اهمیت تیز کردن وسایل با سنگ داس

اهمیت تیز کردن وسایل با سنگ داس

اگر حوزه فعالیت شما با وسایل تیز و برنده است همواره باید کیفیت بالای آن ها را جهت انجام فرآیند برش مد نظر قرار دهید. کندی تجهیزات و وسایل موجب می ‌شود که روند کار کردن نیز برای شما با مشکلاتی همراه شود. به همین علت امروزه استفاده از سنگ داس با توجه به کیفیت بالا و سهولت در استفاده همواره مد نظر قرار می گیرد.

اهمیت تیز کردن وسایل با سنگ داس

وسایل و تجهیزاتی که دارای تیغه های فلزی جهت کار در شرایط مختلف هستند باید با استفاده از سنگ داس به بهترین شکل تیز شوند. این سنگ می تواند به مانند سنباده انواع فلزات را برای شما به ساده ترین شکل تیز کرده و صیقل دهد.

سنگ داس چیست؟

اگر در زمینه ای فعالیت می کنید که نیاز به استفاده از تبر، چاقو و سایر وسایل تیز و برنده دارید، باید با مفهوم سنگ داس آشنا شوید. برخلاف نام این سنگ به که به نام سنگ داس معروف است از آن می توانید جهت تیز کردن انواع تبر، کارد، قیچی، تیزبر، بیلچه و سایر ابزار آلات دستی استفاده کنید.

این سنگ به عنوان یک ابزار سایشی به بهترین شکل می تواند با تیز کردن انواع وسایل شما را در جهت بهبود روند کار کمک کند. با توجه به اینکه تیز بودن تجهیزات مختلف موجب تسریع در روند کاری می شود، امروزه افراد فعال در این حوزه به شکل گسترده از سنگ داس استفاده می کنند.

اهمیت تیز کردن وسایل

وسایل و تجهیزات تیز و برنده با تیز شدن توسط سنگ داس علاوه بر عملکرد بهتر، خطر کمتری نیز برای شما خواهند داشت. این تصور که چاقو یا سایر تجهیزاتی که دارای تیغ های برنده هستند دارای خطر بیشتری هستند کاملاً اشتباه است. به همین منظور استفاده از ابزاری برای تیز کردن تجهیزات و وسایل مختلف همواره مد نظر قرار می ‌گیرد.

بارزترین ویژگی های سنگ داس با کیفیت

با توجه به اهمیت و کاربرد این سنگ، برای طراحی و تولید آن مشخصات و ویژگی های خاصی مد نظر قرار می گیرد. علاوه بر کیفیت و کاربرد بالایی که این سنگ ها باید داشته باشند، باید دارای مقاومت بالایی در برابر ضربات وارده باشند. سنگ داس این قابلیت را باید به همراه داشته باشد که کلیه تیغ ها مانند چاقو و قیچی، تبر داس، بیل و بیلچه را نیز برای شما بتواند به بهترین شکل تیز کند. این سنگ ها با استانداردهای بین المللی و کیفیت بالایی که دارند این تجهیزات را برای شما در سریعترین زمان مهیای استفاده خواهند نمود.

مشخصات سنگ داس

سنگ داس به عنوان ابزاری سایشی معمولاً با جنس آلومینیوم اکسید تولید می شود. این سنگ با طول عمر بالا و استحکام مناسبی که دارد کاربرد وسیعی در صنایع و مشاغل مختلف مانند باغبانی خواهد داشت. برای تیز کردن تجهیزات باغبانی خود مانند قیچی های مختلف، تبر، داس و بیل و بیلچه می توانید از این سنگ استفاده کنید. این ابزار آلات پس از مدتی با توجه به کند شدن نیاز به تیز شدن خواهند داشت. به همین علت این سنگ به عنوان ابزاری ساده و کاربردی در این مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد.

مراحل تیز کردن با استفاده از سنگ داس

چنانچه قصد استفاده از این سنگ را دارید پس از مدتی که از وسایل خود استفاده نمودید باید عمل تیز کردن را انجام دهید. برای انجام این فرایند، داس یا وسیله مورد نظر را به شکل افقی قرار داده و سنگ داس را از دسته به طرف نوک وسیله هدایت کنید. هر دو سمت وسیله را سعی کنید با استفاده از سنگ سایش دهید. پس از چند بار طی کردن این فرایند می توانید از تیز شدن وسیله خود اطمینان حاصل نمایید.

blank

خرید سنگ داس

امروزه این سنگ با کیفیت مختلف و متریال گوناگون طراحی و در اختیار مصرف کننده قرار داده می شود. این سنگ به عنوان ابزاری سایشی معمولاً از جنس آلومینیوم اکسید AL203 با کیفیت بالا و استحکام مناسب در دسترس شما قرار دارد. جهت خرید سنگ داس با توجه به نیاز خود می توانید از گزینه مناسب استفاده نمایید. این ابزار به خوبی می ‌تواند موجب تیز شدن انواع تجهیزات و وسایل شما برای کار در شرایط گوناگون شود.

ارسال دیدگاه