دریل گیربکسی و دریل چکشی در چه موردی با هم اختلاف دارند

drayl chkoshi va girboxi

خوب است بدانید که دریل چکشی و دریل گیربکسی، با هم فرقی دارند و آن هم جهتی می باشد که هر یک از آن ها نیروی بیشتری به عمل پیچش خود اعمال می کنند. بدین صورت که دریل چکشی بیشترین نیرو را در زمان برخورد با ماده در حال سوراخ شدن به منطقه اعمال می کند و در مقابل دریل گیربکسی، بیشترین نیروی ارائه شده را در وضعیت عمود اعمال می کند. جهت دانستن و ارزیابی اختلاف بین دریل گیربکسی و دریل چکشی با ما همراه بوده و مقاله حاضر را مطالعه کنید.

باید بدانید که دریل گیربکسی دارای کارکرد ضربه ای و چرخشی می باشد و دریل چکشی دارای کارکرد چکشی است. به عبارت دیگر اگر بخواهیم تفاوت این دو دستگاه را به زبان ساده بیان کنیم باید بگوییم که اختلاف اصلی در نیرویی می باشد که به سر مته انتقال داده می شود. دریل چکشی همچون چکش نیرویی به سر مته چکشی اعمال می کند که بیشتر از حالت چرخیدن، نیرو را مستقیم به جسم مورد نظر وارد می کند. نیرو در این وضعیت دارای شدت بیشتر و چند برابر بیشتر از کارکرد ضربه ای دریل گیربکسی می باشد. نیروی دریل چکشی می بایست بیشتر باشد چراکه باید از اجسام و مواد بسیار سخت‌تری عبور کند. دریل گیربکسی نیز به همان شیوه کار می کند ولی در این وضعیت، مته تنها ضربه نمی زند بلکه یک حرکت چرخشی نیز به وجود می آورد و در این حالت مته می تواند از دیواره سنگی نیز عبور کند. باید بدانید که نیروی چکشی دریل با ژول عنوان می شود. هر میزان که دریل چکشی قوی تر باشد، سوراخ هایی که قادر می باشید تا با آن درست کنید بزرگتر بوده و با سرعت بیشتری نیز قادر می باشید تا در بتن حفره درست کنید.

دریل گیربکسی و دریل چکشی در چه موردی با هم اختلاف دارند

جهت درست کردن سوراخ در فلز یا کاشی و سنگ تراشی باید از دریل گیربکسی استفاده کنید راکه در مقایسه با دریل چکشی بهتر می باشد. به صورت کلی، دریل چکشی جهت عبور از مواد با مسئه ای روبرو نمی باشد ولی دور در دقیقه بالا مساوی با صدمه رسیدن به مواد می باشد. دریل گیربکسی اصولا دو شیوه تنظیم سرعت مکانیکی و RPM دارد که این امکان را برایتان فراهم می کند تا از تنظیمات مناسب برای کار خود استفاده کنید.

چنانچه تاکنون جهت خرید دریل گیربکسی و یا دریل چکشی به نتیجه ای نرسیده اید، پیشنهاد می کنیم تا گروه بندی این ابزار ها و دستگاه ها را د سایت مشاهده کنید و اگر تمایل به راهنمایی دارید کارشناسان ما می توانند شما را راهنمایی کنند.

خوب است بدانید که برخی از برند ها هم این دو نوع دریل را یکی کرده اند و گونه ای کالا با عنوان دریل چکشی گیربکسی ارائه کرده اند که اگر می خواهید می توانید آن ها را نیز در اینجا مشاهده کنید.

وجه تمایز دریل گیربکسی و دریل چکشی

وجه تمایز دریل گیربکسی و دریل چکشی

افرادی که دستگاه های الکتریکی را استفاده می کنند بیشتر مواقع در مورد اختلاف بین دریل چکشی و دریل گیرکسی دچار سردگمی می شوند. باید بدانید که اختلاف های اصلی در هدف، شکل ظاهری، وزن، هزینه و شیوه کار با آن ها می باشد.

اولا، دو نوع دریل از لحاظ هدف گوناگون می باشند. دریل چکشی اصولا جهت حفاری در یک سطح سخت همچون آجر یا بتن در حرفه ساختمانی به کار برده می شود. بعضی از دریل های چکشی یک خصوصیت دارند که به کاربر امکان می دهد آن را مجددا به یک دریل معمولی مبدل کنند. از سوی دیگر، دریل گیربکسی اصولا جهت اعمال اتصال دهنده هایی همچون پیچ و میخ مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار قادر است تا سوراخ کاری نیز انجام دهد. همچنین قادر است تا میخ ها را از ورق عبور دهد و در هر وضعیتی که به یک دریل کاری احتیاج داشته باشید، قابل استفاده می باشد. باید بدانید که از دریل گیربکسی نباید جهت انجام کار روی چوب استفاده شود چرا که در هنگام احتیاج به اتصال دهنده احتمال دارد نیروی اضافی اعمال شده به جسم چوبی صدمه وارد کند.

از لحاظ ظاهری، این دو دریل با هم فرق دارند. دریل گیربکسی کوتاه تر و ضخیم تر می باشد و در عوض سری یا چاک دریل دارای یک سوکت شش ضلعی می باشد. به علاوه شاید یک آداپتور را نگه دارد که مته ها به درون آن متصل شوند. از سوی دیگر، دریل چکشی سنگین و بزرگ می باشد و یک سری یا چاک دریل ئارد که قادر می باشد گونه های گوناگونی از مته ها و اندازه ها را شامل شود.

اختلاف بین دریل چکشی و گیربکسی از نظر کارکرد هم مدنظر می باشد. دریل چکشی فشار بیشتری در مقایسه با دریل گیربکسی دارد. کسی که آن را به کار می گیرد، یک وضعیت چکش مانندی را تجربه می کند که سریعا به یک جسم سخت برخورد می کند و اعمال می شود. دریل چکشی با حرکت عقب و جلو دچار حرکت ارتعاشی می شود. این دریا همچنین دارای کلاچ قابل تنظیم می باشد تا نیروی بیشتری اعمال نشود.

وجه تمایز دریل گیربکسی و دریل چکشی

دریل گیربکسی به طور چرخشی حرکت می کند و شاید همچون یک پیچ گوشتی برقی یا شارژی بی سیم باشد ولی چنانچه نیروی بیشتری احتیاج داشته باشیم، مکانیسم و عملکرد خاصی به کار گرفته شده و نیروی بیشتری را فراهم می کند. اصولا دریل گیربکسی دارای کلاچ قابل تنظیم نمی باشد و در نتیجه نمی تواند از شارژ زیاد جهت یک کار کوچک جلوگیری کند.

باید بدانید که دریل های شارژی دارای وزن کم تری می باشند. آن ها برای استفاده در هر جایی مناسب می باشند و در نتیجه محدودیت کمتری دارند. نوع های مختلف دریل های شارژی قادر می باشند تا به میزان دریل های برقی قدرت داشته باشند. دریل های چکشی جدید احتمالا دارای باتری های لیتیومی می باشند تا انرژی بیشتری را فراهم کنند.

چنانچه هزینه و قیمت دستگاه انتخابی شما یک دلیل مهم جهت تصمیم گیری برای خرید شما می باشد، باید بدانید که که دریل چکشی از دریل گیربکسی قیمت بیشتری را دارد. ولی دانستن این نکته هم اهمیت دارد که برخی مواقع دریل چکشی جهت مته کاری های سخت و ضروری بوده و بهتر کاربرد دارد.

ارسال دیدگاه