همه چیز در مورد اره بنزینی و کاربردهای آن

همه چیز در مورد اره بنزینی و کاربردهای آن

اره بنزینی که معمولاً با اره برقی با تک عنوان اره ‌برقی یاد می ‌شوند از پرکاربردترین ابزار جهت برش محسوب می شود. تفاوت این نوع اره با اره برقی به منبع تغذیه آن ها برمی‌ گردد. همانگونه که از نام اره بنزینی پیداست سوخت مورد نیاز جهت راه اندازی و کارکرد آن بنزین خواهد بود.این نوع اره که دارای دو مخزن جهت ریختن بنزین و روغن است با قدرت بالا و عملکرد مناسبی که دارد از بهترین ابزار جهت برش در باغبانی و مشاغل دیگر محسوب می شود.

اره بنزینی یک دستگاه قابل حمل، با بهره مندی از یک تیغه اره برنده و دارای یک موتور قدرتمند بوده که به بهترین شکل می ‌تواند سوخت دریافتی خود یعنی بنزین را به انرژی مکانیکی تبدیل کند. این تبدیل انرژی موجب می شود که عملکردی ایده ‌آل از این اره دریافت نماییم. فرآیندی که علاوه بر تولید قدرت برش می تواند صدای زیاد، گرما و خاک اره را نیز به همراه داشته باشد.

مزایای و ویژگی های استفاده از اره بنزینی

مزایای و ویژگی های استفاده از اره بنزینی

هر کدام از اره های موجود در بازار با توجه به ویژگی هایی که دارند می توانند کاربرد مناسب برای شما داشته باشند. با این حال این اره از مزایای متعددی جهت استفاده برخوردار خواهد بود.

برای بیان مهمترین ویژگی استفاده از اره بنزینی می ‌توان بهره مندی از سرعت بالای آن را نام برد. در گذشته استفاده از اره دستی جهت بریدن درختان و الوار، کاری بسیار دشوار محسوب می شد. با این حال امروزه با استفاده از انواع اره های موتوری می توان به راحتی حجم زیادی از درختان را در زمانی کوتاه مورد برش قرار داد.

قدرت بسیار بالای اره بنزینی این امکان را به شما می دهد که حجم زیادی از درختان و الوارهای موجود را در یک سیکل زمانی کوتاه مدت به بهترین شکل و متناسب با نیاز خود، در اندازه ‌های گوناگون برش دهید. با توجه به بهره مندی این اره از موتور دو زمانه شما می توانید به بهترین شکل از قابلیت های آن استفاده نمایید. یکی دیگر از ویژگی های اره بنزینی قابلیت استفاده از آن برای برش انواع وسایل خواهد بود. توان بسیار بالایی که این نوع اره دارد به شما این امکان را می ‌دهد که در مقایسه با سایر اره ها عملکرد بهتر و سرعت بالاتری از آن ها دریافت نمایید.

تفاوت اره برقی و اره بنزینی

تفاوت اره برقی و اره بنزینی

  • منبع انرژی

همانگونه که بیان کردیم مهمترین تفاوت بین اره های برقی و بنزینی به انرژی مورد نیاز آن ها جهت عملکرد بر می گردد.

با توجه به اینکه اره برقی جهت استفاده نیاز به انرژی الکتریکی دارد در مکان ‌های قابلیت کاربرد دارد که به جریان برق دسترسی آسانی داشته باشند. چنانچه در شرایطی قرار دارید که اتصال به جریان برق برای شما امکان پذیر نباشد می توانید با استفاده از اره بنزینی به‌ راحتی عملیات برش را انجام دهید.

  • تولید سر و صدا

از دیگر تفاوت های این دو اره می ‌توان به میزان سر و صدای تولید شده توسط آن ها اشاره کرد. اره بنزینی با توجه به مکانیزم خاصی که دارد از سر و صدای کمتری نسبت به اره های بنزینی برخوردار است.

  • تفاوت در قدرت

از دیگر تفاوت هایی که میان انواع اره ها وجود دارد می توان به تفاوت در قدرت آن ها اشاره کرد. بررسی عملکرد انواع اره ها نشان می دهد که میزان قدرت اره بنزینی به مراتب از اره موتوری بیشتر بوده و برای کار در شرایط سخت نیز گزینه بهتری خواهد بود. چنانچه قصد هرس کردن درختان و همچنین نازک تر کردن شاخ و برگ های آن ها در منزل خود را دارید می توانید از اره برقی استفاده کنید. با این حال برای بریدن درختان تنومند و حجم زیادی از چوب و الوار گزینه مناسب برای شما اره بنزینی خواهد بود.

نکات ایمنی هنگام استفاده از اره بنزینی

چنانچه قصد استفاده از این ابزار آلات را دارید رعایت نکات ایمنی از مهمترین اصول محسوب می شود. توجه داشته باشید که عدم رعایت این نکات می تواند صدمات جبران ناپذیری به اپراتور وارد کند. جهت اطمینان از سالم بودن اره و کارکرد مناسب آن سعی کنید موارد زیر را به طور مرتب چک نمایید.

  • بررسی ترمز اره موتوری و بنزینی
  • بررسی گیرنده زنجیر
  • روانکاری قطعات مختلف
  • بررسی کنترل کننده گاز
  • بررسی سفت بودن تمام پیچ و مهره های موجود در اره

توجه داشته باشید که هنگام کار با اره، زنجیر موجود در آن باید به طور کامل و مناسب چرخش داشته باشد. این عمل موجب می ‌شود که سایشی در آن ایجاد نشود و به عملکرد اره کمک فراوان کند.

قیمت اره بنزینی

قیمت اره بنزینی

همانگونه که عنوان شد این اره در قیاس با سایر اره ها دارای قدرت و عملکرد بهتری خواهد بود. شرایطی که موجب می شود قیمت آن نیز نسبت به اره برقی نیز بیشتر باشد. با این حال چنانچه قصد خرید اره و استفاده از آن برای مصارف مختلف را دارید توصیه ما به شما خرید اره بنزینی خواهد بود. این نوع اره به شما کمک می کند تا به راحتی درختان تنومند را قطع و برش دهید.

ارسال دیدگاه