نگاهی اجمالی به برش لیزر صفحه استیل

نگاهی اجمالی به برش لیزر صفحه استیل

خوب است بدانید که استفاده از دستگاه های برش لیزر از جمله بهترین و با دقت ترین شیوه ها جهت بریدن و فرم دهی صفحات استیل می باشد. ماشین های لیزر صفحه استیل با دارا بودن تکنولوژی امروزی می توانند طرح های گوناگونی را با پایین ترین میزان خطا روی صفحات استیل ایجاد کنند و به آن ها فرم دهند. این دستگاه ها فرایند برش را بسیار سریع انجام می دهند و بنابراین در صنایع گوناگون جهت ایجاد طرح های مختلف بر روی صفحات استیل با توجه به نیاز آن صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.

 در حال حاضر دستگاه های برش صفحه استیل با کمک لیزر در صنایع تولیدی گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند به گونه ای که کارگاه های دارنده این نوع خدمت قادر می باشند تا طرح های دو بعدی را بر روی قطعات استیل ایجاد کنند. اگر به این موضوع علاقه دارید و می خواهید تا بیشتر در مورد دستگاه لیزر صفحه استیل و همچنین کاربردهای آن بدانید تا انتهای مقاله حاضر را مطالعه نمایید.

موارد استفاده از لیزر صفحه استیل در صنعت

موارد استفاده از لیزر صفحه استیل در صنعت

همانگونه که می دانید فلز استیل به دلیل استحکام بسیار زیاد در مقابل اکسیداسیون و زنگ زدن، در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کارگاه ها و کارخانه های صنعتی جهت ایجاد اشکال مورد نظر خود بر روی صفحات استیل، احتیاج به دستگاه های لیزری برش صفحه استیل دارند. از جمله موارد استفاده از لیزر صفحه استیل در ادامه بیان شده اند:

  • لیزر صفحه استیل در صنایعی چون تولید مواد غذایی یا لوازم خانگی بسیار کاربرد دارد و بهره‌وری را در تولید محصولات بالا می برد.
  • به کار بردن لیزر صفحه استیل جهت فرم دادن به قطعات و وسایل تزیینی بسیار رایج است.

مزیت ها و موارد استفاده از لیزر صفحه استیل در صنعت

به این علت که لیزر صفحه استیل مزیت های گوناگونی در صنایع مختلف دارد، در کارگاه ها و کارخانه های تولیدی با استقبال زیادی روبرو شده است. کاربردها و مزایای این روش در ادامه لیست شده اند:

  • قابلیت انجام برش سریال با کمک لیزر صفحه استیل وجود دارد
  • ضایعات ایجاد شده با روش برش لیزری بسیار کم می باشد
  • فرایند برش با دقت و سرعت بالا، با دستگاه لیزر صفحه استیل از جمله با اهمیت ترین خصوصیت این دستگاه به شمار می رود
  • انجام برش با دستگاه لیزر صفحه استیل، دارای هزینه های خیلی کمتری در مقایسه با شیوه های دیگر برش می باشد
  • چنانچه صفحات استیل ضخامت یکسانی داشته باشند، دستگاه قادر می باشد تا چندین صفحه استیل را همزمان برش دهد
  • این دستگاه قادر است تا با برش دو بعدی اشکال گوناگونی را فرم دهد
  • رسیدن به راندمان بالاتر با به کارگیری لیزر صفحه استیل امکان پذیر است

شیوه های مورد استفاده در لیزر صفحه استیل

شیوه های مورد استفاده در لیزر صفحه استیل

کارگاه ها و کارخانجاتی که از لیزر صفحه آهن و استیل استفاده می کنند قادر می باشند تا با شیوه های زیر، اشکال برنامه ریزی شده را بر روی فلز موردنظر به وجود بیاورند.

  • شیوه برش لیزری با بکارگیری گاز اکسیژن

 باید بدانید که لیزر صفحه استیل با بکارگیری گاز اکسیژن از جمله روش های رایج در انجام برش صفحات استیلی می باشد. این شیوه برش لیزری در مقایسه با شیوه های دیگر ارزان تر است ولی ممکن است کیفیت قطعه برش داده شده کاملا مطلوب نباشد.

  • شیوه برش لیزری با بکارگیری گاز نیتروژن

 خوب است بدانید که این شیوه برش لیزری با بکارگیری گاز نیتروژن بهترین کیفیت را در قطعه تولیدی به شما ارائه خواهد داد. از سوی دیگر هزینه برش لیزر صفحه استیل با بکارگیری گاز نیتروژن بیشتر از شیوه های دیگر می باشد. با این وجود مشتری می تواند در مورد کیفیت قطعات برش داده شده بسیار مطمئن باشد چراکه بازدهی در این شیوه بالا است.

موارد با اهمیت در استفاده از لیزر صفحه استیل

موارد با اهمیت در استفاده از لیزر صفحه استیل

 چنانچه با دستگاه برش لیزری صفحه استیل سر و کار دارید موارد بیان شده در زیر را رعایت کنید تا بازدهی خود را بالا ببرید:

  • اگر می خواهید یک برشکار ماهر باشید باید همواره میزان چین ها و پلیسه های قطعه برش داده شده را بسیار کم کنید تا کار تمیز تری ارائه دهید.
  • همچنین در یک برش دقیق و ماهر می بایست تا زاویه مخروطی را در قطعه مورد نظر با دقت بالایی چک کنید تا کار حرفه ای تری تحویل دهید.
  • به علاوه یک برشکار ماهر باید تا ضخامت کرف که تعیین کننده هماهنگی بهتر برش است را کم کند. به عبارت دیگر این کار موجب تطبیق بالاتری با برش می شود. در نتیجه برشکار جهت حصول برش های منظم تر و با دقت تر می بایست تا به این مورد اهمیت دهد و آن را رعایت کند.

جمع بندی

جمع بندی

به طور کلی لیزر صفحه استیل یکی از شیوه های مدرن و با دقت بالا در تولید اشکال گوناگون بر روی فلز استیل می باشد. این روش در شرکت ها و کارخانجات دارای این دستگاه صورت می گیرد. در این راستا می توانیم شرکت لیزر پرند را معرفی کنیم که در حیطه خدمات برش لیزری با بهترین دقت و کیفیت، خدمت می کند. این شرکت توانسته با رزومه درخشان خود در این زمینه بسیار حرفه ای فعالیت کند و رضایت مشتریان خود را به همراه داشته باشد. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد. اگر در مورد هرکدام از موارد بیان شده سوال و یا نظری داشتید در بخش نظرات و پیشنهادات با ما در میان بگذارید. ازینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید سپاسگزاریم.

ارسال دیدگاه