دستکش یکبار مصرف و کاربرد های مرتبط با آن

دستکش یکبار مصرف و کاربرد های مرتبط با آن

امروز با شیوع کرونا مصرف و تقاضای دستکش یکبار مصرف نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و در تنوع‌های بیشتری به بازار فروش عرضه می‌شود. بیماری همه گیر کرونا، باعث شد که در کشور ما برای جلوگیری از آلوده شدن دست‌ها در اماکن عمومی افراد از دستکش برای مراقبت بیشتر استفاده کنند.

این از دستکش‌های یکبار مصرف، در دندان پزشکی‌ها برای جلوگیری از انتقال آلودگی استفاده می‌شود. پزشک می‌تواند با توجه به نیاز خود، دستکش مورد نظر را در رنگ‌های مختلف تهیه و استفاده کند. دستکش‌های یکبار مصرف در دنیای مدرن باعث کمتر شدن انتقال آلودگی‌ها و افزایش سلامت بیشتر در جامعه بشری شده است. برای خرید این دستکش‌ها شما می‌توانید به بازار لوازم پلاستیکی یا پزشکی مراجعه کنید.

دستکش یکبار مصرف و کاربرد های مرتبط با آن

کرونا و تاثیر دستکش یکبار مصرف برای جلوگیری از انتقال آن

طی دو سال اخیر، بیماری کرونا باعث مرگ میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا  شد که طبق گفته پزشکان هنوز راه منطقی برای جلوگیری ازانتقال آن پیدا نشده است. در این میان افراد در تلاش هستند که با پیشگیری از ابتلا شدن به این بیماری با استفاده از وسایلی همچون ماسک و دستکش یکبار مصرف از انتقال این بیماری‌ها تا حد کافی جلوگیری کنند. دستکش‌های یکبار مصرف در جنس‌های مختلف و متنوع همچون لایتکس، وینیل یا نایلون تولید و به فروش می‌رسند. استفاده از دستکش‌های یکبار مصرف، با حداقل چهار برابر در مقابله با بیماری‌هایی که از طریق پوست منتقل می‌شوند از سلامت شما محافظت می‌کنند. این دستکش‌ها با قیمت مناسب در فروشگاه‌های عرضه پلاستیک یا داروخانه‌ها فروخته می‌شوند.

انواع دستکش یکبار مصرف به همراه کاربرد های آن

دستکش‌های یکبار مصرف در اندازه‌ها و سایزهای گوناگون به بازار عرضه می‌شوند. این دستکش‌ها بسته به نیاز مصرف کننده، جنس‌های مختلفی دارند.

دستکش وینیل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

جنس این دستکش‌ها از پلی وینیل کلرید است و قابلیت ضد عفونی کردن را ندارند. دستکش یکبار مصرف وینیل بی رنگ است و شما برای مدت زمان کوتاهی مانند در هنگام حمل و نقل با وسایل عمومی می‌توانید از آن استفاده کنید.

دستکش نیتریل چه ویژگی‌هایی دارد؟

این دستکش‌ها نسبت به دستکش وینیل مقاومت بالایی در برابر ویروس‌هایی مثل کرونا دارند. اگر این دستکش‌ها با ماده  ضدعفونی کننده تماس پیدا کنند، باعث نفوذ پذیری بیشتر میکروب به پوست انسان خواهند شد.

تعریف دستکش نایلونی

دستکش یکبار مصرف نایلونی از جنس کیسه فریزر ساخته شده است و معمولاً در فصل گرما به علت دمای زیاد تابستان از این دستکش برای مقابله با ویروس کرونا استفاده می‌کنند. این دستکش‌ها مقاومت چندانی برای مبارزه با ویروس کرونا نداشته و نسبت به سایر دستکش‌های موجود در بازار ایمنی کمتری در برابر آلودگی‌ها دارند.

در انتخاب دستکش یکبار مصرف به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

دستکش یکبار مصرف و کاربرد های مرتبط با آن

معمولاً در بازار فروش دستکش‌های یکبار مصرف، انواع مختلف و متفاوتی از این محصول وجود دارد که مشتری با توجه به نیاز و سلیقه شخصی خود، می‌تواند این دستکش‌ها را انتخاب کند. تنها چیزی که در انتخاب دستکش اهمیت دارد، این است که مشتری به میزان ایمنی دستکش در هنگام خرید توجه کافی را داشته باشد و پس از آن نسبت به خرید این محصول اقدام کند. بعضی از افراد به علت موادی که درون برخی دستکش‌های یکبار مصرف مثل لاتکس به کار برده‌اند، پوست آن‌ها نسبت به این ماده واکنش نشان می‌دهد و باعث التهاب یا اگزما خواهد شد؛ به همین دلیل بهتر است که قبل از خرید دستکش مناسب اطمینان حاصل کنید که نسبت به مواد بکار رفته در دستکش حساسیت ندارید تا مشکلی از این بابت برای شما به وجود نیاید.

در هنگام خرید دستکش به چه نکاتی توجه کنیم؟

بسیاری از افراد به دنبال خرید دستکش یکبار مصرفی هستند که برای استفاده طولانی مدت مناسب باشد. در بازار دستکش‌های متنوعی وجود دارد که برخی از آنها دارای پودر و برخی بدون پودر هستند که در ادامه در مورد این دستکش‌ها توضیح خواهیم داد.

کدام یک از دستکش‌های پودری یا بدون پودر بهتر است؟

دستکش‌های بدون پودر، به علت مواد شیمیایی که در آنها به کار نرفته است قیمت بالایی نسبت به دستکش‌های پودری در داخل بازار دارند. این دستکش‌ها اثر آلرژی کمتری بر روی پوست افراد می‌گذارند که از مواد طبیعی ساخته شده‌اند و هیچ نوع پودری روی پوست باقی نمی‌گذارند. پزشکان برای راحتی بیشتر، تمایل به استفاده از دستکش‌های پودری دارند. این دستکش‌ها با نشاسته ذرت پر می‌شوند که این پودر پوشیدن دستکش را برای پرستاران و پزشکان راحت‌تر می‌کنند. اغلب استفاده از دستکش‌های پودری یکبار مصرف در اتاق عمل‌ها و موارد حساس پزشکی است.
اگر قصد خرید دستکش را دارید می‌توانید با کسب اطلاعات کافی در این زمینه دستکش یکبار مصرف مورد نظر خود را از داروخانه یا فروشگاه‌های عرضه پلاستیک خریداری کنید.

دستکش یکبار مصرف و کاربرد های مرتبط با آن

کاربرد کلی دستکش های یکبار مصرف چیست؟

دستکش یکبار مصرف، معمولاً موارد مصرف گوناگون دارد که در رنگ های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. این دستکش‌ها قیمت بالایی ندارند و شما به راحتی می‌توانید با قیمت نسبتاً مناسبی از داروخانه‌ها یا فروشگاه‌های عرضه پلاستیک این محصول را خریداری کنید. دستکش‌های یکبار مصرف کاربردهای مختلفی دارند و در رشته پزشکی به خصوص در اتاق عمل، بسیار کاربردی هستند. امروزه با شیوع و گسترش کرونا روز به روز به تعداد تقاضا دستکش‌های یکبار مصرف، اضافه می‌شود و این باعث رونق روز افزون تولید کارخانه‌های دستکش یکبار مصرف شده است.

ارسال دیدگاه