یا سرامیک را پردازش کنید، می تواند کار را کامل کند. موتور قدرتمند، بلبرینگ های مخروطی سنگین، پوشش تسمه لولایی و تجهیزات بیشتر، انعطاف پذیری آن را در تراشکاری افزایش می دهد. مزایا: میز کار بزرگ و دستگاه نور عالی، پوشش تسمه لولایی امکان تغییر سرعت سریعتر را فراهم می کند. بلبرینگ های غلتکی مخروطی سنگین از دوک حمایت می کنند. موتور آن قدرتمند و عمق سنج آن به راحتی قابل خواندن است. تطبیق پذیری بالا برای کارهای کوچک یا سنگین را دارد، زیرا سر چرخشی آن 360 درجه است.

معایب: برای کارهای میکرو انتخاب خوبی نیست. حرکات عمودی ممکن است نیاز به صفر کردن مجدد داشته باشند. پایه ثابتی ندارد و قیمت بالایی نسبت به بقیه فرز ها دارد. مشخصات محصول: ابعاد: 42.5 x 39.75 x 43.5 اینچ، میز کار: 9 1/2 در 31 3/4 اینچ، وزن: 739 پوند، ولتاژ : 230 ولت، منبع تغذیه: برقی، موتور: 2 اسب بخار، 1 فاز، قیمت: تقریبا 70 میلیون تومان.

blank

گریزلی صنعتی G0704-7 اینچ x 27 اینچ 1 اسب بخار آسیاب ، دریل با پایه

گزینه دوم نیز یک مینی فرز همه کاره است که می تواند برای کار فرز یا حکاکی استفاده شود. و نسبت به JET JMD-18 قیمت پایین تری دارد. موتور آن هم قدرت کمتری دارد. این دستگاه با استفاده از ساختار چدن دقیق ساخته شده است و دارای پایه محکمی است. مزایا: اسپیندل R8 با خواندن دیجیتال، کلید خاموش کننده ایمنی، کلید جلو و عقب، کنترل سر تغذیه خوب و گیربکس 2 سرعته، سرعت چرخش متغیر: 50–2250 دور در دقیقه، پایه همراه دستگاه است که، ایده آل برای جایگزینی کار دستی است. معایب: قدرت کمتر از JET ، دستگیره پلاستیکی مقاومت زیادی ندارد. مشخصات محصول: منبع تغذیه: برق، ولتاژ: 110 ولت، ابعاد: 30*27.5*35.5 اینچ، موتور: 1 اسب بخار، 110 ولت، 12 آمپر، تک فاز، مخروطی دوک: R-8، سفر دوک: 2 اینچ، اسلات T: 3 مرکز 2-1/2 اینچ، عرض 7/16 اینچ، سفر سر: 11 اینچ، قیمت: حدود 45 میلیون.

مینی فرز کلاچ

این یک مینی فرز با بهترین قیمت است. دستگاه مینی فرز کلاچ دارای کیفیت خوب و ویژگی های عالی است. موتور با سرعت متغیر می تواند تا 350 وات قدرت برسد و سرعت آن از 100 RPM تا 2500 RPM در دسترس است. مزایا: لرزش کم، قیمت مناسب، موتور با سرعت متغیر، کنترل دقیق تغذیه، محکم و جمع و جور، چرخش 360 درجه سر، قدرت موتور 3/4 اسب بخار. معایب: مسائل مربوط به کنترل سرعت، برای کار روی شیار ها مناسب نیست، چون RPM پایینی ندارد. مشخصات محصول: وزن: 140 پوند، شیب 45 درجه به چپ یا راست، 0.5 اسب بخار، 7 اینچ طول و 4 اینچ عرض، موتور 110 ولت با سرعت متغیر (100-2500 دور در دقیقه)، گیربکس 350 وات دو سرعته، قیمت: تقریبا 19 میلیون تومان.

blank

دستگاه حکاکی با سرعت متغیر Erie Tools

این مینی فرز همچنین یک دستگاه همه کاره است که می تواند نیازهای ماشینکاری مختلف از جمله فرز سطحی، فرز عمیق و حکاکی را برآورده کند. چون استفاده و کار با آن آسان است، بنابراین برای علاقمندان کاملا مناسب است. دستگاه مینی فرز با مهره های شکاف T، یک پین قفل دوک، یک نوار کشش و بسیاری موارد و ابزار دیگر برای استفاده کمک می کند. مینی آسیاب با سرعت متغیر Erie Tools یک گزینه با ارزش خوب است. مزایا: کنترل سرعت متغیر، کلید جلو و عقب، دارای محورهای X، Y و Z، مناسب برای شیار های عمیق به دلیل کنترل سرعت، کارکرد آسان و ساده، عالی برای کارهای سرگرمی، قابل استفاده برای حکاکی، فرز عمیق و فرز سطحی،  خاموش شدن خودکار در مواقع خطر.

معایب: قدرت موتور زیر 2000 دور در دقیقه است، نسبتا کوچک است. مشخصات محصول: وزن: 112 پوند، ابعاد: 26.5x 21.5 x 17.99 اینچ، ظرفیت فرز انتهایی: 3/8 اینچ (10 میلی متر)، فلوت 4 تکه فولادی پرسرعت با ست ساقه 3/8 اینچی، شامل اندازه‌های 1/8، 3/16، 1/4، 5/16، 3/8 و 5/32 اینچ.

blank

مینی فرز Proxxon 37110 MICRO Mill

این یک فرز بسیار کوچک است که برای پروژه های کوچک و پیچیده، به ویژه جواهرات و قطعات الکترونیکی طراحی شده است. اگر می خواهید یک مینی فرز مقرون به صرفه پیدا کنید و قطعه کار بزرگی برای پردازش ندارید، می توانید این دستگاه را استفاده کنید. برای کاربران مبتدی و متوسط ​​گزینه مناسبی به شمار می رود. مزایا: بی صدا، دقیق و بدون لرزش در استفاده، بدون ایجاد خستگی، وزن کم و طراحی باریک، ابزار دقیق با کیفیت بالا، محکم و با دقت بالا، ارزان ترین در لیست موجود، قابل تنظیم در تمامی محورها، سبک و قابل حمل، موتور 24 قطبی 100 وات با سرعت متغیر. معایب: ممکن است مشکلات نویز داشته باشد. برای مشاغل بزرگ قابل استفاده نیست. مشخصات محصول: وزن: 18.2 پوند، ابعاد: 16.93 x 11.02 x 9.45 اینچ، ولتاژ: 110 ولت (AC)، منبع تغذیه: AC/DC، سرعت RPM: 5000-20000.

ارسال دیدگاه