از دستکش بافتنی رشته ای چقدر می دانید؟

از دستکش بافتنی رشته ای چقدر می دانید؟

انواع مختلف دستکش در خانه و باغ، برای استفاده‌های شخصی و کاری به‌کار می‌روند. اما در محیط کار، محافظت از دست در برابر خطرات موجود و کاهش آسیب‌ها بسیار اهمیت دارد. وقتی صحبت از دستکش ایمنی می‌شود، اغلب به شکل‌های متداول دستکش‌ها، مثل دستکش پلاستیکی یا چرمی فکر می‌کنیم. صد‌ها دستکش ایمنی یا دستکش کاری، برای محیط‌های مختلف کار تولید می‌شوند. می‌توان گفت که تقریبا به تعداد شغل‌های دنیا دستکش کار داریم. شاید شما اسم دستکش بافتنی رشته ای را به‌عنوان یک دستکش ایمنی نشنیده باشید و کاربرد آن را ندانید؛ اما آشنایی با انواع دستکش، برای انتخاب نوع مناسب کار و شرایط محیط‌ اطرافمان ضروری است.

از دستکش بافتنی رشته ای چقدر می دانید؟

یک دستکش ایمنی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک دست‌پوش ایمن، نه‌فقط در برابر خطرات خارجی از دست محافظت می‌کند، بلکه به فرد این امکان را می‌دهد که عملکرد درست‌تری داشته باشد. دستکش باید فیت و سایز دست شما باشد تا هنگام کار، دست و پا گیر  شما نشود یا شرایط کار را دشوار نکند. همچنین دستکش باید راحت باشد و انعطاف لازم را نشان دهد.

برای انتخاب دستکش ایمنی، اطمینان حاصل کنید که مواد مورد استفاده در تولید آن، با پوست سازگاری دارند و به آن آسیب نمی‌رسانند. پوست شما بایستی به بافت دستکش حساسیت نداشته باشد و یا دستکش باعث تعریق آن نشود. به‌نظر می‌رسد که جنس دستکش بافتنی رشته ای، از دو فاکتور زیر برخوردار است. هر چقدر دستکش ایمنی راحت‌تر باشد، رغبت استفاده از آن برای کارکنان بیشتر می‌شود. در نتیجه منجر به کاهش آسیب‌ها، خطرات و اقدامات آسیب‌دیدگی خواهد شد.

انواع دستکش های کاری یا ایمنی

دستکش‌های ایمنی با توجه به کاربرد‌ها، میزان استفاده و مدت زمانی که پوشیده می‌شوند؛ به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در ادامه پنج نوع دسته‌بندی اصلی دستکش ایمنی را بررسی می‌کنیم.

  • دستکش چرم
  • دستکش مکانیک
  • دستکش شیمیایی
  • دستکش بافتنی رشته ای
  • دستکش یکبار مصرف

هر نوع دستکش کاری، مزایا و ویژگی‌های متفاوتی دارد. با توجه به ماهیت خاص به بررسی این نوع دستکش ایمنی می‌پردازیم.

از دستکش بافتنی رشته ای چقدر می دانید؟

دستکش بافتنی رشته ای، یک دستکش متفاوت

به لطف نخ‌های مهندسی شده، دستکش ایمنی بافتنی رشته ای، می‌توانند از دست‌ها در مقابل خطرات محافظت کنند. این نوع دستکش‌ها، سطوح بالاتری از محافظت دست، بدون کاهش راحتی و مهارت کار را برای استفاده‌کننده فراهم می‌آورند. در نخ‌های مهندسی شده، از دو یا چند الیاف استفاده می‌شود تا آن‌جا را به نخی قوی تبدیل کند و مقاومت آنها را بالا ببرد.

کاربرد دستکش بافتنی رشته ای

دستکش‌های ایمنی بافتنی رشته‌ای در کاربرد‌های کاری، برای ایجاد مقاومت در برابر سایش و برش استفاده می‌شوند. دستکش بافتنی رشته ای، در برابر حرارت نیز مقاوم است و تا دمای 900 درجه فارنهایت را تحمل می‌کند. بر‌خلاف نایلون، چرم و حتی پلی‌اتیلن، الیاف دستکش‌های بافتنی رشته‌ای، در برابر شعله، از احتراق پشتیبانی نمی‌کنند. برخی از انواع این نوع دستکش‌ها، به‌عنوان آستر دستکش‌های دیگر استفاده می‌شوند و می‌توانند تمام ویژگی‌های محافظتی را برای دستان شما ارائه دهند.

blank

ویژگی خاص دستکش بافتنی رشته ای

فاکتور مهمی که برای دستکش ایمنی در نظر گرفته شده، گیج دستکش، یعنی گیج رشته یا نخ مورد استفاده برای ساخت این دست‌پوش است. ‌نخ بافتنی معمولاً بین ۷ تا ۲۱ گیج دارد. دستکش‌های گیج پایین‌تر، ضخیم‌تر هستند ولی نرمی و دوام بیشتری دارند. در حالی‌که دستکش‌های گیج بالا‌تر، نازک و ماهرانه‌تر هستند؛ اما دوام کمتری خواهند داشت.

دستکش پنبه ای بافتنی رشته ای

مزایای این نوع محصول را بررسی می‌کنیم:

  • مناسب برای پوست‌های حساس
  • فوق‌العاده نرم و سفت هستند
  • دستکش چند‌منظوره
  • صفحه لمس دوستانه

این نوع دستکش فاقد لاتکس و پودر است و برای کسانی که به این مواد حساسیت دارند، مناسب است. همچنین قابل کشش و مقاوم در برابر سوراخ شدن، انعطاف‌پذیری از خواص دیگر این دستکش کاری محسوب می‌شوند. در برخی انواع آن، بدون درآوردن دستکش، می‌توانید از تلفن هوشمند خود استفاده کنید.

اهمیت نوع دستکش ایمنی در سلامت پوست

هنگام استفاده از دستکش، اجازه ورود هوا به داخل، به اندازه محافظت دست از خطرات، مهم است. در صنایعی که افراد ملزم به پوشیدن دستکش در زمان طولانی هستند، داشتن یک راه تنفس برای پوست الزامی خواهد بود. این امر از ایجاد بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند. دستکش بافتنی رشته ای با توجه به الیاف آن با پوست شما مهربان است.

از دستکش بافتنی رشته ای چقدر می دانید؟

انتخاب دستکش مناسب برای کار

در انتخاب نوع دستکش ایمنی، شرایط بسیاری دخالت دارند. نوع کار، محیط کار و مدت زمانی که از دستکش می‌خواهید استفاده کنید؛ از عوامل مهم در انتخاب دستکش کار هستند. در واقع انتخاب دستکش مناسب، به معنی انتخاب کاربرد و نحوه استفاده از ان در محیط کار مخصوص است‌. بنابراین قبل از خرید دستکش مناسب، به مدت زمان استفاده از آن در طول کار و محیط کار خود دقت کنید. آشنایی با انوع دستکش، کاربرد‌ها و ویژگی‌های هر کدام کمک شایانی به شما خواهد کرد. شما در این مقاله با دستکش بافتنی رشته ای آشنا شدید. اگر با نوع کار و انتظارات شما از یک دستکش ایمنی سازگار است، برای خرید آن اقدام کنید.

ارسال دیدگاه