معرفی چراغ خطر خورشیدی

معرفی چراغ خطر خورشیدی

چراغ‌های خطر، عمدتا برای ایمنی در شب استفاده می‌شود؛ و روشنایی آن زیاد نیست. چراغ خطر خورشیدی شامل چراغ های برق خورشیدی، چراغ های انسداد خورشیدی و چراغ های انسداد هوانوردی خورشیدی هستند.

چراغ‌های خطر خورشیدی از انرژی خورشیدی برای تولید برق استفاده می‌کنند؛ بنابراین هیچ منبع برق دیگری مورد نیاز آن‌ها نیست. در طول روز، باتری آن‌ها به طور خودکار شارژ می‌شود؛ تا در شب روشنایی چراغ خطر فراهم شود. همچنین این چراغ را می‌توان به طور گسترده در هر بزرگراه، ورودی تونل ها، جزایر تقسیم شده، رمپ های ورودی و خروجی، پل ها و مکان های دیگر مورد استفاده قرار داد. این چراغ ها برای نگهداری جاده ها، معمولا در وسایل نقلیه پلیس، وسایل نقلیه مهندسی، کامیون های آتش نشانی، به کار می‌روند.

چراغ خطر خورشیدی چیست؟

معرفی چراغ خطر خورشیدی

چراغ خورشیدی، بیشتر برای سایت های ساختمانی، مناطق کاری، بزرگراه های ترافیکی و پروژه های امنیتی استفاده می‌شود. فناوری فتوولتائیک را در یک چراغ خطر، طراحی و فشرده شده؛ تا آن را کارآمد کند. این نوع از چراغ های خطر، برای بازیابی کامل شارژ فقط به چند ساعت نور خورشید نیاز دارد. به علاوه چراغ‌ خطر خورشیدی با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر که ثابت، رایگان و بدون آلودگی هستند؛ هزینه‌های نگهداری و مصرف را حذف می‌کنند. این چراغ ها قادر به ارائه یک خروجی نور شدید در هر شب برای سال های متمادی هستند؛ بنابراین در مقایسه با چراغ خطرهای برق معمولی، عملکرد و قابلیت بالاتری دارند.

سنسور نور چراغ خطر خورشیدی

معرفی چراغ خطر خورشیدی

سنسور نور چراغ خطر خورشیدی، معمولا در زیر پانل نور LED قرار دارد؛ بنابراین به دنبال یک “چشم” کوچک یا ناحیه تحت پوشش نباشید. در برخی از مدل ها، سنسور بالای پنل خورشیدی قرار دارد. برای اینکه بدانید سنسور دقیقا کجاست؛ در طول روز با نور خورشید، انگشت خود را روی قسمت هایی که فکر می‌کنید سنسور هستند؛ قرار دهید. اگر چراغ روشن شد؛ سنسور را پیدا کرده‌اید. برخی از چراغ خطرهای خورشیدی Motion Activated هستند. یعنی یک جسم باید از کنار آن عبور کند؛ تا نور آن فعال شود.

نحوه شارژ چراغ خطر خورشیدی

اگر چراغ خطر خورشیدی، در طول روز روشن باشد؛ ممکن است سنسور DAY/NIGHT یا سنسور حرکت مشکل داشته باشد. به همین دلیل باید بررسی کنید؛ تا هیچ چیز مانع سنسو چراغ خطر، نشده باشد.

دلایل کار نکردن چراغ خطر خورشیدی

از مهم ترین دلایل عدم فعالیت چراغ خطر، باتری های قابل شارژ آن هستند. در این شرایط احتمالا شارژ خود را از دست داده‌اند. نور خورشید نباید در برابر پنل چراغ خطر خورشیدی مسدود شود.

علت چشمک زدن چراغ خطر خورشیدی

کثیفی روی پنل چراغ، می‌تواند بر روی شارژ باتری های خورشیدی آن تأثیر بگذارد. پنل چراغ خطر را تمیز کنید. اگر چراغ‌ها همچنان چشمک می‌زنند؛ کافی است باتری‌ها را تعویض نمایید. همچنین می‌توانید به آن‌ها زمان بدهید تا دوباره شارژ شوند.

باتری مورد استفاده چراغ خطر خورشیدی

اکثر چراغ های خطر خورشیدی، از باتری های AA قابل شارژ یا باتری های AAA قابل شارژ استفاده می‌کنند. این نوع از باتری ها، با باتری قلیایی AA یا AAA متفاوت هستند. همیشه باید باتری های نور خورشیدی را با باتری های قابل شارژ مشابه جایگزین کنید.

مزایای استفاده از چراغ خطر خورشیدی

معرفی چراغ خطر خورشیدی

چراغ های خطر خورشیدی مزایای قابل توجهی را ارائه می‌دهند. با استفاده از آنها، در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود. زیرا همانطور که پیش تر گفتیم؛ چراغ خطر خورشیدی، به طور مستقل و بدون کابل یا اتصال به منبع برق کار می‌کند. علاوه بر این، با باتری های قابل شارژ با عمر طولانی فعال می‌شود. بنابراین این چراغ خطرها ارزان ترو سازگارتر با محیط زیست هستند. به همین دلیل، مجبور نیستید باتری آن‌ها را به طور مرتب عوض کنید.

کاربرد چراغ خطر خورشیدی

چراغ خطر ، توسط کشورهای بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین کارایی آن را نباید دست کم گرفت. چراغ خورشیدی تقریبا کاربردهای عملی کمی دارند. این چراغ‌ها عمدتا در محل عملیات تعمیر و نگهداری جاده استفاده می‌شوند؛ تا به رانندگان اعلام کند که با دقت رانندگی نمایند. این چراغ های خطر را در مناطق خطرناک در بزرگراه ها نصب می‌کنند؛ که در آن خطرات ایمنی ترافیک پنهان وجود دارد. با این کار، توجه رانندگان یا عابران پیاده را به خطرات احتمالی منطقه مورد نصب، نشان می‌دهند. بنابراین به دلایل گفته شده؛ چراغ خطر خورشیدی به جلوگیری از حوادث و سوانح ترافیکی مانند تقاطع بزرگراه ها، پیچ ها، پل ها، تقاطع های روستاهای کنار جاده‌ای، ورودی مدارس، محله های مسکونی، دروازه کارخانه ها و مناطق خطرناک کمک می‌کند.

انتخاب چراغ خطر خورشیدی مناسب

انتخاب چراغ خطری خورشیدی با ظاهر زیبا نه تنها می‌تواند به عنوان یک هشدار عمل کند؛ بلکه محیط محلی را نیز زیبا خواهد نمود. اگرچه انتخاب چراغ خطر خورشیدی، در ظاهر چیز کوچکی است. اما می‌تواند تصویر یک شهر مدرن را نشان دهد. همچنین به طور خلاصه‌ مدیریت ترافیک در منطقه را منعکس می‌کند.

ارسال دیدگاه