دکوراسیون شلف و قفسه و نظم بخشیدن به آن

دکوراسیون شلف و قفسه و نظم بخشیدن به آن

شلف و قفسه را می توان از جمله المان های پرکاربرد نامید که با هدف ایجاد زیبایی در دکوراسیون می توان آن را در قسمت های مختلف منزل مورد استفاده قرار داد. با خرید طبقه دیواری یا شلف قادر هستید متناسب با سلیقه خود، روی به تغییر دکوراسیون منزل بیاورید. این روزها محصولات مختلف را با هدف پوشش فضاهای کاربردی و قسمت های خالی در دکوراسیون منزل می توان استفاده نمود. شلف های دیواری شناور این امکان را به شما می دهند که دیوار منزل را به مانند یک باغچه جهت نگهداری گل و یا کتابخانه تبدیل نمایید. علاوه بر این با استفاده از این تجهیزات قادر هستید که در فضای آشپزخانه نیز یک مکان مناسب برای انبار کردن مواد غذایی به وجود بیاورید. در این میان باید بتوانید با بررسی انواع گزینه های موجود در بازار متناسب با دکوراسیون داخلی، انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

دکوراسیون شلف و قفسه

منظور از شلف یا قفسه چیست؟

شلف در واقع قفسه های فلزی و چوبی به شمار می‌رود که می توان آن را بر روی دیوار و در قسمت های مختلف منزل نصب کرد. با استفاده از این قفسه می‌توانید انواع وسایل تزیینی را متناسب با سلیقه خود بر روی آن قرار دهید. در واقع امروزه شلف و قفسه را با هدف ایجاد زیبایی در دکوراسیون منزل یا دفتر کار می توان به کار برد.

اگر به گذشته برگردیم، طاقچه های قدیمی به گونه ای نصب می شد که امکان جابجایی آنها توسط فرد وجود نداشت. با این حال امروزه به واسطه طراحی انواع قفسه ها و طبقه بندی های موجود می توانید به راحتی آن ها را انتقال داده و با توجه به نیاز خود در قسمت های مختلف خانه نصب کنید. از جمله قفسه هایی که در بازار عرضه می‌شوند، می‌ توان به مدل فلزی، ام دی اف و چوبی اشاره کرد. تمام این گزینه ها دارای وزن مختلف بوده و هیچ گونه کاردر بندی خاصی ندارند.

آشنایی با انواع شلف و قفسه از لحاظ جنس

همانگونه که عنوان کردیم شلف و قفسه را میتوانید در چند مدل برای دکوراسیون داخلی منزل خود نصب کنید. از جمله پرکاربردترین گزینه هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، موارد زیر هستند.

شلف دیواری فلزی

مقاومت بسیار بالای این مدل از قفسه ها موجب شده است که امروزه بخش زیادی از افراد ترجیح دهند که در خانه روی به نصب آنها بیاورند. اگر قصد دارید در زمان طولانی از طبقه بندی نصب شده در خانه استفاده کنید، توصیه ما به شما خرید شلف فلزی خواهد بود.

قفسه دیواری چوبی

شلف و قفسه را باید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید. اگر سبک چیدمان وسایل شما مدرن بوده و به دنبال خرید قفسه های دیواری هستید، توصیه ما به شما انتخاب شلف دیواری چوبی خواهد بود. در این میان فراموش نکنید که جابجا کردن مداوم قفسه دیواری چوبی موجب از دست رفتن کیفیت آن و احتمالا شکستن بخش‌ هایی از این قفس شود.

قفسه دیواری چوبی

قفسه دیواری پلاستیکی

نسبت به مدل چوبی و فلزی، دوام قفسه دیواری پلاستیکی پایین تر است. به همین علت اگر قصد دارید مجسمه های سنگین را بر روی قفسه دیواری قرار دهید، به هیچ عنوان نباید به دنبال خرید مدل پلاستیکی بروید. معمولا برای اتاق کودکان ترجیح می دهند که روی به نصب شلف دیواری پلاستیک بیاورند. با توجه به اینکه عروسک‌ های کودکان وزن چندان زیادی ندارد، انتخابی ایده آل برای اتاق آنها خواهد بود.

طبقه دیواری ام دی اف

شلف دیواری ام دی اف یکی از جدیدترین گزینه هایی به شمار می‌ رود که می‌ توان برای منزل و محیط های دیگر مورد استفاده قرار داد. همانگونه که از نام این قفسه پیداست، با استفاده از چوب ام دی اف، روی به ساخت آن می آورند. در مقایسه با شلف چوبی، قیمت قفسه ام دی اف ارزان تر بوده و با توجه به تنوع رنگ بالایی که دارد، می توانید بر اساس دکوراسیون داخلی و سلیقه خود انتخابی کاربردی انجام دهید.

مزایای خرید شلف و قفسه

بخش زیادی از افراد امروزه ترجیح می دهند از تجهیزات مختلف برای تکمیل دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده نمایند. به همین به سراغ خرید قفسه و طبقه بندی های مختلف می روند. همانگونه که بیان کردیم، مدل های مختلف شلف که در بازار وجود دارند، هر کدام ویژگی های خاصی خواهند داشت. با این حال کیفیت بالا و دوام مناسب را می توان از جمله مهمترین مزایای خرید شلف دیواری نامید. این پایان کار نیست و افرادی که قصد دارند از یک طبقه بندی با قابلیت جابجایی استفاده کنند، می‌توانند روی به خرید این المان زیبایی بیاورند. با استفاده از این طبقه بندی و قفسه ها می توانید نواقص دیوار را به خوبی برطرف نمایید. علاوه بر اینکه امروزه برای سرویس بهداشتی و حمام نیز شلف های ضد زنگ در بازار عرضه می شوند.

اگر به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود هستید و قصد دارید با هزینه کم به این خواسته خود دست پیدا کنید، توصیه ما به شما خرید انواع قفسه دیواری خواهد بود. به راحتی می توانید از قفسه های فلزی برای حمام، آشپزخانه و قفسه های پلاستیکی برای اتاق خواب کودکان استفاده کرده و زیبایی خاصی در این مکان ها به وجود بیاورید.

چه نکاتی هنگام خرید شلف و قفسه باید بدانید

اگر به دنبال خرید شلف و قفسه هستید، لازم است چند نکته کاربردی را مد نظر داشته باشید. نخستین مورد، توجه به ابعاد محصول خواهد بود. متناسب با ابعاد دیواری که قصد دارید در آنجا قفسه را نصب کنید باید در خرید شلف دقت نمایید. با توجه به اینکه امروزه تنوع سایز و اندازه انواع قفسه های دیواری بالا رفته است، پیش از خرید حتما این مورد را در اولویت داشته باشید. مورد بعدی هنگام خرید شلف و قفسه دیواری، توجه به جنس محصول خواهد بود. با توجه به مواردی که عنوان کردیم، اگر به دنبال نگهداری از مجسمه‌ های سنگین هستید، توصیه ما به شما خرید شلف فلزی یا چوبی است. در عین حال گزینه های پلاستیکی نیز برای اتاق کودکان انتخابی مناسب هستند.

قفسه دیواری مدرن

معمولا از روش‌ های مختلف برای افزایش طول عمر قفسه های دیواری استفاده می کنند. اگر به دنبال استفاده از یک روکش باکیفیت هستید، توصیه ما به شما انتخاب گزینه ای مناسب از جنس فلز یا پلاستیک است.

فراموش نکنید پس از نصب شلف و قفسه بر روی دیوار باید با هدف اطمینان از محکم بودن، روی به بستن پیچ بیاورید. اگر به صورت اصولی قفسه بندی ها را نصب کنید، هنگام قرار دادن اشیای سنگین به خوبی می تواند مقاومت خود را نشان دهد. توجه به خصوصیات ظاهری انواع قفسه از دیگر نکاتی که به شمار می‌رود که در هنگام خرید باید مد نظر قرار دهید. در این میان قیمت شلف و قفسه نیز به عنوان یک فاکتور مهم دیگر می تواند در انتخاب شما موثر باشد.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    ارسلان :
    7 ماه پیش

    سلام وقت به خیر
    از این شلف های فلزی کاربردی و زیبا برای منزل تهیه کرده ایم، بسیار جنس خوبی دارد
    متشکرم از ابزار نیکو