برای خرید ایمنی ترین قفل حیاط به چه نکاتی دقت کنیم

برای خرید ایمنی ترین قفل حیاط به چه نکاتی دقت کنیم

راه‌اندازی قفل حیاط در هر ساختمان مسکونی و اداری برای حفظ امنیت آن بسیار مهم و ضروری است. قفل درب، اولین لایه حفاظتی و دفاعی برای ایمنی ساختمان به منظور جلوگیری از سرقت صورت می‌گیرد. از این رو، به کاربردن قفلی مرغوب و استاندارد بسیار تاثیرگذار است و بسیاری از افراد به دنبال ایمن ترین قفل حیاط بازار می‌گردند. لذا قبل از خرید به نکات مهم در خرید قفل دقت کنید.

قفل درب چیست؟

قفل‌های مورد استفاده برای ساختمان از دو یا چند زبانه تشکیل شده‌اند. برای خرید قفل حیاطی از میان مدل‌ها و مارک‌های متفاوتی استفاده می‌شود. نحوه اتصال قفل‌های معمولی به آیفون به کمک یک زنجیر صورت می‌گرفت که علارغم آن که به راحتی باز و بسته می‌شدند؛ دارای مشکلات زیادی بودند. اما به مرور زمان قفل‌هایی با تکنولوژی جدید تولید شدند که نه تنها به آسانی باز می‌شوند بلکه در برابر ضربه ایمن هستند.

امروزه به دلایل متعدد از جمله بیکاری و اعتیاد، سرقت افزایش یافته است. فراهم کردن محیطی امن در چنین شرایطی حائز اهمیت است و لازم است تا برای داشتن خانه و محل کار ایمنی مناسبی در نظر بگیرید.

برای خرید ایمنی ترین قفل حیاط به چه نکاتی دقت کنیم

انواع قفل خانه حیاطی

اطلاعات مهم در مورد انواع قفل‌ها در برقراری شرایطی امن کمک می‌کند. در دسته بندی قفل‌های حیاطی آن‌ها را می‌توان به دو بخش مکانیکی و برقی تقسیم کرد. گوناگونی در ساختار و ظاهر قفل‌ها بسیار است اما باید به جزئیات آن ‌ها دقت شود. در بررسی‌های زیر این تفاوت‌ها ذکر شده است.

قفل مکانیکی حیاطی

رایج‌ترین انواع قفل‌ها که از قدیم تا به امروز همواره مورد استفاده قرار داشته است. از دلایلی که آن را به یک قفل پرکاربرد تبدیل کرده است میتوان به  استحکام و مقاومت بالا و همچنین داشتن یک قیمت مناسب اشاره کرد.

کارآمدی قفل‌های امروزی سبب شده تا زندگی مدرن‌تری داشته باشید. به همین جهت استفاده و کاربرد قفل‌های مکانیکی کاهش پیدا کرد. اجزای به کار رفته در این قفل شامل:

  • بدنه: از اجزای ثابت در هر قفل مکانیکی بدنه است.
  • توپی: قسمت داخل هر قفل مکانیکی را توپی گویند که معمولا به صورت دایره، گلابی شکل یا استوانه است.
  • شیارهای روی توپی: شیارهای روی توپی قفل که کمک می‌کند تا کلید در قفل قرار گیرد و بچرخد.
  • سوراخ‌های روی بدنه: در پایان فنر و روی آن، یک پین استوانه‌ای که از برنج ساخته قرار دارد و البته دارای سوراخ‌هایی است که روی بدنه تعبیه شده‌اند. به اصطلاح ساچمه می‌نامند.
  • سوراخ‌های روی توپی: داخل این سوراخ‌ها یکسری ساچمه‌های مانند کله قند با طول‌های مختلف وجود دارند. بلندی این ساچمه‌ها کمک می‌کند تا فرورفتگی‌های روی کلید افزایش پیدا کند.

در واقع تعداد ساچمه‌های به کار رفته در قفل مکانیکی سبب شده تا امنیت و ضد سرقت بودن قفل بیشتر باشد. پس در زمان خرید به تعداد ساچمه‌ها دقت کنید. البته طریقه ورود و  خروج کلید به قفل و بدنه محکم نیز از دیگر شروط قفل است.

برای خرید ایمنی ترین قفل حیاط به چه نکاتی دقت کنیم

قفل حیاطی برقی

پیشرفت تکنولوژی بر روی قفل‌های حیاطی برقی هم تاثیرگذار بوده و کمک بسیاری به افزایش رفاه و راحتی کار با آن‌ها می‌کند. در عصر حاضر ساختمان‌های ما بیش از پیش نیازمند داشتن ایمن‌ترین قفل حیاط برای محافظت از اموال خود هستند.

قفل‌هایی که یک یا دو زبانه دارند با بالا رفتن تعداد زبانه‌های آن‌ها امنیت افزایش پیدا می‌کند که برای کارکردن با آن‌ها نیاز به 12 ولت برق است. این قفل دارای یک شاسی قرمز بوده که برای باز کردن قفل تعبیه می‌شود. از این قفل در مکان‌های شلوغ در آسان‌سازی باز و بسته کردن درب کاربرد دارد.

قفل‌های برقی شامل سه بخش زیر هستند:

  • زبانه‌دار
  • کلونی
  • کله گاوی

در ساختار قفل‌های زبانه‌دار برای پیشرفت کار نیازمند ضامنی بوده که در غلاف قرار گرفته است. در واقع ظاهری شبیه به قفل‌های مکانیکی دارند و بر روی انواع درب پارکینگ‌ و حیاط خانه‌ها به کار می‌رود. قفل‌های برقی کلونی دارای جنس گالوانیزه و قطعات برنجی است. این قفل‌ها دارای مقاومت بالایی هستند و برای درب‌های فلزی استفاده می‌شوند. اما از چالش‌های آن نصب و نگه‌داری مشکل آن است.

در مورد قفل‌های گاوی باید این گونه بیان کرد که این قفل‌ها از ورود غیر مجاز به ساختمان به سرعت جلوگیری می‌کنند و از این جهت مهم هستند و به آسانی نصب می‌شوند. البته دقت شود در قفل‌های برقی جریان برق نباید بیشتر از 12 ولت باشد.

blank

معرفی انواعی از بهترین قفل ها

برخی از برندهای ارائه دهنده قفل‌های حیاطی شامل موارد زیر می‌شود:

  • میلاک: موفق‌ترین شرکت ارائه دهنده خدمات قفل‌سازی شرکت میلاک است. این قفل‌ها همگی از جنس برنج هستند. آلیاژ به کار رفته در آن سبب می‌شود تا دیرتر فرسوده شوند و از کیفیت بیشتری به نسبت سایر شرکت‌ها دارد.
  • حامی: از ایمن‌ترین شرکت‌های ایرانی که خدمات ارزنده و باکیفیت بالایی تولید می‌کند.
  • کالی: این شرکت از موفق‌ترین شرکت‌های ترکیه‌ای ک توانسته محصولات خوب خود را به سرتاسر دنیا صادر کنند.

نکات قابل توجه پیش از خرید قفل

قبل از خرید به ویژگی‌ها و مکات یک قفل حیاطی دقت کنید. از جمله نکات مهم شامل:

  • بازشدن درب
  • نوع کلید
  • تعداد زبانه
  • جنس زبانه
  • قیمت قفل حیاطی

قفل مناسب بخرید

برای خرید ایمن‌ترین قفل حیاط بایستی به نوع، ویژگی، چگونگی نصب، قیمت و همین‌طور مکان نصب آن دقت کنید. فراموش نکنید قفلی که می‌خرید باید امنیت و کاربری آسانی داشته باشد و بتواند نگرانی شما را از ساختمان اداری یا مسکونیتان را برطرف سازد.

ارسال دیدگاه