هر آنچه در مورد کتیبه پرده باید بدانید

هر آنچه در مورد کتیبه پرده باید بدانید

کتیبه پرده که از آن با نام تاج پرده و یا قاب پرده نیز نام می برند، از جمله قطعات تزئینی به شمار می‌رود که می‌توان آن را در قسمت بالا و جلوی پرده نصب نمود. استفاده از این قطعه کمک می کند تا بتوانید جلوه مضاعف و شگفت‌ انگیزی به پرده نصب شده در اتاق خود ببخشید. هنگامی که روی به نصب کتیبه پرده آورده می شود، در کنار افزایش زیبایی آن می توان کاربردهای مختلفی را نیز از این قطعه مشاهده نمود. به عنوان مثال با توجه به اینکه برای نصب پرده نیاز است که متعلقات مختلفی مانند ریل و میل پرده نیز به کار گرفته شوند، با استفاده از کتیبه پوشانده خواهند شد.

کتیبه پرده

گاهی اوقات در اثر عوامل مختلف، آسیب هایی به پرده وارد می شود. نصب کتیبه های چوبی و پلاستیکی به شما کمک می‌کند تا بتوانید آسیب های ناشی از ضربات وارد شده به پرده را نیز به راحتی پنهان کنید. امروزه از متریال مختلفی مانند پلاستیک، چوب، پارچه و pvc برای تولید این قطعه در پرده استفاده می کنند. با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در این خصوص به شما ارائه دهیم.

انواع کتیبه پرده از نظر متریال ساخت

کتیبه پرده را می توان از جنس های مختلفی خریداری کرد. با توجه به نیاز خود، نوع پرده ای که در اتاق نصب کرده اید و دکوراسیون داخلی می توانید نمونه های مختلف را بررسی کرده و روی به انتخاب بهترین گزینه بیاورید. از جمله پرفروش ترین کتیبه های پرده می توان گزینه های زیر را نام برد.

کتیبه پلاستیکی

کتیبه پلاستیکی از جمله قطعاتی به شمار می‌ رود که از جنس پلیمر ساخته می شود. با توجه به کیفیت ساخت کتیبه پرده از جنس پلاستیک، هنگام نصب آن هیچ گونه آسیبی به پارچه وارد نخواهد شد. علاوه بر این با هدف بالا بردن کیفیت این قطعه می توانید مدل های ضد آب را نیز خریداری کنید. بدون هیچ دغدغه ای و به راحتی در هنگام شستشوی پرده و نظافت می توانید آن را بدون کمترین آسیبی تمیز نمایید.

کتیبه چوبی

اگر به بررسی انواع کتیبه پرده بپردازیم، مدل های چوبی نیز از جمله گزینه های پرفروش در بازار هستند. استفاده از طرح های منبت بر روی این قطعات موجب می‌شود که بتوان انواع کتیبه های چوبی را با زیبایی خاصی بر روی پرده نصب نمود. با توجه به دکوراسیون داخلی و رنگ پرده نصب شده در اتاق می توانید کتیبه های چوبی را با رنگ طلایی، صدفی، قهوه ای و سفید طلایی خریداری نمایید.

کتیبه چوبی

در کنار دو گزینه ای که نام بردیم و به عنوان پرفروش ترین کتیبه ها شناخته می شوند، امروزه برای تولید این قطعه از پارچه نیز استفاده می کنند. هر کدام از این کتیبه ها دارای ویژگی ها و مزایای مخصوص به خود هستند.

مزایای نصب کتیبه پرده

با نصب کتیبه می توانید زیبایی خاصی به پرده هدیه دهید. قیمت ایده آل تاج پرده از جمله مهم‌ترین مزایای این قطعه شناخته می شود. علاوه بر این، کیفیت بسیار بالای کتیبه های تولید شده را نیز می توان یکی دیگر از مزایای کتیبه نام برد. در کنار این موارد امروزه می‌توانید کتیبه های پرده را در رنگ ها و طرح های مختلف خریداری نمایید. نقوش مختلفی که بر روی کتیبه حک می شوند، می توانند زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی هدیه دهند. در این بین باید بدانید که کتیبه ها می توانند اتاق را بزرگتر نشان دهند. استفاده از کتیبه کمک می کند تا بتوانید از یک جایگزین مناسب برای قرنیزهای گچی در اتاق خود بهره ببرید.

انواع قاب پرده از نظر سبک طراحی

به لحاظ سبک طراحی، کتیبه پرده را می‌ توانید در مدل های مختلف خریداری نمایید. با توجه به نوع پرده ای که در اتاق نصب کرده اید و رنگ آن نیز می توانید مدل های مختلفی از این قطعه را انتخاب کنید.

کتیبه ساده

کتیبه های ساده از تزیینات خاص و کنده کاری ها بی بهره هستند. نوع طراحی و ساخت این نوع کتیبه به شکلی است که می‌ توانند به مانند یک نوار مینیمال و ساده برای پوشاندن قسمت بالایی پرده مورد استفاده قرار گیرند.

کتیبه مدرن

کتیبه پرده مدرن به لحاظ ساخت، شباهت زیادی به کتیبه های ساده دارد. نوع طراحی این کتیبه به گونه ای بوده که نسبت به کتیبه های ساده به روز تر و شیک تر هستند. علاوه بر این در ساخت این نوع کتیبه از رنگ های مد روز و تزئینات خاص استفاده می کنند.

کتیبه پرده پلاستیک

اگر علاقه مند به دکوراسیون کلاسیک هستید، تاج های کلاسیک را می توانید به مانند المان های دیگر مورد استفاده قرار دهید. در ساخت این نوع کتیبه از کنده کاری های زیبا و تزیینات منحصر به فرد استفاده می‌کنند. چنانچه در دکوراسیون منزل خود از ویترین های کلاسیک و مبلمان اینچنینی استفاده می کنید، توصیه ما به شما خرید کتیبه پرده با این سبک طراحی خواهد بود. با انتخابی کاربردی می توانید بین اجزای خانه هماهنگی و هارمونی را برقرار کنید.

کتیبه سلطنتی

کتیبه پرده سلطنتی به مانند کتیبه های کلاسیک طراحی بسیار زیبایی دارند. تفاوت کتیبه های سلطنتی با کتیبه های کلاسیک به میزان حکاکی و کنده کاری انجام شده بر روی آن ها برمی گردد. با انتخاب کتیبه های صنعتی می توانید زیبایی اتاق و منزل خود را دو چندان کنید. اگر در منزل خود از کالا و وسایل گران قیمت و لوکس استفاده می کنید، توصیه ما به شما خرید کتیبه سلطنتی خواهد بود.

کتیبه سلطنتی

بهترین کتیبه پرده کدام است؟

برای خرید بهترین کتیبه پرده یا قاب پرده می توانید محصولات بیان شده را در نظر بگیرید. مدل پلاستیکی قابلیت ضد آب را داشته و در مقایسه با گزینه های دیگر کیفیت مناسبی دارد. در طرف مقابل نوع چوبی کتیبه نیز به واسطه استفاده از طرح های منبت کاری، به شکل هنرمندانه ای تولید شده و بسیار شیک و زیبا هستند. از نظر طرح و رنگ نیز می‌ توانید بسته به نیاز خود و متناسب با نوع پرده، گزینه ای مناسب را انتخاب نمایید. قیمت کتیبه پرده با وجود کیفیت بسیار بالایی که دارد بسیار مناسب بوده و می توانید با صرف هزینه های بسیار اندک برای زیبا نشان دادن پرده نصب شده در اتاق اقدام نمایید.

ارسال دیدگاه