هر آنچه که در ارتباط با نایلون عریض باید بدانید!

هر آنچه که در ارتباط با نایلون عریض باید بدانید!

در چند دهه اخیر، با کشف نفت، پیشرفت تکنولوژی و صنایع تروشیمی زندگی بشر به طرز محسوسی تغییر کرده‌است، به طوری که بسیاری از مواد صنعتی جایگزین مواد طبیعی شده‌اند و حتی وسایل جدیدی نیز به زندگی روزمره اضافه گردیده‌اند. یکی از این وسایل، نایلون است. این وسیله که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، در انواع شکل، رنگ و اندازه وجود دارد. یکی از پرکاربردترین نایلون‌ها، نایلون عریض است.

هر آنچه که در ارتباط با نایلون عریض باید بدانید!

نایلون چیست؟

نایلون عریض یک ترموپلاستیک ابریشم مانند است که عموماً از نفت ساخته می‌شود. می‌توان آن را با ذوب به الیاف، لایه‌ها یا اشکال تبدیل کرد. از مواد افزودنی برای دستیابی به بسیاری از تغییرات و ایجاد خواص مختلف استفاده می‌کنند.

 پلیمرهای نایلونی کاربردهای تجاری قابل توجهی در پارچه و الیاف (پوشاک، کفپوش و تقویت‌کننده لاستیکی)، در قالب‌گیری‌ها (قطعات قالب‌گیری شده برای اتومبیل‌ها، تجهیزات الکتریکی و…) و در بسته‌بندی‌ها (بیشتر برای بسته‌بندی مواد غذایی و پوششی) دارند. نایلون عریض بیشتر در پوشش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نایلون عریض

نایلون عریض نوعی نایلون است که برای مصارف کشاورزی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کالا در اندازه دلخواه تولید می‌شود تا در زمینه‌های مختلف  استفاده شود. به همین علت این نایلون‌های عریض در مقیاس بزرگ ساخته می‌شوند تا پوشش وسیع‌تری انجام دهند. این محصول عمر خوبی داشته و دارای خاصیت‌هایی فراوانی بوده که آن را بسیار پرکاربرد کرده‌ است.

خواص نایلون عرضی

نایلون عریض از پلی اتیلن ساخته شده‌ است و 3 الی 5 سال عمر مفید دارد.  معمولا چندلایه هستند و به همین علت مقاومت خوبی نسبت به گرما دارند. برای انواع کاربرد در رنگ و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود. با افزودن مواد مختلف، خواص نایلون عریض تغییر یافته و برای موارد خاص تری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نایلون نصب آسانی دارد و به همین علت در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود.

انواع نایلون عریض

نایلون عریض بیشتر در صنعت کشاورزی و ساختمانی کاربرد دارد. یکی از مدل‌های پرکاربرد آن، مدل گلخانه‌‌ای است. این نوع از نایلون مقاومت بالایی در برابر اشعه فرابنفش دارد. نایلون عریض در گلخانه‌ها برای پوشش سقف، برای حفظ دمای مناسب محیط برای رشد گیاهان و جلوگیری از آسیب دیدن آنها توسط حمله آفات و حیوانات استفاده می‌‌شود.

 این نایلون برای پرورش انواع قارچ نیز کاربردی است. نوع دیگر نایلون عریض، نوع ساختمانی است که ازآن برای پوشاندن بخش‌‌های مختلف ساختمان‌‌های نیمه کاره استفاده می‌کنند.

کاربرد نایلون عریض

نایلون‌ های عریض دارای کاربردهای مختلفی در صنایع کشاورزی و ساختمان سازی دارند، به طوری که امروزه در تمامی شهرها و مناطق از آن به عنوان پوشش استفاده می‌‌شود.

 نایلون عریض ساختمانی با کیفیت بالا، توسط موادی که در صنایع پتروشیمی تولید می‌‌شوند، ایجاد می‌‌شود. نایلون به کار رفته در ساختمان‌‌ها بخاطر خواص شیمیایی که دارد، در برابر عوامل مختلف همچون دما، ضربه و فشارهای وارده به آن مقاومت نشان می‌دهد و شکل خود را حفظ می‌کند. همچنین قابلیت مقاوم بودن در برابر طوفان و بادهای شدید را نیز دارند. بیشترین کاربرد نایلون عریض ساختمانی، در فصول سرد سال است.

هر آنچه که در ارتباط با نایلون عریض باید بدانید!

از کاربردهای مهم نایلون عریض، استفاده آن در صنعت کشاورزی است. کشاورزان از این نایلون برای رشد بهتر گیاهان استفاده می‌کنند و بخاطر پوشش قوی، محصولات کشاورزان را حفظ کند. برای سقف گلخانه‌‌ها، پرورش قارچ و ایجاد محافظ برای گل و گیاهان کشاورزی، از نایلون عریض کشاورزی استفاده می‌شود. استفاده از نایلون عریض تنها محدود به گلخانه و پرورش گیاهان و مواد غذایی نیست، بلکه در دامپروری نیز این نوع نایلون کاربرد دارد.

هر آنچه که در ارتباط با نایلون عریض باید بدانید!

قیمت نایلون عریض

این محصول قیمت مشخصی ندارد و به دلایل مختلف قیمت آن تغییر می‌کند. از اصلی‌‌ترین عواملی که در قیمت تاثیر دارد، کیفیت مواد سازنده محصول است. در خرید نایلون عریض نیز، هر چه جنس نایلون مرغوب‌ تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است. هنگام سفارش می‌توان درخواست کرد که از مواد متوسط یا مرغوب برای ساخت نایلون استفاده شود.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت نایلون عریض، ضخامت و عرض آن است. هرچه ضخامت و عرض نایلون بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر است.نایلون‌‌های عریض دارای رنگ‌ بندی هستند. هر کدام از نایلون‌‌ها با توجه به رنگشان دارای ویژگی‌‌های متفاوت بوده که این موضوع سبب تفاوت قیمت آنها شده است.

نایلون عریض و کاربردهای مختلف آن

نایلون عریض، نوعی نایلون پرکاربرد در کشاورزی و ساخت و ساز است. این نایلون ویژگی‌های متنوعی دارد و به همین علت استفاده‌های زیادی دارد. سایزبندی مختلفی دارد و حتی با سایز دلخواه نیز قابل سفارش است. این مورد سبب شده‌است که در مناطق وسیع وظیفه پوشش را به خوبی انجام دهد. مقاومت نایلون عریض در برابر گرما، سرما، فشار و اشعه فرابنفش باعث شده‌است تا کاربرد زیادی در ساختمان‌ها و گلخانه‌ها داشته باشد.

ارسال دیدگاه