همه چیز درباره بشکاف خیاطی

همه چیز درباره بشکاف خیاطی

خیاطی جزو مجموعه هنرهایی است که نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. همچنین افرادی که می‌خواهند جزو لیست خیاطان ماهر باشند، می‌بایست صبر و حوصله بسیاری در هنگام کار کردن به خرج دهند. افرادی که کار خیاطی را برعهده دارند علاوه بر این که یک حرفه را انجام می‌دهند یک هنرمند نیز محسوب می‌شوند.

گاهی اوقات ممکن است هنگام دوختن پارچه‌ها به یکدیگر فرآیند دوخت و دوز به خوبی انجام نشود؛ لذا خیاط جهت شکافتن محل کوک‌ها از ابزاری به نام بشکاف خیاطی استفاده می‌کند. در نظر داشته باشید این حرفه تا کنون توانسته مردان و زنان زیادی را مشغول به کار کند. به علاوه تقاضای پوشاک در سرتاسر دنیا به طور تصادی در حال افزایش است؛ لذا نیاز به خیاط نیز به همان نسبت به افزایش می‌یابد.

چگونه یک خیاط ماهر شویم؟

بهتر است بدانید که کار خیاطی سرتاسر پر از نکات ریز و درشت است. دانستن این نکات کمک می‌کند تا فرد یک خیاط ماهرتر باشد. به عنوان مثال اگر خیاط بتواند کوک‌ها را بدون نیاز به بشکاف خیاطی به پایان برساند یک گام به سوی ماه  شدن پیش رفته است.

همه چیز درباره بشکاف خیاطی

طرح زدن یقه

یک خیاط ماهر باید بتوانند دوخت یقه‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد؛ چرا که معمولاً یقه‌ها بسیار جلب توجه می‌کند. به همین دلیل اگر لباس به خوبی دوخته نشود مشتری پس از مدتی که از کار شما ناراضی خواهد بود دیگر به نزد تان باز نمی گردد. به علاوه یک خیاط ماهر باید از طراحی‌های روز دنیا مطلع باشد و مهارت دوختن انواع یقه‌های متفاوت را یاد بگیرد.

شکل گذاشتن و کوک زدن دکمه

برخی افراد که به خیاطی مانند یک هنر نگاه نمی کنند می‌توانند جزو افراد مطرح باشند؛ چرا که نکات ریزی را فراموش خواهند کرد که باعث جذاب شدن نتیجه نهایی کار خواهد شد. به عنوان مثال یک هیات ماهر می‌داند که محل کوک زدن دکمه لباس آقایان و بانوان متفاوت است. به همین علت درستی آن را در جای خود می دوزد و دیگر نیازی به استفاده از بشکاف خیاطی جهت پاره کردن کوک‌ها نیست. پس خیاط ماهر نباید به خاطر تشابه دوخت لباس آقایان و بانوان دچار خطا شود. محل دکمه لباس بانوان سمت چپ و دکمه لباس آقایان سمت راست است.

طرز استفاده از لایی چسب

نکته دیگری که افراد ماهر به خوبی آن را از می‌گیرند طرز استفاده از لایی چسب است. جهت استفاده از لایی می بایست به اندازه یک تا نیم کمتر از الگوی خیاطی برش زده شود. برای ثابت نگه داشتن وسایل می‌توان از سوزن استفاده کرد.

همه چیز درباره بشکاف خیاطی

پوشیدن لباس مخصوص خیاطی

افراد حرفه‌ای می‌دانند که لباس کار باید متفاوت باشد. به همین دلیل یک لباس مخصوص و مناسب برای خود فراهم می‌کنند. توجه داشته باشید انجام وار خیاطی بدون لباس کار نیز امکان پذیر است؛ زیرا این حرفه هیچگونه آسیبی به پوشش شما نمی‌رساند.

در صورتی که می‌خواهید تمام مراحل حرفه‌ای شدن را طب کنید جهت تهیه لباس کار اقدام کنید. گاهی اوقات ممکن است خرده‌های از پارچه‌ها بر روی لباس خیاط بریزد که پاک کردنشان کمی سخت است. در صورتی که لباس کار داشته باشید دیگر نگران لباستان نخواهید بود‌. پس با تمام حواس مشغول به کوک زدن خواهید شد. عدم تمرکز در هنگام استفاده از چرخ خیاطی باعث می‌گردد که نیاز داشته باشید از بشکاف خیاطی استفاده کنید.

بشکاف خیاطی به چه وسیله ای گفته می شود؟

چون گاهی اوقات خیاط لازم است دو قسمت پارچه به هم دوخته شده را از یک دیگر باز کند وسیله‌ای طراحی گشته که بدون آسیب رساندن به کل پارچه فقط محل کوک‌ها را از یک دیگر بشکافد. به علاوه در هنگام انجام تعمبرات لباس‌های آسیب دیده بشکاف خیاطی بیشترین کاربرد را دارد.

این ابزار کمک می‌کند که عملیات دوخت و دوز به بهترین شکل ممکن انجام شود و یک لباس بدون نقص به مشتری تحویل داده شود. ظاهر این وسیله مانند درفش کوچکی است که با نوک سوزنی و تیزی که دارد مانند چاقو ریز عمل می‌کند.

 جالب است بدانید این ابزار در انواع مدل‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود که می‌توانید متناسب با نیاز و مهارت خود یکی از آن‌ها را خریداری کنید. این وسیله در خراطی‌ها قابل خرید است. اگر به آن‌جا مراجعه کنید خواهید توانست بهترین بشکاف خیاطی را تهیه کنید.

ارسال دیدگاه