کش موتوری، وسیله ای کوچک و کار آمد

کش موتوری، وسیله ای کوچک و کار آمد

یکی از لوازم ضروری برای موتور سوار، کش موتوری است. علاوه بر این، کش از ابزار‌های کاربردی در گردش و سفر محسوب می‌شود. به‌دلیل وجود خاصیت کشسانی بالا و مقاومت زیاد کش، امکان استفاده از انواع مختلف کش موتوری، جهت بار‌بند خودرو نیز فراهم است. شاید آگاهی از انواع مختلف کش، جنس و متراژ‌های آن برای شما لازم باشد.

کش ترکبند، حلال مشکل موتور سواران

همیشه برای موتور سواران و پیک‌های موتوری این مساله معضلی بوده است که هنگام حمل بار، با بسته سفارشی چه کنند. استفاده از طناب برای بستن کالا روی ترک‌بند و یا گذاشتن بار در باکس و جعبه برای حمل بار راه‌حل‌های چندان مناسبی نیست و هر کدام مشکلات خود را دارند. استیبل کردن باکس روی ترک‌بند خود نیاز به تمهیداتی دارد. باز و بسته کردن طناب یا نخ بسته‌بندی زمان‌بر است و ممکن است نیاز به کاتر داشته باشید. کش موتوری از کش ضخیم با روکش الیاف پلاستیک در متراژ دو و سه متری تولید می‌شود‌. این وسیله کوچک در رنگ‌بندی مختلف در ایران تولید می‌شود. دو سر کش موتوری دارای قلاب ضخیم، مناسب برای بستن وسایل و کالا‌های کوچک روی ترک‌بند موتور و حتی بار‌بند اتومبیل است. در هنگام حمل‌ونقل کالا یا در سفر بسیار مورد استفاده دارد.

کش موتوری، وسیله ای کوچک و کار آمد

خدمات کش موتوری به شما

بهترین و راحت‌ترین روش بستن کالا برای حمل با موتور و یا بار‌بند خودرو، استفاده از کش موتوری است. باز و بسته شدن سریع بار وقتی از کش استفاده می‌کنید اولین مزیت این نوع کش است. با این کش می‌توان کالا را بسیار محکم به ترک‌بند یا بالای ماشین ببندید. محکم شدن ایستایی بسته روی ترک‌بند به وسیله کش و تکان نخوردن آن، فرق دیگر کش موتوری با طناب و نخ بسته‌بندی است. اندازه کش در متراژهای مختلف، خاصیت مقاومت و کشسانی بالای این محصول در کاربرد آن برای موقعیت‌های متفاوت بار کمک زیادی می‌کند.

کش موتوری، انواع و اقسام

استفاده اصلی این محصول برای بستن بار بر روی ترک‌بند موتور سیکلت است. طول ۳ متری این مدل کش می‌توان بار را با چندین بار رفت و برگشت کش به به خوبی به ترک بست و محکم کرد. هنگام سفر یا حمل کالا با اتومبیل نیز از کش موتوری ضخیم استفاده می‌شود. کش قیطونی و کش باربک نمونه‌های نازک کش هستند که برای لباس و شلوار به ‌کار می‌رود. کش موتورهای ترک‌بند گرد و یا پهن هستند که هر یک بنا بر سلیقه طراحی و تولید شده‌اند. انواع کش‌های موتوری از نظر کار‌آیی و مقاومت با هم برابری می‌کنند.

کش موتوری، وسیله ای کوچک و کار آمد

ویژگی های کش موتوری ترک بند

این محصول کش دو قلابه در واقع بار‌بند خودرو نیست اما می‌توان بعضی بار‌ها را روی بار‌بند اتومبیل با کش موتوری مهار کرد. کش ترک‌بند با قلاب محکم و جنس مستحکم و مقاومی که دارد به کش حمل بار معروف است. برخی ویژگی‌های کش موتوری را بررسی می‌کنیم:

  • جنس کش لاستیکی ضخیم و مقاوم
  • رنگ‌بندی روکش با جنس الیاف نخی
  • مقاوم در مقابل گرما و سرما
  • قلاب‌های ضخیم با توان نگهداری وزن زیاد
  • قابل استفاده در ترک‌بند و بار‌بند

کش موتوری دو ویژگی عالی دارد: اول پهن بودن این محصول است که باعث نگهداری بهتر وسایل می‌شود. ویژگی دوم کیفیت بالای الیاف روکش کش که از ریش شدن آن جلوگیری می‌کند. مزیت کش‌های نوع پهن نسبت به کش‌های معمولی یا گرد این است که کش معمولی وقتی بر روی اجسام فشار می‌خورند ممکن است باعث خرابی بسته‌بندی یا بار شود. اما فشار کش موتوری پهن به وسایل کم‌تر خواهد بود.

کش موتوری، وسیله ای کوچک و کار آمد

جنس کش موتوری، امنیت بار شما را تضمین می کند

در ابتدا و انتهای کش حمل بار قلاب وجود دارد که با پرچ به کش وصل شده‌اند. این نوع کش متشکل از رشته‌های لاستیکی کشی است که با روکش پارچه‌ای مقاوم پوشانده شده است. کش موتوری را باید از ابزار کاربردی و ضروری در سفر و گردش دانست. دو قلاب در دو سوی کش تعبیه شده که برای حمل بار اضافه اتومبیل، می‌توانید در بار‌بند خودرو نیز از آن استفاده کنید. کشسانی این محصول تا دو برابر اندازه اصلی و مقاومت بالای آن در برابر پارگی، امکان استفاده کش موتوری را فراهم نموده است. این ابزار مفید در متراژهای ۱.۵ ، ۲ و ۳ متری تولید و عرضه می‌گردد.

از بابت بار خاطرتان جمع باشد

کش موتوری در سفرهای داخل و خارج شهر، هم‌سفر محکم و مقاوم شما است. باز و بسته شدن سریع و بی درد‌سر بار از مزایای مهم کش ترک‌بند محسوب می‌شود. خاصیت دیگر کش این که در هر متراژی این نوع کش را تهیه کنید، با دور بیشتر و کمتر می‌توانید آن را با حجم بسته بار خود تنظیم کنید. در جعبه ابزار سفر وجود کش موتوری ضروری است.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    جعفری :
    1 سال پیش

    مطلب خیلی مفیدی بود تشکر از ابزار نیکو

  2. blank
    پیچ و مهره :
    1 سال پیش

    سلام. تشکر از ابزار نیکو بابت ارائه مطالب مفید و کاربردی

  3. blank
    جعفر :
    1 سال پیش

    ممنون مفید بود