هر آنچه که نیاز است در رابطه با دریل سرکج بدانید

هر آنچه که نیاز است در رابطه با دریل سرکج بدانید

از جمله وسایل بسیار کاربردی در صنعت و زندگی‌های روزمره، می‌توان به دریل‌ها اشاره کرد. دریل‌ها انواع مختلفی دارند که یکی از آن‌ها دریل سرکج می‌باشد. شاید برای شما هم سؤال باشد که دریل‌های سرکج چه کاربردی دارند و ویژگی‌هایی که این دریل‌ها را از سایر دریل‌ها متمایز می‌کند، چه هستند.

دریل سرکج چیست؟

در گذشته از دریل سرکج تنها در صنایع ساخت و ساز استفاده می‌شد اما به مرور زمان و با آشنایی بهتر مردم با این نوع دریل، دریل‌های سرکج در جعبه ابزارآلات ما قرار گرفت. از این نوع دریل‌ها برای سوراخ کردن محل‌هایی که دسترسی به آن‌ها توسط دریل معمولی آسان نیست استفاده می‌شود. استفاده از این ابزار تنها در مواقع ضروری است که، سوراخ کردن یک ناحیه با دریل‌های معمولی کار دشواری باشد.

هر آنچه که نیاز است در رابطه با دریل سرکج بدانید

دریل سرکج ترکیبی از یک دریل ساده دستی مینیاتوری و پیچ گوشتی‌های برقی است. طراحان اندازه و وزن این نوع دریل را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که به راحتی در فضا‌هایی کوچک و تنگ جای گیرند تا بتواند مکان مورد نظر را سوراخ کند. کارایی دریل‌های سرکج دقیقاً مانند دریل‌های معمولی‌ای با این تفاوت که دریل‌های معمولی دسته کوتاه و مته بلند دارند ولی در دریل‌های سرکج اینگونه نیست. این نوع دریل‌ها برای اینکه کار فرد را راحت سازند، دارای یک دسته بلند و مته کوتاه 90 درجه هستند؛ این مزیت باعث می‌شود فردی که از این وسیله استفاده می‌کند، نیاز نباشد در فضا‌های کوچک و تنگ دست خود را تکان دهد.

کاربرد دریل سرکج

همانطور که اشاره کردیم دریل‌های سرکج برای فضا‌های کوچک و تنگ که با دریل‌های معمولی نمی‌توان این منطقه‌ها را سوراخ کرد، مناسب هستند. از دیگر مزیت‌های این نوع دریل این است که به راحتی می‌توانید سر کوتاه مته را جدا و سه نظام را وصل کنید؛ با این کار شما اکنون یک دریل معمولی دارید.

اگر شما قصد دارید یک دریل با اندازه‌های استاندارد را تهیه و به راحتی از آن‌ها استفاده کنید، ما به شما دریل سرکج را پیشنهاد می‌کنیم. این نوع دریل‌ها در دو نوع شارژی و برقی در بازار یافت می‌شوند که هرکدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص به خودش را دارا می‌باشد. تهیه هر کدام از آن‌ها بستگی به نیاز شما دارد. در ادامه بیشتر به این دو نوع می‌پردازیم.

دریل سرکج شارژی

دریل‌های سرکج دارای دو نوع شارژی و برقی با منبع شارژهای متفاوت هستند. دریل سرکج شارژی یک باتری 12 ولت 1.5 آمپری دارد. همچنین این نوع دریل دارای یک سوئیچ گازی برای کنترل سرعت، چراغ led برای دید بهتر کاربرد و نشانگر شارژ دستگاه هستند. کار کردن با این نوع دریل‌ها در مکان‌هایی که دسترسی به برق نیست، بسیار راحت است اما باید مراقب باشید که شارژ دستگاه تمام نشود و کار شما نصفه و نیمه باقی نماند.

blank

دریل سرکج برقی

این دریل برقی تفاوت چندانی با دریل شارژی ندارد و هر دوی آن‌ها دارای دسته‌ای بلند و سر دریل کوتاه هستند. برای کار کردن با این نوع دریل‌ها حتماً باید به برق دسترسی داشته باشید و برای مکان‌هایی که پریز برق در نزدیکی آن‌ها نیست، مناسب نیستند. دریل‌های سرکج برقی دارای یک سیم بلند هستند که به وسیله آن به برق متصل می‌شوند. با داشتن این نوع دریل‌ها دیگر نگران تمام شدن شارژ باتری دریل نباشید.

برای خرید یک دریل سرکج مناسب باید نکاتی را مطالعه و رعایت کنید تا از انتخاب خود پشیمان نشوید. در ادامه این نکات را برای شما بررسی خواهیم کرد.

خرید دریل سرکج مناسب

برای خرید یک دریل مدل سرکج مناسب باید به برخی از موارد دقت کنید تا یک انتخاب مناسب داشته باشید. برخی از این نکات موارد زیر هستند:

  • بررسی منبع تغذیه: این دستگاه از دو منبع شارژی و برقی تغذیه می‌کند و دقت به منبع تغذیه دریل، بسیار مهم و ضروری است.
  • توان و قدرت دستگاه: پیش از خرید دریل به توان دستگاه یعنی میزان وات، دقت کنید و به هر میزان توان دستگاه بالاتر باشد، قدرت آن برای انجام کار‌های سخت بیشتر است.

خرید یک دریل سرکج مناسب با توجه به موجود بودن انواع مختلف دریل در بازار، بسیار کار سخت و دشواری به نظر می‌رسد! اما اینگونه نیست زیرا شما با مراجعه به سایت ابزار نیکو می‌توانید بهترین و با کیفیت ‌ترین دریل‌های سرکج را تهیه کنید.

ارسال دیدگاه