هر آنچه در مورد انواع ایزوگام باید بدانید

هر آنچه در مورد انواع ایزوگام باید بدانید

ایزوگام به عنوان نوعی عایق پیش ساخته و آماده شناخته می‌شود که در صنعت ساخت و ساز و برای جلوگیری از ایجاد نم و رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر بخواهیم یک تعریف دقیق از این محصول داشته باشیم، می توانیم عنوان کنیم که پوشش مقاومتی بوده که با استفاده از گرما و حرارت می تواند به سطح مورد نظر چسبانده شود. با استفاده از این پوشش مقاومتی به خوبی می‌توان از نفوذ آب و رطوبت در لایه های زیرین و بخش های مختلف ساختمان جلوگیری نمود.

انواع ایزوگام

در عین حال امروزه تولید کننده های این محصول با استانداردهای مختلف انواع ایزوگام را روانه بازار می کنند. با توجه به نوع ساخت، می توان این پوشش مقاومتی را در دسته های مختلف قرار دارد. به عنوان مثال از نظر روکش به کار رفته و لایه های تشکیل دهنده امروزه انواع ایزوگام را با توجه به نیازی که دارید، می توانید خریداری کنید.

ایزوگام چیست و تاریخچه پیدایش آن

ایزوگام عایقی پیش ساخته و آماده است که در صنعت ساخت و سازی کاربرد فراوانی دارد. بهره گیری از جدیدترین استانداردها برای تولید انواع ایزوگام موجب شده است که در هر شرایط آب و هوایی بتوان از آن به عنوان یک عایق ضد رطوبت و مقاوم استفاده نمود. لایه های پلی اتیلن و مواد افزودنی ویژه که برای ساخت این پوشش مقاومتی به کار می روند، به خوبی می توانند از نفوذ رطوبت به لایه زیرین جلوگیری نمایند.

در خصوص پیدایش ایزوگام باید بدانید که پس از روش‌ های سنتی مانند قیرگونی و آسفالت، متخصصین امر با استفاده از فرمولاسیون خاص توانستند این عایق را تولید نمایند. ایزوگام را می توان از جمله کاربردی ترین پدیده های صنعتی نامید که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تجربه مهندسین این امر طراحی شده است.

عمر مناسب ایزوگام

همانگونه که عنوان کردیم انواع ایزوگام را با توجه به نوع ساخت می توان در چند دسته قرار داد. به واسطه بهره گیری از فرآورده های نفتی مانند الیاف های مصنوعی می توان از یک محصول مقاوم در هر شرایط آب و هوایی استفاده کرد. در حال حاضر عمر متوسط این پوشش مقاومتی را ۱۰ سال بیان می کنند. در عین حال باید بدانید بسته به مکانی که قصد دارید از این پوشش استفاده کنید، لازم است که در دوره‌ های زمانی خاص، روی به ترمیم آن بیاورید. این روزها در پشت بام، سرویس بهداشتی، حمام و استخر نیز روی به استفاده از ایزوگام آورده می شود.

عمر مناسب ایزوگام

انواع ایزوگام از نظر لایه تشکیل دهنده

ایزوگام را از لحاظ لایه های تشکیل دهنده می توان به چند دسته تقسیم کرد. مدل تک لایه با استفاده از پلی استر طراحی شده و انعطاف پذیری بالایی دارد. با این وجود باید بدانید که ضخامت کم ایزوگام تک لایه موجب شده است که امروزه در موارد داخلی مورد استفاده قرار گیرد. در طرف مقابل ایزوگام دولایه به واسطه استحکام و ضخامت بالایی که از خود نشان می دهد، در هر شرایطی می تواند کاربردی باشد.

انواع ایزوگام از نظر روکش به کار رفته

برای ساخت ایزوگام از روش‌ های متعددی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال روکش آلومینیومی که برای ساخت این پوشش مقاومتی به کار گرفته می شود، کمک خواهد کرد که در مکان های مختلف و در برابر تابش شدید نور آفتاب یک گزینه کاربردی در اختیار داشته باشید. در طرف مقابل نوع بدون روکش آلومینیومی نیز برای مکان هایی که کمتر در معرض نور آفتاب قرار دارند، انتخابی کاربردی است.

این روزها در عایق کاری سرویس بهداشتی و همچنین کف استخرها، روی به استفاده از این پوشش آورده می‌شود.

دسته دیگری از ایزوگام ها با روکش های سنگریزه‌ ای نیز با هدف ایجاد زیبایی در ساختمان می توانند انتخاب شوند. این مدل از پوشش را یک مورد ترمیمی می دانند.

انواع ایزوگام بر اساس مواد سازنده

نوع موادی که در ساخت ایزوگام به کار گرفته می شوند نیز متفاوت است. به عنوان مثال ایزوگام های پلیمری را می توان از جمله پرفروش ترین گزینه های موجود در بازار نامید که در ساخت خود از ۶۰ الی ۷۰ قیر درصد بهره می‌ برند. برای ساخت این پوشش مقاومتی از چند محصول پتروشیمی مواد نفتی و غیر استفاده کرده و ترکیبی کاربردی به وجود خواهد آورد. از جمله موادی که در تولید ایزوگام های پلیمری به کار گرفته می‌ شوند، می‌ توان به پلی استر و تیشو اشاره نمود. در کنار این موارد لایه های آلومینیومی نیز کمک می‌ کنند تا یک لایه محکم به وجود آمده و به راحتی می توان از نفوذ هر نوع آب و مواد معدنی به ساختمان جلوگیری نمود.

دسته دیگر ایزوگام های موجود در بازار مدل دمیده هستند. این نوع پوشش های مقاومتی را با استفاده از دمیدن هوا به نفت کوره ای، تولید می کنند.

در مقایسه با ایزوگام پلیمری، مدل دمیده دارای عمر و قدرت کمتری بوده و ضریب نفوذ بیشتری خواهد داشت. به همین علت توصیه می‌شود در مکان هایی که در معرض رطوبت و بارش قرار دارند، به هیچ عنوان روی به استفاده از ایزوگام دمیده آورده نشود.

نکات مهم برای خرید ایزوگام مرغوب

اگر به دنبال خرید ایزوگام مرغوب هستید، سعی کنید چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. گزینه ای را انتخاب نمایید که با بهره مندی از استاندارد ملی ایران نشان دهد که کیفیت بالایی دارد.

علاوه بر این یک پوشش مقاومتی با کیفیت دارای دو لایه پلی استر و تیشو خواهد بود. فراموش نکنید که برچسب قرار گرفته شده بر روی ایزوگام، اطلاعات کافی را در این خصوص با هر داشت.

در کنار این موارد سعی کنید شرکت تولید کننده و همچنین اطلاعات دیگر محصول مانند کیفیت ساخت را بررسی نمایید.

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید ایزوگام، بررسی ضخامت آن خواهد بود. به عنوان مثال امروزه انواع پوشش های مخابراتی را در ضخامت های مختلف می توانید انتخاب نمایید. ضخامت ۰.۷ میلیمتر تا ۴ میلیمتر انتخابی کاربردی هستند.

اگر به دنبال استفاده از این پوشش مقاومتی در پشت بام هستید، به هیچ عنوان سراغ ایزوگام های تک لایه نروید. به همراه این موارد، با بررسی تاریخ تولید محصول توجه داشته باشید که گزینه‌ ای دپو شده در انبار را انتخاب نکنید.

خرید ایزوگام مرغوب

قیمت انواع ایزوگام

قیمت ایزوگام را با توجه به چند فاکتور اعلام می‌کنند. به عنوان مثال ایزوگام پلیمری به واسطه کیفیت بالایی که دارد، نسبت به مدل مدل دیگر دارای قیمت بالاتری خواهد بود. علاوه بر این ضخامت محصول و روکش به کار رفته برای ساخت آن را می توان سایر موارد در این زمینه نامید. سعی کنید برای خرید این پوشش مقاومتی از یک فروشنده معتبر و مجاز نیاز خود را دریافت نمایید.

ارسال دیدگاه