گریس پمپ چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

گریس پمپ چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

 این وسیله ابزاری کاربردی از ابزارآلات گاراژی بوده که جهت روان کردن و گریس کاری بلبرینگ‌ها گریس خورها و یاتاقان‌ها کاربرد دارد. از این محصول برای تزریق و پالایش گریس گیری استفاده می‌کنند و در انواع مختلف و متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند. این کالا ابزاری کاربردی بوده که مانند سایر ابزارآلات ماشینی و صنعتی به مرور زمان پیشرفت کرده و کیفیت و نوع ساخت‌شان دچار تغییر و تحول بیشتری شده است. گریس پمپ‌ در صنعت ویژگی‌های کاربردی متفاوتی دارد که معمولا بر اساس این کاربرد استفاده‌های متفاوتی در زمان و مکان‌های مختلف از آن‌ها می‌شود.

گریس پمپ چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

تعریف گریس پمپ دستی و نحوه هواگیری آن به چه صورت است؟

کوچک‌ترین نمونه مرسوم از این محصول گریس پمپ دستی بوده که معمولا ساختار آن از یک مخزن استوانه‌ای شکل و فنر قدرتمند تحت فشار برای کنترل گریس خروجی از پمپ را پمپاژ می‌کند. نحوه پر کردن گریس در مخزن پمپ دستی به این صورت زیر خواهد بود.

از قسمت اتصال مخزن به نازل پمپ را جدا کرده و با گریس آن را پر می‌کنیم. سپس آن را به همراه گریس به هم متصل کرده و با کمک نازل انتهایی و سوپاپ تخلیه هوای پمپ را خالی خواهیم کرد. سپس از آن برای روغن کاری اگزوز در ماشین استفاده می‌شود.

گریس پمپ سطلی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

این کالا نمونه بزرگ‌تر از گریس پمپ دستی بوده که مخزن آن شبیه به یک سطل دارد و حجم بیشتری را نسبت به دستگاه دستی آن در خود جای داده و ذخیره می‌کند. معمولا گریس پمپ‌های صنعتی‌ای در حجم‌های متفاوتی وجود دارند که نمونه مرسوم و معمولی آن به سه کیلوگرم و بزرگ ترین این محصول ۲۰ کیلوگرم گریس را در خود ذخیره می‌کند. این محصول به دلیل آلیاژ بالایی که برای ساخت آن استفاده شده در برابر ضربه‌هایی با شدت بالا و مواد شیمیایی مقاومت بالایی داشته و به دلیل ذخیره کردن حجم بالایی از گریس نیازهای مصرف کننده را تامین می‌کند.

تعریف گریس برقی و کاربردهای مربوط به آن

این محصول پمپ برقی بوده که معمولاً انرژی خود را از  پمپاژ کردن گریس از طریق برق انجام می‌دهد. گریس‌های پمپ برقی از نظر پمپاژ کمی از نوع دستی آن قوی تر بوده و قدرت نسبتا بالاتری دارد. این محصول برخلاف نوع دستی تنها دارای یک خروجی بوده و فقط از طریق نازل گریس را پمپاژ می‌کند. علاوه بر آن از این محصول می‌توان در خط تولید کارخانه‌ها به دلیل توانایی بالایی که در پمپاژ کردن گریس‌ها دارد استفاده کرد.

گریس پمپ چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

گریس پمپ بشکه‌ای چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

این نوع گریس پمپ‌ پرکاربردترین و قابل حمل بوده و از آن‌ها می‌توان برای انتقال گیری از بشکه‌های متعدد و بزرگ به قطعات صنعتی استفاده می‌شود که این پمپ‌ها بیشتر برای انتقال سریع گریس از بشکه‌های بزرگ به مخزن اصلی تهیه شده‌اند.

گریس پمپ‌ها چه مزایایی دارند؟

  • گریس کاری مناسب و کار آمد: از مقدار مشخصی برای روان کاری یک سیستم مرکزی در چند نقطه مختلف استفاده کنید، به عنوان مثال تفنگ‌های دستی برای گریس کاری راندمان و سیستم پایین تری دارند و کاربرد آن‌ها زمان بر بوده و پس وقت و انرژی را برای استفاده از گریس در تمام قسمت‌های تجهیزات آن تلف نکنید.
  • ظرفیت درون ظرف نگهداری را افزایش دهید: برای ذخیره صدها کیلوگرم گریس در مخزن می‌توانید به صورت طولانی مدت از آن استفاده کرده و همین ویژگی موجب صرفه جویی در وقت و انرژی شما می‌شود.
  • افزودنی‌های مفید درون ظرف گریس: شما می‌توانید با استفاده از سیستم متوجه از مواد بازدارنده فرسایش و عوامل ضد سایش در داخل مخزن گریس استفاده کنید. این افزودنی‌ها باعث ماندگاری بیشتر گریس شده و میزان سایش تجهیزات داخل آن را کاهش می‌دهد.
  • عملکرد اقتصادی آن به چه صورت است: اگر شما برای خرید یک پمپ گریس سرمایه‌گذاری کرده‌اید در واقع در هزینه تاسیسات صنعتی صرفه جویی می‌کنید.

این مزایا شامل انواع مختلف پمپ گریس شده و فرقی نمی‌کند که کدام نقطه از قطعات را با استفاده از آن گریس کاری کرده یا از این دستگاه در کارخانه استفاده کنید.

برای انتخاب گریس پمپ مناسب چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

در ابتدا باید حجم و اندازه گیری  لازم را برای هر نقطه از گریس کاری و فاصله بین تجهیزاتی که قصد گریس کاری آن را دارید مشخص کنید. معمولاً رعایت این عوامل  فشار سیستمی مورد نیاز برای روان کاری کامل بخش‌های مهم تجهیزات را مشخص می‌کند.

گریس پمپ چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

گریس پمپ چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

معمولا از گریس پمپ برای روغن کاری تجهیزات صنعتی در تعمیرگاه‌های مخصوص خودرو یا کارخانه‌های تولید اتومبیل از آن جهت روان کاری و انجام کارکرد بهتر این تجهیزات استفاده شده و دارای انواع مختلف و متفاوتی در بازار هستند. این ابزار شامل دو بخش پمپ و مخزن بوده که مخزن  را می توان از گریس پر کرده و با استفاده از پمپ تجهیزات صنعتی را روغن کاری کرد. این محصول شامل انواع مختلفی مثل بشکه‌ای، سطلی، بادی، برقی و سایر موارد است. نوع دستی گریس پمپ قیمت بالایی در بازار نداشته و شما به راحتی می‌توانید آن را خریداری کرده و برای روان کاری تجهیزات ماشین از آن استفاده کنید.

ارسال دیدگاه