کاربرد صفحه ساب و نحوه عملکرد آن

کاربرد صفحه ساب و نحوه عملکرد آن

با پیشرفت در حوزه ابزارآلات صنعتی و ساخت تجهیزات مناسب به منظور انجام عملیات مختلف، امروزه انواع صفحه های برش و سایش در دسترس شما قرار دارند. دستگاه فرز با استفاده از انواع صفحه های برش امروزه به کمک کاربران آمده تا بتوانند انواع اشیا و وسایل را به راحتی مورد برش قرار دهند. علاوه بر این امروزه از صفحه ساب و سایش نیز به منظور عملکرد متفاوت نسبت صفحه های برش، برای کاربردی متفاوت طراحی، و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

کاربرد صفحه ساب و نحوه عملکرد آن

برای انجام عملیات برش بر روی وسایل مختلف، از انواع صفحه های برش استفاده می شود. با این حال چنانچه قصد سایش و صاف کردن وسایل و سطوح مختلف را داریم باید از صفحه ساب استفاده نماییم. با ما همراه باشید تا در این مطلب به خوبی شما را با نحوه عملکرد صفحات برش و صفحه ساب آشنا نماییم.

معرفی انواع صفحه سنگ ها

همانگونه که می دانید امروزه از صفحه سنگ ها به منظور کاربردهای مختلف جهت سایش و برش استفاده می شود. این صفحات در صنایع مختلف کاربرد فراوان خواهند داشت. دانه هایی که در ساخت صفحات سایش و برش به کار می روند نقش مهمی در عملکرد آن ها ایفا می کنند. در تمام صفحه ساب و صفحات برش این دانه ها با پخش شدن، موجب بهبود عملکرد صفحه و دستگاه فرز می‌ شوند. امروزه از صفحه سنگ ها جهت برش بر روی سنگ و فلزات و همچنین چوب استفاده می شود.

علاوه بر این از صفحات برش پروفیل، آهن بر و استیل بر نیز به شکل گسترده در موارد مختلف استفاده خواهد شد. در کنار این صفحات که به منظور برش کاری مواد مختلف مورد استفاده قرار می‌ گیرند، سنگ های ساب نیز برای ساب آهن قابل استفاده هستند. چنانچه قصد صاف و صیقلی کردن وسایل مختلف را دارید می توانید از صفحه ساب استفاده نمایید. این صفحات به بهترین شکل می توانند پاسخگوی نیازهای شما در انجام فرایند مختلف شوند.

blank

انواع سنگ های برش به منظور برشکاری سنگ ها و فلزات در سایزهای بزرگ و مینی در بازار عرضه می‌ شوند. به همین منظور چنانچه قصد بریدن میلگرد، سرامیک، گرانیت و انواع آهن آلات و نرده ها را دارید می توانید از این صفحه استفاده کنید.

کاربرد صفحه ساب

همانگونه که ذکر شد جهت سایش قطعات و وسایل می توان از صفحه ساب استفاده نمود. این صفحه به منظور شکل دهی و صیقلی انواع وسایل از جنس های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. صفحه مورد نظر در سایزهای بزرگ تولید شده و به بازار عرضه می ‌شوند. چنانچه قصد شکل دهی به انواع گرانیت و سرامیک را دارید نیز می ‌توانید از این صفحه استفاده نمایید. سنگ های ساختمانی مانند سرامیک و گرانیت در برخی موارد نیاز به برش و شکل دهی خاص خواهند داشت. این عمل با استفاده از دستگاه فرز و به کار بردن صفحه ها مناسب به بهترین شکل برای شما امکان پذیر خواهد بود.

در کنار این کاربردها در برخی موارد برای انجام فرآیند جوشکاری و اتصالات فلزی نیاز به حذف برآمدگی های محل اتصال خواهیم داشت. به منظور حذف این برآمدگی ها، می توان از صفحه ساب استفاده کرد.

در کنار تمام موارد ذکر شده امروزه از این صفحات به منظور تیز کردن انواع تیغه ها استفاده می شود. چنانچه قصد کردن تیز کردن این تیغه ها را دارید می از صفحه های ساب استفاده نمایید. علاوه بر این امروزه به عنوان سنباده های فلزی می توان از صفحه ساب استفاده کرد.

ویژگی های صفحه ساب با کیفیت

چنانچه قصد خرید سنگ برش یا صفحه سایش و ساب را داشته باشید باید ویژگی های مختلفی را مد نظر قرار دهید. امروزه شکل زیادی از صفحات ساب و برش در انواع مختلف و با کیفیت گوناگون در دسترس شما قرار دارد. با این حال از مهمترین ویژگی ‌های صفحه ساب می ‌توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی اشاره کرد. با توجه به اینکه این صفحه از میلیون ها ذره تشکیل شده است باید بتواند به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای شما شود. از دیگر ویژگی های صفحات برش و ساب با کیفیت بالا می توان به مقاومت بالا در برابر ضربه و حرارت اشاره کرد. امروزه این صفحات با کیفیت بالا به بهترین شکل در برابر سایش مقاوم خواهند بود. این شرایط موجب می شود که در برابر فشار ناشی از سایش با انواع قطعات، شکل خود را حفظ کرده و مقاومت بالایی داشته باشد.

انواع صفحه سنگ ساب

همانطور که بیان کردیم به منظور سایش و تغییر شکل وسایل مختلف از صفحه ساب استفاده می شود. با توجه به شرایط مورد استفاده و نیاز کاربران صفحه سنگ ساب در سایزهای مختلف تولید می شود.

صفحه ساب مینی که معمولاً در سایز 6*115 در دسترس شما قرار دارد. این صفحه برای انجام کارهای سبک تر می تواند با گزینه ای مناسب باشد. علاوه بر این امروزه صفحه ساب در سایز بزرگ و با ابعاد 6*180 با بهترین کیفیت پاسخگوی نیاز شما در کارهای سنگین خواهد بود.

blank

توجه داشته باشید صفحات را معمولاً به شکل ماشینی و دستی طراحی و در اختیار مصرف کننده قرار داده می شوند.

عوامل موثر بر قیمت صفحه سنگ ساب

امروزه انواع صفحه های برش و ساب به منظور کار در شرایط مختلف طراحی و در اختیار مصرف کننده قرار داده می شوند. با توجه به اندازه صفحه، قیمت صفحات مختلف با تفاوت ‌هایی همراه هستند. علاوه بر این برند سازنده نیز تاثیر فراوان در بالا رفتن قیمت صفحه ساب و برش خواهد داشت. صفحات برش و ساب بر اساس تراکم دانه ها شماره گذاری می شوند. شرایطی که می‌ تواند موجب افزایش یا کاهش قیمت صفحه شود. چنانچه قصد خرید صفحه برش و صفحه ساب را دارید بسته به نیاز خود انتخاب گزینه مناسب و کاربردی را مد نظر قرار دهید.

ارسال دیدگاه