راهنمای خرید آینه دکوراتیو و آشنایی با انواع آن

راهنمای خرید آینه دکوراتیو و آشنایی با انواع آن

آینه دکوراتیو می تواند در ایجاد یک دکوراسیون مدرن و زیبا نقش اساسی انتخاب کند. با توجه به اینکه برای ایجاد یک فضای زیبا و دل انگیز در خانه نیاز به استفاده از تجهیزات و لوازم مختلف دارید، آشنایی شما با انواع آینه های مدرن نیز کمک خواهد کرد تا بتوانید به خواسته خود دست پیدا کنید. در اصطلاح به این مدل آینه ها، آینه تزیینی نیز گفته می‌شود. اگر به گذشته برگردیم، بخش جدایی ناپذیری از دکوراسیون داخلی در قسمت های مختلف منزل، آینه ها بوده اند. به عنوان مثال استفاده از آینه در سرویس بهداشتی، سالن پذیرایی و اتاق خواب این امکان را به شما می‌دهد تا به بهترین شکل ممکن برای تجهیز منزل خود از قابلیت های آن کمک بگیرید. در واقع برای داشتن یک دکوراسیون خاص و منحصر به فرد می توانید از این المان زیبایی نیز استفاده نمایید.

آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو چیست؟

آینه دکوراتیو از جمله تجهیزات در دکوراسیون داخلی به شمار می‌رود که می‌تواند سبکی نوین نیز به وجود بیاورد. این محصولات را با توجه به نوع کاربردی که دارند، می توان در کیفیت های مختلف مورد استفاده قرار داد تفاوت کیفیت انواع آینه های تزیینی و مدرن به واسطه مواد اولیه به کار رفته در ساخت آنها مشاهده خواهد شد. به عنوان مثال امروزه می توان انواع آینه ها را مشاهده کرد که بر روی دیوارها نصب می کنند. این مدل از آینه ها معمولا حساس و شکننده هستند. به همین علت از کیفیت پایینی برخوردار خواهند بود. در طرف مقابل نوع ساخت برخی از آینه ها به شکلی است از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و می توان از آنها به عنوان کفپوش نیز استفاده کرد.

مزایای نصب آینه دکوراتیو در منزل

انتخاب آینه دکوراتیو به واسطه مزایای متعددی که دارد، به میزان قابل توجهی مد نظر طراحان دکوراسیون قرار گرفته است. اگر بخواهیم به معرفی مزایا و کاربردهای آینه های تزیینی و مدرن بپردازیم، می توانیم به هزینه بودن آنها در عین زیبایی اشاره کنیم. علاوه بر این با توجه به سلیقه افراد، امروزه انواع آینه های تزیینی را می توان برای قسمت های مختلف خانه به کار برد. استفاده از این المان زیبایی شما را یاری می کند تا بتوانید فضاهای کوچک را بزرگتر نشان دهید. این پایان کار نیست و افرادی که به دنبال داشتن آرامش هستند، می‌توانند با هدف افزایش روشنایی محیط از آینه های مدرن کمک بگیرند. این روزها برای اطراف تلویزیون و دیوارهای آشپزخانه، سالن پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی می توانید از این مدل آینه استفاده نمایید.

مهمترین نکات برای خرید آینه دکوراتیو

اگر قصد خرید آینه دکوراتیو را دارید، سعی کنید چند نکته کاربردی را مد نظر داشته باشید. با خرید آینه تزیینی می‌توانید به دکوراسیون خانه درخشندگی را هدیه دهید. با هدف داشتن خانه ای مدرن و شیک لازم است که در خرید آینه تزیینی نهایت دقت را به خرج دهید.

شکل ظاهری

همانگونه که بیان کردیم، امروزه در بازار انواع آینه ها با اندازه های مختلف و طرح های متفاوت عرضه می شوند. در این میان می توان آینه دکوراتیو را به عنوان مهمترین گزینه در نظر گرفت. ظاهر زیبای این محصول در مقایسه با آینه های دیگر بیش از پیش مدنظر قرار دارد. فراموش نکنید که لازم است متناسب با سطح مورد نظر و متراژ فضایی که قصد دارید از آینه استفاده کنید، انتخاب درستی داشته باشید.

آینه تزیینی

اندازه

یکی از المان هایی که می تواند در زیبا نشان دادن آینه و ایجاد جلوه ای خاص نقش مهمی ایفا کند، انتخاب آینه با اندازه مناسب است. برای اینکه بتوانید خانه های خود را بزرگتر نشان دهید، قادر به خرید آینه های تمام قد خواهید بود. علاوه بر این امروزه می توان با هدف زیباسازی ستون های خانه، روی به خرید مدل های چند تکه آورد.

جنس آینه

همانگونه که می دانید برای ساخت آینه، روی به استفاده از جیوه می آورند. در عین حال امروزه با توجه به نیاز به مصرف کننده ها و با هدف افزایش درخشندگی، در متریال به کار رفته از نقره نیز بهره برده می‌شود. اخیرا برخی از تولید کنندگان برای ساخت آینه های دکوراتیو از ماده پلکسی گلاس و همچنین شیشه کمک می گیرند. بدون شک داشتن وزن زیاد و شکننده بودن را می توان به عنوان نکات لازم هنگام خرید آینه مد نظر قرار داد.

رنگ آینه تزیینی

انتخاب آینه دکوراتیو از آنجایی حائز اهمیت است که می تواند برای نشان دادن قسمت های مختلف خانه تاثیر بسزایی بگذارد. با توجه به اینکه امروزه می توان در رنگ های مختلف انواع آینه ها را خریداری کرد، با توجه به رنگ زمینه سعی کنید انتخاب درستی انجام دهید. ترکیب رنگ ها می توانند در زیباسازی و جلب توجه افراد تاثیر بسزایی بگذارند.

انواع آینه های دکوراتیو از نظر طراحی

نوع طراحی و ساخت آینه های دکوراتیو به شکلی است که به دو صورت آویزان و دیواری می توان آنها را انتخاب نمود. به عنوان مثال آینه های تمام قد با توجه به نوع طراحی که دارند، می توانند تمام قد انسان را انعکاس دهند. در طرف مقابل آینه های ایستاده نیز را با توجه به نوع استانداردی که برای ساخت آن به کار رفته است می‌تواند در هر قسمتی به کار گرفت. این مدل از آینه ها نیاز به نصب روی دیوار را ندارند. به همین دلیل کاربر به راحتی می تواند برای جدا کردن آن اقدام نماید.

آینه های دکوراتیو راهرو و اتاق نشیمن را نیز می‌توان دیگر گزینه ها در این زمینه نامید. علاوه بر این که امروزه برای اتاق خواب نیز قادر به انتخاب انواع آینه های دکوراتیو خواهید بود، بدون تردید آینه های حمام از جمله پرکاربردترین تجهیزات در این مکان خواهند بود. اگر به دنبال تمیز نگه داشتن حمام و تکمیل کردن لوازم آرایشی هستید، قادر به انتخاب و خرید آینه دکوراتیو به حمام خواهید بود.

blank

بهترین آینه های دکوراتیو کدامند؟

آینه های دکوراتیو را در اندازه های مختلف و انواع گوناگون خریداری نمایید. این روزها به واسطه پیشرفتی که در صنعت معماری به وجود آمده است، قادر به انتخاب بهترین آینه دکوراتیو خواهید بود.

مهندسین طراح با هدف ارائه خدمات گسترده تلاش کرده‌اند که انواع تجهیزات و لوازم دکوراسیون منزل را با ایده های جدید و مدل های ناب تغییر دهند. آینه های دکوراتیو معمولا با توجه به طراحی بسیار زیبایی که دارند، به میزان قابل توجهی مد نظر قرار گرفته اند. قبل از هر کاری بهتر است نیاز خود را مشخص کرده و در خرید آینه دکوراتیو نهایت دقت را داشته باشید.

بهترین رنگ آینه تزیینی

یکی از مهمترین مزایای خرید آینه دکوراتیو، تنوع بالای رنگ های موجود در بازار خواهد بود. در واقع کاربر می‌تواند با بررسی دکوراسیون داخلی و همچنین محیط مورد نظر، انتخاب گزینه خود را به درستی انجام دهد. آینه های مشکی و آینه های مسی را می توان از پر فروش ترین گزینه ها در این زمینه نامید.

آینه های طلایی و آینه های برنزی نیز هر کدام دارای ویژگی های مخصوص به خود هستند. سعی کنید در انتخاب و خرید آینه دکوراتیو نهایت دقت را به خرج داده تا نیاز خود را برطرف نمایید.

آینه مدرن

بهترین مکان برای نصب آینه تزیینی

آینه های دکوراتیو را باید در مکانی نصب کنید که زاویه انعکاس نور آن ایده‌آل باشد. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که با هدف پوشاندن فضاهای خالی و ترک دیوار، روی به نصب آینه مدرن بیاورند. با این حال توصیه ما به شما نصب آینه تزیینی بین دو پنجره خواهد بود. علاوه بر این مقابله وسایل زیبا و لوکس نیز می توان روی به نصب آینه مدرن آورد. فراموش نکنید که ارتفاع سطح زمین با مرکز آینه نباید بیش از ۱۵۰ سانتیمتر بالاتر رود. قرار دادن آینه مدرن بین دو پنجره و نورگیر این امکان را می دهد که بتوان از انعکاس نور کمک گرفت و با افزایش روشنایی، فضایی زیبا به وجود آورد. علاوه بر این با نصب آینه تزیینی در این مکان هیچگونه مزاحمتی از نظر نور منعکس شده متوجه چشم های شما نمی شود.

ارسال دیدگاه