تمام آن چه درباره شمشاد زن می خواهید بدانید

تمام آن چه درباره شمشاد زن می خواهید بدانید

فضاهای سبز قسمت جداناپذیر زندگی ما انسان‌ها شده‌اند و با گسترش شهرنشینی و زندگی ماشینی اهمیتی دوچندان پیدا کرده‌اند. با گسترش فضاهای سبز، چگونگی طراحی و رسیدگی به آن‌ها در قالب رشته‌های تخصصی در زمینه فضای سبز به‌وجود آمده است و با پیشرفت علم و تکنولوژی تمام ابزارهای دستی که کارکردن با آن‌ها سخت و عذاب‌آور بود؛ تبدیل به ابزار ماشینی و اتومات شدند. شمشاد زن نمونه ای از این دستگاه بوده که در راستای آسان‌تر کردن فرایندهای مختلف به وجود آمده است.

شمشاد زن ها چه می کنند؟

شمشاد گیاهی‌ است با مقاوت بالا و سرعت رشد زیادی دارد. از آن جهت تزیین پرچین‌ها استفاده می‌شود. سرعت بالای رشد این گیاه مشکلاتی را به‌وجود می‌آورد و به‌همین دلیل باید شاخه‌های ان را کوتاه کرد.

شمشاد زن یک ابزار کاربردی در زمینه باغبانی و فضای سبز بوده و همان‌طور که از نام آن پیداست به منظور کوتاه کردن شمشادها مورد استفاده قرار می‌گیرد. با استفاده از این ابزار می‌توان در زمان صرفه‌جویی کرد.

تمام آن چه درباره شمشاد زن می خواهید بدانید

کاربردهای دستگاه شمشاد زن

با روی کار امدن دستگاه شمشاد زن دیگر نیازی به صرف زمان و انرژی بالا جهت کوتاه کردن شمشادها با دست نبود. اساس کار این دستگاه همانند اره موتوری بوده که به طور سفارشی و جهت کار در عملیات باغبانی طراحی شده است.

از کاربرد عمده این تجهیزات باغبانی می‌توان به استفاده از آن‌ها جهت هرس درختان کوتاه، کوتاه کردن شاخ‌و‌برگ آن‌ها، و کوتاه کردن علف‌های بلند اشاره کرد.

شمشاد زن این قابلیت را دارد که بدون آسیب به قسمت چوبی شمشادها آن‌ها را هرس یا کوتاه نماید. این دستگاه‌ها برخلاف دیگر ابزارآلات دارای وزن کم، کارآیی بالا، حمل و نقل راحت‌تر، کاربری آسان و قیمت مناسبی هستند.

انواع دستگاه

طراحی شمشاد زن به گونه‌ای‌ است که شاخه های آن‌ را بدون آسیب رساندن به گیاه، کوتاه می‌کند. این دستگاه به ‌منظور هرس کردن و شکل‌دادن به درختچه‌ها، بوته‌های تزیینی و علف‌های بلند مورد استفاده قرار می‌گیرد. شمشادزن‌های دستی ساده‌ترین نوع این دستگاه بوده که از آن‌ها برای کارهایی با حجم پایین استفاده می‌شود و شکلی شبیه به قیچی دارد.

مدل دستی جزو قدیمی‌ترین دستگاه‌های شمشاد زن است که به دلیل قیمت پایین و عدم نیاز به برق و سوخت از مزایای زیادی برخوردار است. اما برای کار با حجم بالا و همچنین آسیب کمتر به کاربر و گیاه، انواع موتوری و شارژی این دستگاه‌ها که به ترتیب با بنزین و برق کار می کنند؛ تولید شده‌اند.

انواع با توجه به انرژی مصرفی

از نظر نوع انرژی مصرفی این دستگاه‌ به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود:

  1. بنزینی (موتوری)
  2. برقی (شارژی)

این دو نوع شمشاد زن از نظر تیغه، دو نوع  یک طرفه و دو طرفه دارند.

 

تمام آن چه درباره شمشاد زن می خواهید بدانید

اجزا و قطعات دستگاه هرس ‌کن

قسمت‌های مختلف شمشاد زن را می‌توان در سه بخش اصلی موتور، کنترل‌کننده‌ها و واحد برش دسته‌بندی کرد. از جمله مه‌مترین اجزای این دستگاه‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • تیغه برش
  • کاور فیلتر
  • کاور جلو دستگاه
  • موتور
  • سوییچ قفل گاز
  • مخزن سوخت شفاف
  • دسته جلو جهت تسلط بیشتر بر کار
  • دسته عقب

شمشاد زن برقی (شارژی) را بیشتر بشناسیم

شمشادزن‌های برقی یا شارژی به دو نوع تقسیم می‌شوند. یک نوع از آن‌ها دارای سیم برق بوده و باید به پریز برق وصل شود. نوع دیگر باتری دارد. تنها تفاوت این نوع دستگاه با نوع بنزینی آن است که شمشادهای کوتاه‌تر و نازک‌تر را کوتاه می‌کنند.

مدل‌های یک طرفه و دو طرفه

شمشاد زن‌های دوطرفه برای شکل دادن به شمشادها و مرتب نمودن آن‌ها هستند و برش را از دو طرف انجام می‌دهند. این نوع دستگاه‌ها می‌توانند شمشادها را از یک‌طرف به طرف دیگر هدایت کنند. دستگاه شمشاد زن دوطرفه به دلیل راحتی کار میان کاربران از محبوبت بالایی برخوردارند.

در شمشادزن‌های یک طرفه، هر دو تیغه ثابت و متحرک در یک طرف دستگاه قرار گرفته است. درحین کار، عمل بریدن شاخه‌ها از یک طرف انجام شده و شمشادها به یک‌ طرف ریخته می‌شوند.

شمشاد زن یک طرفه برای افراد حرفه‌ای و کار طولانی مدت و شمشادهای بزرگ مناسب هستند. از مزیت‌های مهم مدل یک طرفه می‌توان به این اشاره کرد که شمشادهای ریخته شده به راحتی از زمین‌ جمع شده و به اطراف ریخته نمی‌شود.

blank

از خصوصیات یک شمشاد زن ایده آل

وزن کم و توان بالا از خصوصیات یک شمشاد زن مناسب و ایده‌آل است. یک دستگاه خوب، عملکرد سازگاری با محیط زیست دارد و بدون آلودگی خواهد بود. همچنین قابل حمل بوده و می‌توان از آن در محیط‌های کاری مختلف استفاده کرد.

مزیت منحصر بفرد شمشاد زن برقی (شارژی)

دستگاه هرس‌کن برقی بدون آلودگی و سازگار با محیط زیست است. شمشاد زن شارژی در مقایسه با مدل‌های بنزینی، هم وزن  و هم قیمت پایین‌تری دارد. اما به نسبت، قدرت و سرعت آن از مدل‌های بنزینی کمتر است.

دستورالعمل ها و نکات ایمنی استفاده از دستگاه

هنگام استفاده از دستگاه هرس‌کن برقی از تماس کابل دستگاه با تیغه‌ها جلوگیری شود و در صورت آسیب دیدن کابل در اسرع وقت تعویض گردد. در مواقع بارندگی که بوته‌ها و شمشادها خیس هستند؛ از دستگاه  شمشاد زن استفاده نشود. هنگام کار با شمشاد زن از پوشش و لباس کار شامل عینک ایمنی، کفش مخصوص و دستکش ضد برندگی استفاده نمایید .

طول عمر دستگاه هرس‌کن

اگر می‌خواهید شمشاد زن شما طول عمر مفید خود را حفظ کند؛ لازم است به سرویس و نگهداری آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. اولین نکته تمیزکردن، خشک نمودن و روغن‌کاری تیغه‌های دستگاه پس از هر بار استفاده آن است. اگر یکی از تیغه های دستگاه درحین استفاده ترک برداشت؛ حتما برای تعویض آن اقدام کنید و تیغه‌های کند شده را نیز گاها تیز نمایید.

نکته دیگر قابل توجه اینکه دستگاه را در یک محیط سربسته نگه‌داری کنید. اگر به مدت طولانی از ان استفاده نمی‌کنید؛ بخش گیربکس شمشاد زن را، گریس‌کاری نمایید. بررسی فیلترهای هوای دستگاه و در صورت نیاز تعویض آن‌ها فراموش نشود .

تمام آن چه درباره شمشاد زن می خواهید بدانید

مشاوره و راهنمای خرید دستگاه هرس کن

قبل از خرید باید یک‌سری فاکتورها مدنظر مشتریان قرار گیرد تا به یک خرید کاربردی و مناسب هدایت شوند. اولین نکته در خرید یک شمشاد زن توجه به نوع و‌ مدل دستگاه است که باید متناسب با نیاز و شرایط کاری انتخاب و خریداری شود. توجه به جنس و نوع مواد اولیه به‌کار رفته در ساخت بدنه و قطعات دستگاه، فاکتور مهم بعدی در خرید کالا است که بر قیمت تمام‌شده دستگاه نیز تاثیر دارد. علاوه بر نکات گفته شده هنگام خرید این دستگاه باید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه