فرز مینیاتوری چیست و در کجا مورد استفاده قرار می گیرد

فرز مینیاتوری چیست و در کجا مورد استفاده قرار می گیرد

فرز مینیاتوری از معدود فرزهایی است که در طراحی داخلی خانه و کنده کاری های بسیار ظریف و دقیق کاربرد اساسی دارد.

فرز مینیاتوری

دستگاه فرز می تواند ماشینکاری به سبک صنعتی را در مقیاس کوچکتر برای استفاده در خانه یا کارگاه ارائه دهد. اگرچه این ماشین‌ها اغلب جنبه اقتصادی ندارند، اما این ماشین‌ها قابلیت‌های خوبی دارند که به سادگی نمی‌توان آن‌ها را با ابزارهای ساده‌تر و ارزان‌تر تکرار کرد. چه برای یک تکنسین مستقل، چه برای طراح داخلی خانه، چه از طرفداران DIY یا حتی یک هنرمند، یک فرز مینیاتوری می تواند برای پروژه های شما ارزشمند باشد و حتی می تواند در درازمدت باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما شود.

فرز مینیاتوری در حال اجرا

ماشین فرز از یک ابزار برش ثابت و یک میز متحرک تشکیل شده است که توسط دستورالعمل های دستی یا کامپیوتری کنترل می شود. یک قطعه روی میز محکم می شود که در اطراف یک تیغه چرخان حرکت می کند تا برش ها را برای نتیجه دلخواه ایجاد کند. ماشین های فرز مینیاتوری با اندازه کامل، مینی آسیاب یک آسیاب مهندسی کوچکتر است که می تواند روی یک میز کار قرار گیرد و اجزای مواد چوبی، فلزی یا کامپوزیت مدرن را حکاکی کرده یا شیار های مورد نظر را ایجاد می کند. اگرچه ماشین‌های آسیاب با اندازه کامل می‌توانند افقی یا عمودی باشند، ماشین‌های مینی آسیاب معمولاً جهت عمودی دارند و محور شفت دوار نیز عمودی است.

فرز مینیاتوری چیست و در کجا مورد استفاده قرار می گیرد

بهترین فرز با سرعت متغیر: مینی فرز صنعتی گریزلی G8689-4″ x 16″ ، بهترین مینیاتوری میان رده: مینی فرز کلاچ، بهترین دستگاه مینیاتوری رومیزی: دستگاه فرز WEN 33013 ، بهترین دستگاه فرز صنعتی: دستگاه فرز JET JMD-18 ، بهترین دستگاه مینیاتوری میکرو: Proxxon 37110 Micro Mill ، بهترین فرز برای فرز عمیق و سطحی: مینی فرز ابزار فولادی ضد آتش، بهترین دستگاه مینیاتوری چوب: Genmitsu CNC 3018-PRO.

برای مطالعه بیشتر برای انتخاب بهترین دستگاه فرز مینیاتوری به پایین بروید و با این موارد نسبت به بودجه خود انتخاب بهتری داشته باشید.

بهترین فرز مینیاتوری متغیر، صنعتی گریزلی G8689: اگرچه Grizzly Industrial G8689 با قدرت 3/4 اسب بخار دارای قابلیت های زیادی از جمله کنترل سرعت متغیر، کنترل تغذیه دقیق است، این ابزار به قدری کوچک است که در هر میز کاری قابل نصب است. این فرزها از چدن سنگین ساخته شده است و دارای یک حرکت میز سه محوره، دوک با سرعت متغیر (2500 RPM)، یک سر چرخشی 45 درجه به چپ و راست و یک کلید خاموش کننده ایمنی است. بهترین فرز میان رده یا مینی فرز کلاچ: فرز چدنی کلاچ عملکردی روان و بدون لرزش دارد. با یک موتور 0.5 اسب بخاری، 110 ولت با سرعت متغیر (100-2500 RPM) و یک گیربکس دو سرعته 350 وات، این یک فرز عالی نسبت به قیمت است. سر فرز مینیاتوری دارای شیب 45 درجه به چپ یا راست است، این فرز بسیار سبک تر از سایر فرز های مشابه است.

blank

بهترین دستگاه فرز مینیاتوری رومیزی دستگاه فرز WEN 33013: با این دستگاه، سطوح صاف، لبه‌های زاویه‌دار، سوراخ‌های مستقیم، شکاف‌ها، خطوط سطحی ایجاد کنید، سرعت متغیر (100 تا 2500 دور در دقیقه)، دستگاه مینیاتوری رومیزی فشرده تک فاز WEN 33013 با مخروطی R8، محکم و قابل اعتماد است. سر این فرز 45 درجه به چپ یا راست قابل تنظیم است، دارای یک ابزار چرخشی همه کاره 13 اینچی است و دارای طیف گسترده ای از برش ها و آسیاب ها است. بهترین دستگاه فرز صنعتی، دستگاه فرز JET JMD-18: دستگاه فرز JET JMD-18 350018 علاوه بر ستون چدنی و غلتک‌های سنگین، عمق سنجی آسان و سر چرخش 360 درجه، با این فرز هر چه میز کار بزرگتری داشته باشید میتوانید کارهای بزرگی را انجام دهید.

blank

بهترین دستگاه ها

بهترین دستگاه فرز مینیاتوری میکرو، پروکسون37110 : برای پروژه های کوچک، ظریف و پیچیده، فرز پروکسون 37110 MF 70 ایده آل است. این دستگاه آلومینیومی با پایه چدنی یک مینی فرز محکم و بسیار دقیق است. بهترین دستگاه مینیاتوری برای فرز عمیق و سطحی Steel Dragon Tools: با کنترل سرعت متغیر خود در محدوده 0 تا 1000 دور در دقیقه برای اسپیندل و 0تا2000 در تنظیم بالا ایده آل است. دارای یک موتور 150 وات و همراه با یک فلوت 6 تکه پرسرعت 4 با یک مجموعه تیغه 3/8 اینچی است. بهترین دستگاه فرز چوب مینیاتوری Genmitsu CNC 3018-PRO: برای هر کسی که می خواهد قدرت خود را در یادگیری CNC در نجاری امتحان کند، دستگاه فرز حکاکی روی چوب Genmitsu CNC 3018-PRO با قیمت مناسب گزینه خوبی برای شروع است.

اگرچه دستگاه JET JMD-18 350018 4175 گران‌تر است، اما یکی از بهترین دستگاه‌های مینیاتوری در حال حاضر در بازار است. فرز صنعتی گریزلی G8689 1230 خیلی مقرون به صرفه، اما همچنان قدرتمند است که در رتبه دوم قرار می گیرد. دستگاه مینیاتوری کلوچ 1049.99 یک دستگاه فرز متوسط عالی با قیمت بسیار پایین است. امیدواریم این مقاله در مورد بهترین دستگاه های مینیاتوری مفید بوده باشد.

blank

نظر خریداران در این مورد

یکی  از خریداران در مورد این مدل فرز مینیاتوری اینطوری توضیح می دهد: اگر به دنبال یادگیری یک درس مقدماتی در مورد ماشین آلات CNC هستید، این یک شروع عالی خواهد بود. کار کردن با این دستگاه طبق دستور العمل ها برای مونتاژ آسان است. زیرا مطابق با دستورالعمل های ساده، تمام ابزارها و سخت افزارها و بعلاوه موارد اضافی در نظر گرفته شده است. این دستگاه ساده و در عین حال به اندازه کافی پیچیده است تا بتوانید با انتخاب برنامه‌های خود برنامه‌نویسی کنید. حتی اگر حرفه‌ای هستید، داشتن آن به‌عنوان یک CNC رومیزی کوچک برای کار کردن و آزمایش کردن با آن سرگرم‌کننده است.

ارسال دیدگاه