نکاتی که به شما در انتخاب و خرید جارو برقی و شارژی کمک می‌کنند

نکاتی که به شما در انتخاب و خرید جارو برقی و شارژی کمک می‌کنند

از زمانی که جاروهای مدرن شارژی وارد بازار شده­اند؛ اغلب متقاضیان به مقایسه این نمونه جارو با جاروهای برقی می‌پردازند و مزایا و معایب هر یک را بررسی می‌کنند. معمولا در خاطر آن‌ها، جارو برقی خودش را ثابت کرده است اما قضیه جاروهای شارژی چگونه تعریف می‌شود؟ آیا این جاروها رقیب خوبی برای نمونه برقی هستند؟  طبیعتا انواع جارو برقی و شارژی برای نظافت فضاهای مختلف بکار می‌روند و هر کدام از آن‌ها با توجه به مکانیزم خود، کارایی مناسبی ارائه می‌دهند؛ به شرط آن که برای فضا و کار مناسب استفاده شوند. از این ‌رو برای آنکه متوجه شوید؛ کدام یک از آن‌ها می‌توانند برای شما مناسب باشند؛ باید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا به شما در انتخاب هرچه درست‌تر این جاروها کمک کنند.

نکاتی که به شما در انتخاب و خرید جارو برقی و شارژی کمک می‌کنند

استفاده از جارو برقی بهتر است یا جارو شارژی؟

وقتی از افراد درباره­ی خریدشان سوال بپرسید؛ نظرهای جالب و مختلفی می­شنوید. یکی خرید خود را رضایتمند می­داند و دیگری از همان خرید ناراضی است. وقتی به صورت جامع به مسئله نگاه کنید؛ متوجه می‌شوید که هر دو طرف حق دارند. محصول همان محصول است اما خدماتی و کارایی که هر یک از آن انتظار دارد؛ متفاوت است. در مقایسه جارو برقی و شارژی نمی‌توان گفت کدام یک بهتر هستند؛ چرا که هر کدام از آن‌ها در زمینه­ی خود بهترین کارایی را ارائه می­دهند. به عنوان مثال جاروهای شارژی باتری دارند و مسلما این باتری در مدت زمانی خالی شده و نیاز به شارژ دارد. برای همین شما نمی‌توانید از این جاروها برای فضاهای بسیار بزرگ و به طور مداوم استفاده کنید و توقع کارایی همانند جاروهای برقی داشته باشید.

3 نکته برای انتخاب جارو برقی یا جارو شارژی

امروزه جاروهای برقی و جاروهای شارژی در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. انتخاب بین این دو نمونه جارو با در نظر گرفتن ویژگی­های آن‌ها بسیار دشوار است. برای آن‌که انتخاب مناسبی در زمان خرید جارو داشته باشید و پشیمان نشوید؛ می‌توانید با توجه به سه نکته برجسته زیر، در میان جارو برقی و شارژی انتخاب کنید.

1. با توجه به فضاهای مورد استفاده برای خرید تصمیم بگیرید.

اگر شما خانه­ای بزرگ دارید که به طور مداوم در آن ریخته و پاش می‌شود. بهتر است به فکر انواع جاروهای برقی باشید. این نمونه جاروها می‌توانند بدون وقفه و با قدرت بالا از این طرف خانه تا آن طرف آن را تمیز کنند. شما می‌توانید با جارو برقی روی موکت­ها پاگردها و فرش­ها را به سرعت تمیز کنید. اگر جارویی مناسب برای نظافت دفتر خود می‌خواهید؛ می‌توانید به سراغ جاروهای شارژی بروید.

این جاروها به تنهایی از عهده نظافت منازل برنمی­آیند؛ اما با کمک آن‌ها قادر هستید به راحتی به  کنج و کناره­های دیوار، لای مبل و داخل ماشین برای نظافت، دسترسی داشته باشید. این جاروها با قطر و دهانه باریکی که دارند بسیار برای نظافت چنین فضاهایی مناسب به شمار می‌روند. همچنین در انتخاب جارو برقی و شارژی درنظر داشته باشید که از نمونه شارژی می‌توان در مکان­هایی که دسترسی به برق ندارید نیز استفاده کنید.

نکاتی که به شما در انتخاب و خرید جارو برقی و شارژی کمک می‌کنند

1.کیفیت تمیزکنندگی جاروها را بررسی کنید.

قدرت مکش و کیفیت تمیزکنندگی، از مهم‌ترین خصوصیات انواع جاروهای برقی و شارژی محسوب می‌شوند. معمولا جاروهای برقی به دلیل مکانیزم ویژه خود که با برق قوی کار می‌کنند؛ مکش قوی‌تری دارند. این جاروها می‌توانند در کمترین زمان ممکن و تنها با یکبار قرار دادن دهانه جارو، محیط را تمیز کنند. در صورتی که جاروهای شارژی که ولتاژ بالایی نیز دارند؛ از مکش کمتری نسبت به جاروهای برقی برخوردار هستند و بیشتر برای زدودن گردوخاک و تمیزکاری فضاهای کوچک به کار می‌روند. با توجه به این ویژگی در جارو برقی و شارژی، می‌توانید جاروی مورد نیاز خود را انتخاب کنید تا خریدی رضایت­بخش داشته باشید.

2.از ظرفیت کیسه­ ها غافل نشوید.

پاکت­های جارو، کیسه­هایی هستند که گردوخاک و خرت و پرتی که جارو می­شوند؛ در آن قرار می‌گیرند. جاروهای برقی در دو نوع پاکت دار و بدون پاکت تولید می‌شوند. معمولا نمونه بدون پاکت آنها، برای افرادی که آسم یا آلرژی دارند یا به بیماری­های ریوی مبتلا هستند؛ مناسب نیست و در طولانی مدت می‌تواند به سلامت شما آسیب برساند. ولی نمونه پاکت دار آن با داشتن کیسه­هایی با ظرفیت­های مختلف به شما این امکان را می‌دهد که به طور مداوم آن‌ها را تعویض کنید. جاروهای شارژی نیز از پاکت­هایی برای جمع­آوری زباله برخوردار هستند که نسبت آن‌ها به کیسه­های جارو برقی بسیار کوچک است و در مدت زمان کوتاه‌تری نیاز به خالی شدن دارند.

blank

مهم‌ترین تفاوت جارو برقی و شارژی

به صورت کلی بزرگ‌ترین تفاوت جارو برقی و شارژی در مکانیزم کارکرد آنها به چشم می‌خورد. جاروهای برقی از جثه و شکل بزرگ‌تری نسبت به جاروهای شارژی برخوردار هستند که به دنبال آن، موتور قوی­تر و کیسه­های بزرگ‌تری در خود جای می‌دهند. این جاروها با وصل شدن مستقیم به برق، مکش بالایی دارند و در چندین ساعت قابل استفاده هستند. وجود موتورهای قدرتمند در جاروهای برقی منجر به تولید سروصدا می‌شود که این میزان صدا در مدل­های شارژی کمتر است.

جاروهای شارژی دهانه باریک‌تری دارند و به راحتی می‌توانند فضاهای غیر قابل دسترس را تمیز کنند. عملکرد این جاروها با باتری است و نیاز به شارژ شدن دارند. با اینکه تولیدکنندگان این مدل جارو در تلاش‌اند مکش آن را بهبود ببخشند؛ اما قدرت مکش آن‌ها نسبت به جاروهای برقی پایین‌تر است. مثلا اگر بخواهید یک فضای بزرگ را با نمونه­های شارژی، جارو بکشید؛ ممکن است چندین بار نیاز داشته باشید تا آن را برای نظافت کامل شارژ کنید.

نکاتی که به شما در انتخاب و خرید جارو برقی و شارژی کمک می‌کنند

کدام یک از جاروهای برقی یا شارژی را خریداری کنیم؟

برای خرید جارو برقی یا  شارژی، ابتدا بایستی به نیاز خود توجه کنید تا بتوانید بهترین کارایی را دریافت نمایید. سپس با توجه به قدرت مکش و ویژگی­های هر یک از این جاروها، می‌توانید انتخابی درست داشته باشید. اگر به دنبال یک سیستم کامل نظافت در منزل هستید؛ پیشنهاد می‌شود که هر دو نمونه جارو برقی و شارژی را تهیه کنید. چرا که نمونه برقی آن با قدرت مکش بالا می‌تواند فضاهای بزرگ را نظافت کند و با کمک جاروهای شارژی قادر هستید؛ محل­هایی که به راحتی به آن‌ها دسترسی ندارید را تمیز کنید.

ارسال دیدگاه