سایش و لایه برداری با صفحه فلاپ یا فلاپی دیسک

سایش و لایه برداری با صفحه فلاپ یا فلاپی دیسک

برای از بین بردن سطوح ناهموار و همچنین خطوط جوش باید از انواع صفحه های ساب استفاده نمود. امروزه بسته به ‌نیاز شما، انواع سمباده ها طراحی و تولید می شوند. با این حال با استفاده از صفحه فلاپ به بهترین شکل می ‌توان جهت سایش و از بین بردن این خطوط اقدام نمود. استفاده از صفحه ساب در تمام شرایط نمی تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. با این حال زمانی که سنگ ساب نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد، می‌توان از صفحه فلاپ استفاده نمود.

سایش و لایه برداری با صفحه فلاپ یا فلاپی دیسک

به عنوان مثال برای سایش فلزات سخت و سنگین مانند قلع، برنج، سرب و آلومینیوم و همچنین فلزات نرم باید از سمباده مناسب استفاده نمود. علاوه بر این در برخی شرایط جهت از بین بردن سطوح ناهموار در لاستیک، فایبر گلاس و پلاستیک نیز باید با استفاده از سمباده مناسب، اقدام به رفع مشکلات و سطوح ناهموار نمود.

با توجه به شرایطی که استفاده از فلاپی دیسک یا صفحه فلاپ دارد، در حین عملکرد، با ایجاد کمترین گرما می تواند از تغییر رنگ و سوختن محل سایش وسایل مورد نظر جلوگیری کند. از دیگر کاربردهای این نوع صفحه سایش می توان به پرداخت کاری و همچنین براده برداری از چدن، برنج، استیل ضد زنگ، مس و سایر فلزات آهنی اشاره کرد. علاوه بر این، این نوع ساینده به خوبی می ‌تواند جهت پلیسه گیری کردن و از بین بردن جای جوش کاری و صاف و هم سر کردن سطوح مختلف قطعه کار استفاده نمود.

با توجه به شرایطی که این صفحه سایش دارد در هنگام کار، با ایجاد کمترین لرزش موجب می شود شما به راحتی بتوانید جهت رفع سطوح ناهموار اقدام نمایید.

نکات مورد نظر در خرید صفحه فلاپ

چنانچه قصد خرید این صفحه را دارید باید با رعایت نکاتی بتوانید گزینه ‌ای مناسب انتخاب کنید. در هنگام خرید ابتدا با بررسی قدرت فلاپ، بسته به نیاز خود گزینه مناسب را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که این صفحات در قطرهای ۱۱۵ و ۱۲۵ و ۱۸۰ در دسترس شما قرار دارند. علاوه بر این با توجه به متریال به کار رفته در ساخت این صفحات، می توانید گزینه ای مناسب که در بردارنده عناصری مانند زیرکونیوم، اکسید آلومینیوم، سیلیکون کارباید و سرامیک باشد انتخاب نمایید.

blank

از دیگر عواملی که هنگام خرید صفحه فلاپ باید مد نظر قرار دهید، بهره مندی از استاندارد جهانی یا HD بودن است. این نکته را فراموش نکنید کیفیت مورد نظر در خرید صفحه را بررسی نمایید.

کاربرد صفحه فلاپ( چرا صفحه فلاپ گزینه های کاربردی محسوب می شود؟)

همانگونه که اشاره کردیم در برخی شرایط شما نمی توانید از صفحه ساب معمولی جهت سایش وسایل استفاده نمایید. به همین علت استفاده از این نوع صفحه در تمام شرایط می‌ تواند موجب رفع نیازهای کاربران شود. علاوه بر این هنگامی که در کار سایش و لایه برداری نیاز به دقت و ظرافت دارید، استفاده از صفحه فلاپ یا فلاپ دیسک می تواند به بهترین شکل برای شما این عمل را انجام دهد.

با توجه به اینکه قدرت تحمل و سرعت گردش در این صفحات بسیار مناسب است، می ‌تواند بازدهی بهتری برای شما داشته باشد. با این حال این صفحه علاوه بر اینکه خطر کمتری برای کاربر دارد و ایمنی بالاتری ایجاد می‌ کند، صدای کمتری نیز ایجاد خواهد کرد.

بهره ‌مندی از سمباده زیرکونیا در ساخت صفحه فلاپ این نوید را به شما می دهد که بتوانید از طول عمر بیشتری در محصول مورد نظر برخوردار باشید. با این وجود اثربخشی بیشتری که این صفحه نسبت به سایر سمباده ها دارد، نیز فلاپی دیسک را به عنوان گزینه ‌ای مناسب معرفی کرده است.

صفحه مینی فلاپ

علاوه بر صفحه فلاپ امروزه صفحات مینی فلاپ نیز به منظور کار در شرایط مختلف طراحی و تولید می ‌شوند. این صفحات را می ‌توان با نصب کردن بر روی انواع فرز و مینی فرز به خوبی مورد استفاده قرار داد. از لحاظ تفاوت کاربری و استفاده از مینی فلاپ ها می توان به سهولت استفاده از آن ها در مقایسه با صفحه های سمباده دیگر اشاره کرد.

ویژگی های صفحه فلاپ با کیفیت

این صفحات در سه مدل معمولی، ضخیم و خیلی ضخیم به بازار عرضه می شوند. با توجه به این که این صفحات معمولاً از پوشش پلی استر فشرده استفاده می کنند، کاربرد بیشتر و عملکرد بهتری خواهند داشت. سمباده با کیفیت جهت سایش انواع سطوح می تواند مورد استفاده قرار گیردم علاوه بر این برای لایه برداری به صورت پیوسته می توان از صفحه فلاپ یا فلاپی دیسک با کیفیت استفاده نمود. همانگونه که اشاره کردیم آلیاژهای مختلفی در ساخت این صفحات به کار می روند. با این حال بسته به نیاز کاربران و نوع کاربرد می توان از میان انواع صفحات با آلیاژهای مختلف، گزینه کاربردی را انتخاب نمود.

استفاده از صفحه فلاپ چه کاربردهای خواهد داشت؟

همانگونه که می دانید در گذشته از انواع سنگ ساب ها به عنوان تنها ابزار جهت سایش و لایه برداری سطوح مختلف استفاده می ‌شد. با توجه به محدودیت هایی که این سنگ ها داشتند، تولیدکنندگان روی به طراحی و ساخت صفحات جدید با کیفیت بالاتر آورده ‌اند. به همین منظور با تولید این صفحه با کیفیت بالاتر و همچنین عملکرد بهتر به خوبی موجب رفع مشکلات ساختاری سنگ ساب های گذشته شدند.

به عنوان مثال در گذشته، چنانچه قصد کار بر روی سطوح نازک را داشتید استفاده از سنگ ساب می توانست مشکلاتی ایجاد کند. به همین منظور با توجه به کاربرد صفحه فلاپ به بهترین شکل می توان عملیات سایش را بر روی این وسایل در بالاترین سطح کیفی و ظرافت مناسب اعمال نمود.

blank

انتخاب بهترین و مناسب ترین صفحه فلاپ

با توجه به نوع کاربری صفحه جهت خرید آن باید شرایط مختلفی مد نظر قرار داد. جهت انتخاب بهترین گزینه می توانید با بررسی سایز دانه‌ ها و مواد ساینده مورد استفاده در آن ها اقدام نمایید. فلاپ پوشیده شده از آلیاژی مانند زیرکونیا، آلومینیوم، آلومینیوم اکسید و سرامیک تولید می ‌شوند. با توجه به متریال مورد استفاده در هر کدام شما باید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

از جمله فاکتورهایی که هنگام خرید مد نظر قرار می گیرند می ‌توان به بررسی سطوح مورد نظر شما جهت کار و همچنین نیازهای سطح پرداخت. علاوه بر این ملزومات بهره وری و همچنین زمان آن را نیز مد نظر قرار دهید.

ارسال دیدگاه