آشنایی با ترازوی دستی و انواع آن

آشنایی با ترازوی دستی و انواع آن

 امروزه مدل‌های متنوعی از ترازو در بازار وجود دارد که انتخاب را برای افراد مشکل می‌کند. ترازو دستی یکی از مدل‌های ترازو است که برای برخی خانه‌ها و مشاغل کاربردهای فراوانی دارد.

بسیاری از ترازوها با وجود قیمت بسیار بالا متاسفانه کارآیی لازمه خود را ندارند. بنابراین اگر به دنبال یک ترازوی بسیار با کیفیت، مرغوب و با قیمتی مناسب هستید، ترازوی دستی که انواع مختلفی از آن در بازار موجود است را انتخاب کنید.

آشنایی با ترازوی دستی و انواع آن

انواع ترازوی دستی

 ترازوی دستی در اوزان مختلف طراحی و ساخته شده که دو نوع متفاوت دیجیتال و معمولی دارد. مدل معمولی ترازو دارای محدوده کمی از اوزان است که به صورت نوشتاری و از پیش مشخص شده بر روی آن تعبیه شده که طبیعتا امکان سنجش اوزان بالاتر از آن مقدار را ندارد.

در مقابل ترازوی دستی دیجیتال دارای اندیکاتور دیجیتالی است که وزن جسم مورد نظر با آن نمایش داده می‌شود و بازه وزن‌کشی بالاتری دارد. همچنین دقت توزین این ترازو پایین بوده و آن هم به دلیل عدم ثبات کامل ترازو و جسم مورد نظر است، اما در هر صورت ترازوی فنری دیجیتالی دقت بالایی در نمایش دادن وزن دارد.

ترازو دستی دیجیتال

ترازو دستی قلابدار دیجیتال یک وسیله‌ کاربردی در هر خانه، کارگاه و مغازه‌ای است. با این وسیله شما می‌توانید به راحتی تا وزن ۴۰ کیلوگرم را با دقت ۱۰ گرم وزن کنید. به دلیل وجود قلابی که در این نوع ترازو به کار برده شده کار با آن بسیار آسان بوده و مصارف زیادی هم دارد.

 این مدل ترازوی دستی با دو عدد باتری نیم قلمی و یا یک باتری سکه‌ای کار می‌کند که از دقت بسیار بالایی هم برخوردار است. جنس آلیاژ بکار رفته در قلاب بسیار محکم و بادوام بوده، همچنین دارای واحدهای اندازه گیری‌های Kg/lb/jin/oz و دارای ابعاد کوچک و حمل آسان است.

ویژگی ‌های ترازو دستی دیجیتالی

این ترازو دارای صفحه نمایش دیجیتال است که میزان باطری، واحدهای اندازه‌گیری و نشانگر وزن را به شما نمایش می‌دهد. علاوه بر این نمایشگر آن دارای نوزپس زمینه بوده که استفاده از این وسیله را در محل‌های کم نور آسان می‌کند.

 ابعاد ترازوی دستی دارای ۲.۵ * ۱۶.۵ * ۷ سانتی متر و به وزن ۱۷۵ گرم است و به دلیل کم حجم و سبک بودن، حمل آسان و راحتی دارد و می‌توانید در هر جایی از آن استفاده کنید.

علاوه براین ترازو دستی مدل دیجیتال قابلیت تنظیم اتوماتیک، توزین بسیار سریع، دارای حلقه آویز برای معلق نگهداشت و مناسب برای اندازه‌گیری وزن‌های ساک، کیف یا کیسه است.

همچنین دارای قابلیت قفل نمایش وزن برای ماندن عدد وزن بعد از اتمام وزن‌کشی و جدا کردن آیتم از ترازوی دستی (امکان غیرفعال سازی)، دارای خاموش شدن خودکار ترازو بعد از ۱۰ ثانیه در صورت عدم استفاده برای ذخیره انرژی و چراغ بک لایت صفحه نمایش سبز است.

آشنایی با ترازوی دستی و انواع آن

کارکرد ترازو دستی دیجیتال

ترازوی دستی دیجیتال کارکرد بسیار ساده‌ای دارد. فقط کافی است دستگاه را توسط کلید On/Off روشن کرده و چیزی را که می‌خواهید توزین کنید بر روی قلاب انتهای ترازو قرار دهید تا وزن در نمایشگر دستگاه برای شما نمایش داده شود. اگر سه ثانیه هیچ تکانی داده نشود، دستگاه بطور اتوماتیک وزن را نگه می‌دارد.

علاوه بر این، کلید Tare برای صفر کردن یا ریست کردن ترازو و کلید Unit برای محاسبه یک وزن ثابت و شمارش تعداد است.

ترازو دستی فنری

اگر دقت در اندازه‌گیری برای شما مهم است می‌توانید ترازو دستی فنری را بسته به جایی که از آن استفاده می‌کنید (شتاب گرانش زمین در آن محل) در همان‌جا درجه‌بندی کنید، اما معمولا ترازوهای فنری هنگام فروش سطحشان درجه‌بندی شده‌ هستند. ترازوهای دستی فنری اندازه‌های گوناگونی دارند، این مدل ترازو در اندازه‌های کوچک در حد چند نیوتن را می‌توانند اندازه‌گیری کنند که معمولا فنرهای آن‌ها سختی کمتری دارد.

ترازوی دستی فنری دارای یک فنر ثابت بوده که در یک سر این فنر یک قلاب برای نگه داشتن اجسام وجود دارد و در سر دیگر آن حلقه‌ای برای آویزان ماندن ترازو از آن تعبیه شده است. این مدل ترازوها بر اساس قانون هوک کار می‌کنند، بدان معنا که میزان تغییر طول فنر (در اینجا کشیدگی آن) متناسب با نیروی وارد شده به آن است.

آشنایی با ترازوی دستی و انواع آن

کار آمد بودن ترازوی دستی

یکی از معایب انواع دیگر ترازوها جابجایی سخت آن‌ها در همه نوع فضایی است. اما در مقابل ترازو دستی حمل بسیار راحتی دارد. انواع ترازوهای دستی محصولی با کیفیت، بسیار کارآمد و جیبی برای آن دسته از افرادی است که به خاطر کسب و کار خود نیاز به دانستن وزن دقیق دارند.

علاوه بر این برای توزین نیازی نیست تا ترازو را بر سطح مسطحی قرار دهید و تنها به حالت ایستاده و با کمک دست می توانید مواد و اجسام را به راحتی اندازه گیری کنید.

ترازوهای دستی معمولا برای مقاصدی به کار برده می‌شود که نمونه‌ها یا ادوات مورد اندازه‌گیری شکل یا اندازه غیرمعمول داشته باشند یا ضرورت داشته باشد که از ترازو در محیط‌های کاری بیرون استفاده کرد.

ارسال دیدگاه