ویژگی پروژکتور برق و انواع آن

ویژگی پروژکتور برق و انواع آن

پروژکتور برق، به لامپ هایی گفته می‌شود که قدرت بالایی دارند و می‌توان از آن‌ها برای روشنایی مناطق بزرگ استفاده کرد. مهم ترین ویژگی و قابلیت نورافکن‌ها، زاویه وسیع نور برای پوشش مناطق بزرگ است. این پروژکتورها در اشکال و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند تا با نیازهای مختلف مشتریان مطابقت داشته باشد.

مهم ترین ویژگی پروژکتورها

این چراغ‌ها می‌توانند با حداقل مصرف انرژی و برق، عملکرد مناسبی را ارائه دهند. با توجه به مصرف کم و بهره‌وری انرژی آن، پروژکتورها بهترین گزینه برای تامین روشنایی  یک فضای وسیع خواهند بود.

هزینه

خرید لامپ‌های سیلابی می‌تواند واقعا پرهزینه باشد و این همان جایی است که باید به  پروژکتور برق فکر کنید. میزان نوری که این نورافکن‌ها تولید می‌کنند در مقایسه با قیمتی که می‌پردازید بسیار بیشتر است. پرزکتورها عمر بسیار طولانی دارند؛ برخی از آن‌ها تا بیش از 50000 ساعت عمر می‌کنند!

پروژکتور یا نورافکن، نیاز به تعمیر منظم و نگهداری سخت یا تعویض ندارد؛ بنابراین هزینه‌های طولانی مدت آن‌ها بسیار ارزان تر از روشنایی سنتی خواهد بود.

ذخیره انرژی

بهترین بخش در مورد استفاده از پروژکتور برق این است که آن‌ها در مصرف انرژی کارآمد هستند. به این صورت که پروژکتورها تنها حدود 70 تا 80 درصد از انرژی را که لامپ‌های معمولی استفاده می‌کنند، مصرف خواهند کرد.

سهولت

استفاده از پروژکتور برق، ساده است. کار کردن با پروژکتور حتی برای افرادی که قبلا از این نورافکن‌ها استفاده نکرده‌اند نیز آسان خواهد بود. همچنین تعمیر و نگهداری آن‌ها، راحت و کم بوده و می‌توان بدون هیچ دانش قبلی از آن‌ها استفاده کرد.

ایمنی:

در ساخت این نورافکن‌ها از جیوه یا سرب استفاده نشده است و به همین دلیل نسبت به سایر چراغ‌ها ایمن‌تر هستند. این همچنین باعث می‌شود که پروژکتورها با محیط زیست سازگار باشند.

ویژگی پروژکتور برق و انواع آن

کاربردهای پروژکتور

پروژکتورها به عنوان وسیله‌ای برای روشنایی مکان‌های بزرگ و وسیع به شمار می‌روند که از آن‌ها می‌توان در مکان‌هایی مانند استادیوم‌های ورزشی، فضای خارجی یا داخلی کارخانه‌ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، سالن‌های تئاتر، استخرهای شنا، نورپردازی نمای خارجی ساختمان‌ها، فروشگاه‌ها، ادارات، پارک‌ها، معابر و… استفاده کرد. پروژکتورهای برق، عمدتاً در فضای خارج از منزل استفاده می‌شوند، اما ممکن است در داخل خانه نیز به‌کار گرفته شوند. به عنوان مثال برای روشن کردن یک گاراژ یا انبار می‌توان از پروژکتور استفاده کرد.

مزایای پروژکتور یا چراغ نور افکن:

مصرف انرژی نور افکن‌ها، ده برابر کمتر از لامپ‌های رشته‌ای و سه برابر کمتر از لامپ‌های فلورسنت است. عمر پروژکتورها بسیار طولانی بوده و می‌توانند تا ۱۱ سال، بدون مشکل کارکرد خوبی داشته باشند. خوب است بدانید که در ساخت پروژکتور برق، از جیوه استفاده نشده است، بنابراین هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست نخواهد داشت و کاملاً سازگار با طبیعت است.

استفاده از انواع نورافکن یا پروژکتور در واحدهای صنعتی، بنادر و یا محیط‌های کاری با فعالیت 24 ساعته که نیاز به روشنایی گسترده در محیط دارند، گزینه مناسبی خواهد بود. خرید پروژکتور و استفاده از آن به جای تعداد زیادی لامپ و چراغ، انتخاب بسیار خوبی است. همچنین نورافکن‌ها، برای نورپردازی نمای بیرونی ساختمان‌های مختلف، بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند.

ویژگی پروژکتور برق و انواع آن

پروژکتور SMD

پروژکتورهای اس ام دی، مصرف برق بسیار پایینی دارند. طول عمر آن حدود ۵۰۰۰۰ ساعت بوده و قابلیت نوردهی زیادی دارد. از دیگر ویژگی‌های این پروژکتور می‌توان به پوشش طیف وسیعی از فضا با رنگ نور استاندارد، عدم نیاز به جریان زیاد جهت راه اندازی، ولتاژ کار وسیع از ۸۵ تا ۲۶۵ ولت، توانایی قرار گرفتن در فضاهای مرطوب یا غبارآلود، شیشه نشکن و مقاوم در برابر ضربه، کم حرارت بودن، درخشندگی بسیار بیشتر در مقایسه با لامپ‌های معمولی، عدم لرزش نور، عدم ایجاد پرتوهای مضر فرابنفش و مادون قرمز، عدم محدودیت زمانی، امکان اتصال به سیستم نوری خورشید، اشاره کرد.

پروژکتور LED

پروژکتورهای ال ای دی، قابلیت قرار گرفتن در هر نوع شرایط آب و هوایی از جمله گرما و سرما، برف و باران را دارند. این نورافکن‌ها دربرابر آسیب‌های مکانیکی، مانند سقوط از ارتفاع، شوک و غیره بسیار مقاوم هستند. جنس بدنه این چراغ ها معمولاً آلومینیوم دایکاست است و دارای طراحی متنوعی هستند.

 در صورت بروز آسیب، قطعات این پروژکتور برق را به راحتی می‌توان تعویض کرد؛ همچنین تعمیر و نگهداری این نورافکن‌ها بسیار ساده بوده و می‌توانند برای سال‌های زیادی با حداقل مصرف انرژی و برق کار کرده و عملکرد مناسبی را ارائه دهند. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های نورافکن ال ای دی، بهره‌وری انرژی آن است. این پروژکتورها بهترین راه حل برای ایجاد روشنایی در یک فضای باز و وسیع هستند و شارنوری بسیار بالایی تولید می‌کنند.

ویژگی پروژکتور برق و انواع آن

پروژکتور برق، بهترین انتخاب برای تامین روشنایی

پروژکتور برق یا نورافکن، چراغ‌هایی با قدرت روشن کنندگی بسیار بالا هستند که به جهت تامین روشنایی مکان‌های بزرگ مانند استادیوم‌های ورزشی، سالن‌های تئاتر، نورپردازی ساختمان‌ها، و… به‌ کار گرفته می‌شوند. پروژکتورها مدل‌های مختلفی مانند پروژکتور اس ام دی، پروژکتور ماشین یا لایت بار، پروژکتور ال ای دی و… دارند.

در ساخت پروژکتورها، آلومینیوم به کار رفته است، به همین دلیل نورافکن‌ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت، سرما و گرما، ضربه و… دارند. همچنین در صورت بروز مشکل و خرابی، قطعات آنها به راحتی تعمیر یا تعویض می‌شوند. پروژکتورها  معمولاً دارای عمر طولانی هستند، مصرف انرژی کمی دارند و در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع طراحی و ساخته شده‌اند؛ به همین دلیل استفاده از آنها بسیار رواج پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه