اره پروفیل بر چیست؟ فاکتور های مهم جهت خرید اره پروفیل بر

اره پروفیل بر چیست؟ فاکتور های مهم جهت خرید اره پروفیل بر

یکی از مهم ترین مصالحی که در ساخت ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد پروفیل است. پروفیل‌ها از جنس فلز هستند؛ و در صنعت‌های مختلف کاربرد‌های فراوانی دارند.

 از این رو برای بریدن پروفیل‌ها و تقسیم کردن آن‌ها به قطعات مورد نیاز به این اره احتیاج داریم. این اره با بهره‌وری از توانایی قطع کردن و برش دادن ورقه‌های فولادی پروفیل، به یک ابزار پر کاربرد میان ابزارآلات برقی تبدیل شده است.

از اره پروفیل بر در صنایع دیگری همچون خودروسازی، ساختمان‌سازی، کشتیرانی نیز استفاده می‌شود. توانایی برش دادن این اره به گونه‌ای است که به صورت دقیق و بدون ایراد قطعات مورد نیاز را تحویل برشکار می‌دهد.

اره پروفیل بر چیست؟ فاکتور های مهم جهت خرید اره پروفیل بر

چگونه یک اره پروفیل بر مناسب را خریداری کنیم؟

در مورد انتخاب مدل باید به مقدار کاری که می‌خواهید با این دستگاه انجام دهید توجه کنید. این ابزار در دو نوع ساختمان‌سازی و صنعتی در بازار وجود دارد؛ بنابراین متناسب با نیاز خود دست به خرید بزنید.

 هنگام خرید به اندازه و وزن این اره دقت کنید. وزن قطعات دستگاه باید به گونه‌ای باشد که در استفاده از آن در بازه‌های طولانی مدت دچار خوردگی و ساییدگی نشود.

 دقت نمایید وزن دستگاه را باید متناسب با توانایی جسمانی خود و ساز بدنتان تهیه نمایید؛ تا هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشوید. مهم ترین فاکتوری که به هنگام خرید باید به آن توجه کنید قدرت موتور‌های اره پروفیل بر است. قدرت موتور را بر حسب واحد وات نامگذاری کرده‌اند و می‌دانیم که هر چه قدرت آن بالاتر باشد، توان آن نیز بالاتر است و قطعاً کارایی بهتری را هنگام کار از خود به نمایش می‌گذارد.

از دیگر فاکتور‌های مهم خرید این اره می‌توان به سرعت چرخش تیغه اشاره کرد. سرعت چرخش این اره را با واحد دور بر دقیقه محاسبه می‌کنند؛ لذا هر چه سرعت چرخش آن‌ها بالاتر باشد، اتمام کار و استفاده شما با این دستگاه زودتر است.

blank

یک نکته مهم دیگری که در رابطه با خرید اره پروفیل بر وجود دارد، این است که بتوانید به راحتی آن را در دست بگیرید و از آن استفاده کنید. از این رو باید جنس دسته و طراحی آن به گونه‌ای باشد که هنگام کار با آن خسته نشوید و دچار آسیب‌های جسمانی نشوید.

قطعات اره پروفیل بر

مهمترین بخش اره‌های پروفیل بر مربوط به تیغه‌ها و سایز آن‌ها است. سایز است تیغه‌ها بنابر کاربردی که دارد می‌تواند از کوچک تا بزرگ در تغییر باشد. جنس این تیغه‌ها نیز بنابر کاربردی که دارد و برشی که لازم است انجام دهد متفاوت است.

طول سیمی که به این وسیله متصل است با توجه به برند‌های سازنده این اره متفاوت است. این تفاوت در سایز و طول سیم‌ها هنگام استفاده از دستگاه مشخص می‌شود. چرا که گاهی اوقات بنا بر استاندارد‌هایی که دستگاه رعایت کرده است؛ به هیچ عنوان در استفاده از آن نباید از برقی جز برق شهری استفاده نمود. لذا هنگام خرید این نکته را به فروشنده یادآور شوید.

در توضیحات تکمیلی این اره می‌توان گفت که برخی از دستگاه‌های موجود در بازار از ابزاری جهت برش‌هایی به صورت گونیا برخوردار هستند؛ اما بعضی دیگر این ابزار را ندارد. وجود گونیا در برشکاری سبب می‌شود تا یک برش بی‌نقص انجام شود. برش بدون ایراد یک امر مهم در تمام صنایع به شمار می‌رود.

گیره دستگاه نیز همانند گونیا می‌تواند در بعضی از دستگاه‌ها وجود داشته باشد و بعضی دیگر فاقد این امکانات باشد.

بنا بر توضیحات بالا قبل از خرید، تمام اطلاعات خود را راجع به این دستگاه را تکمیل نمایید تا بهترین وسیله مورد نیازتان خریداری کنید.

مهمترین فاکتور خرید اره پروفیل بر

در رابطه با این موضوع می‌توان گفت که مهم ترین فاکتور خرید، توانایی دستگاه متناسب با قیمتی است که به خود اختصاص داده است.

 هر چقدر که یک وسیله به روزتر و پیشرفته باشد، حقیقتاً از قیمت بالاتری بهره برده است. لذا هنگام خرید علاوه بر امکانات دستگاه به نیاز خود نیز توجه کنید. چرا که یک فرد در صنعت کشتیرانی نیاز به ابزاری دارد که در صنایع خودروسازی از آن استفاده نمی‌شود.

ارسال دیدگاه