با انواع پارکت منزل بیشتر آشنا شوید

با انواع پارکت منزل بیشتر آشنا شوید

انواع پارکت از جمله کفپوش هایی به شمار می روند که از چوب طبیعی آن را تولید می کنند. با توجه به اینکه امروزه برای پوشش کف منزل و ساختمان های اداری و تجاری از انواع کفپوش ها می توان استفاده کرد، خرید پارکت یک راه حل بی نظیر خواهد بود. ظاهر گرم و زیبایی خاصی که انواع پارکت می توانند در منازل، محیط کار و هر محل دیگری به وجود بیاورند، شما را ترغیب خواهند کرد تا با نصب این کفپوش بتوانید فضایی بی نظیر ایجاد نمایید. بررسی انواع پارکت های موجود در بازار نشان می دهند با توجه به استانداردهای مختلفی که برای تولید این کفپوش به کار می برند، می توان از مدل‌های گوناگون برای کف منزل استفاده نمود.

انواع پارکت منزل

منظور از پارکت چیست؟

برای کف منازل و محیط های دیگر می توانید از انواع کفپوش ها استفاده کنید. اگر به گذشته برگردیم، بتن، موزاییک و سرامیک به عنوان پرکاربردترین کفپوش‌ها شناخته می شدند. با این حال امروزه به واسطه پیشرفت چشمگیری که در زمینه طراحی و ساخت انواع مصالح ساختمانی به وجود آمده است، قادر به انتخاب گزینه های دیگر نیز خواهید بود. پارکت ها از جمله کفپوش هایی به شمار می‌روند که در چند سال گذشته مدنظر قرار گرفته اند. این کفپوش می‌تواند یک زیبایی خاص برای سطح خانه به وجود بیاورد. علاوه بر این اگر به دنبال ایجاد فضایی دلنشین و گرم هستید، نصب پارکت را به شما توصیه می‌کنیم. برای تولید این کفپوش از تعدادی چوب به صورت فشرده شده استفاده کرده و با کمک گرفتن از چسب آنها را بر روی هم نصب می کنند. هر کدام از انواع پارکت های موجود در بازار دارای کیفیت مختلف بوده و می توان برای نصب در فضاهای مختلف روی به استفاده از آنها آورد.

انواع پارکت برای منزل کدامند؟

هنگامی که قصد خرید انواع پارکت برای نصب بر روی کف ساختمان و منزل را دارید باید نسبت به کیفیت هر کدام آگاهی کامل داشته باشید. با توجه به اینکه امروزه گزینه های متنوعی برای نصب در منزل و محیط های دیگر پیش روی شما قرار گرفته است با بررسی کیفیت و کاربرد هر کدام می‌توان انتخابی کاربردی انجام داد. از جمله پرفروش ترین انواع پارکت ها می توان موارد زیر را نام برد.

پارکت لمینت

یکی از بروزترین انواع پارکت در بازار برای منزل و محیط های اداری و تجاری، پارکت های لمینت هستند. مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت و همچنین کیفیت بی نظیر از جمله ویژگی‌ های این کفپوش به شمار می روند. با توجه به اینکه پارکت لمینت دارای قیمت مناسبی بوده، امروزه فروش آن نسبت به گزینه های دیگر نیز افزایش یافته است. در این میان برای هر سبک دکوراسیون قادر هستید که انواع پارکت های لمینتی را با تنوع طرح و رنگ خریداری کنید.

اگر بخواهیم به بررسی مزایای پارکت لمینت بپردازیم، می توانیم به مراقبت آسان از آنها نیز اشاره کنیم. در مقایسه با پارکت های چوبی، نگهداری از پارکت لمینت بسیار آسان تر خواهد بود. به هیچ عنوان نگران ریخته شدن آب و مرطوب شدن کف زمین نباشید. به راحتی می‌توانید با استفاده از دستمال مرطوب سطح پارکت را تمیز نمایید.

پارکت لمینت

پارکت چوبی

یکی از پرطرفدارترین و قدیمی ترین پارکت های عرضه شده در بازار، پارکت چوبی خواهد بود. در عین حال همچنان می توان پرطرفدارترین کفپوش را برای منازل و تکمیل دیزاین خانه، مدل چوبی دانست. این مدل از انواع پارکت به خوبی می توانند فضایی گرم در مکان مورد استفاده به وجود بیاورند. با توجه به کیفیت بالا و تنوع زیاد پارکت های چوبی، قادر به انتخاب هر گزینه متناسب با نیاز خود خواهید بود. از انواع چوب زبان گنجشک، گردو، افرا، راش و بلوط برای ساخت پارکت های چوبی استفاده می کنند.

از جمله مزایای انواع پارکت چوبی می توان به سازگاری با محیط زیر اشاره نمود. علاوه بر این تعمیر این مدل از کفپوش ها نیز به راحتی امکان پذیر است. مقاومت بالا در برابر ضربه و همچنین عایق بی‌نظیر گرما و سرما را نیز می‌توان از جمله مهم ترین ویژگی های این مدل پارکت در نظر گرفت. در عین حال حساس بودن به آب و رطوبت را می‌توان از معایب انواع پارکت چوبی نام برد. فراموش نکنید که امروزه انواع پارکت های چوبی با قیمت های مختلف در بازار عرضه می شوند.

انواع پارکت پلاستیکی

انواع پارکت و کفپوش های پلاستیکی نیز این روزها در دسترس خریداران قرار گرفته اند. با توجه به نوع ساخت کفپوش های پلاستیکی و به واسطه اینکه برای سلامتی انسان می تواند خطر آفرین باشد، توصیه به خرید آنها نمی شود. از جمله معایب پارکت پلاستیکی می توان به تولید گازهای سمی در اثر تابش مستقیم نور خورشید و در مواجهه با آتش‌ سوزی اشاره کرد. با توجه به این امر بهتر است به سراغ خرید این مدل کفپوش نروید. در عین حال قیمت مناسب این مدل کفپوش ممکن است شما را ترغیب کند تا روی به استفاده از آن بیاورید.

پارکت دیواری

پارکت ها تنها مختص کف نیستند. با توجه به نیاز کاربران امروزه انواع پارکت های دیواری نیز با طرح های مختلف در دسترس قرار گرفته اند. برای برخی از دیوارهای اتاق کودک، اتاق کار و بخش های مختلف خانه می توانید بسته به نیاز خود در انتخاب رنگ پارکت به راحتی عمل کنید. صرفه جویی در هزینه و وقت را می‌توان از جمله مهم‌ترین مزایای پارکت دیواری در نظر گرفت. با توجه به اینکه برای نصب پارکت دیواری هیچگونه زیرسازی نیاز ندارید، به راحتی و در سریعترین زمان می توان اتاق های مورد نظر را مجهز نمود.

پارکت دیواری

کفپوش اپوکسی

این روزها انواع کفپوش ها را برای محیط های مختلف می توانید به کار ببرید. کفپوش اپوکسی از جمله گزینه هایی به شمار می روند که به واسطه کیفیت و استحکام بالا این روزها مد نظر قرار گرفته اند. ضخامت کم و مقاومت ایده آل در برابر رطوبت را می توان از جمله مهمترین مزایای کفپوش اپوکسی نامید. علاوه بر این اگر به دنبال یک پارکت منحصر به فرد هستید، توصیه ما به شما انتخاب کفپوش اپوکسی خواهد بود. تعمیر سریع، قیمت مناسب و زیبایی خاص را می توان از جمله مهمترین مزایای کفپوش اپوکسی نامید. علاوه بر این استفاده از کفپوش اپوکسی شما را یاری می کند تا یک محصول ضد آب و ضد شیمیایی نیز بتوانید بهره ببرید.

قیمت انواع پارکت

با توجه به اینکه امروزه انواع پارکت ها با استانداردهای مختلف در بازار عرضه می شوند، قیمت گذاری آنها نیز متفاوت است. به عنوان مثال قیمت پارکت پلاستیکی نسبت به گزینه های دیگر کمتر بوده ولی به واسطه کیفیت پایین و خطراتی که می تواند در هنگام مواجهه با آتش سوزی داشته باشد، کمتر مورد توجه قرار می گیرد. در عین حال قیمت پارکت لمینت و قیمت کفپوش اپوکسی نیز مناسب بوده و برای محیط های مختلف می توانید از آنها استفاده کنید.

ارسال دیدگاه