کلنگ مقنی در کدام زمینه به کار می رود؟

کلنگ مقنی در کدام زمینه به کار می رود؟

کلنگ مقنی یکی از ابزار تخصصی برای کندن چاه، همواره مورد استفاده قرار می گیرد. فعالیت در حوزه های مختلف و صنایع گوناگون، نیازمند استفاده از ابزار آلات و ابزار یراق مخصوص به خود است. بسته به شغل و حرفه خود نیاز به استفاده از وسایل خاص خواهید داشت. برخی از وسایل به عنوان نیاز کاربردی در مشاغل و حرفه های گوناگون معرفی می ‌شوند.

کلنگ مقنی در کدام زمینه به کار می رود؟

به همین علت آشنایی با این تجهیزات می ‌تواند کمک فراوان به افراد کند. کلنگ مقنی نیز به عنوان یکی از وسایل تخصصی جهت حفر چاه به شمار می رود. این نوع کلنگ که به کلنگ چاه کنی نیز مشهور است به بهترین شکل می تواند این عمل را برای شما انجام دهد. با توجه به کیفیتی که این کلنگ دارد و با استفاده از وزن استاندارد به خوبی می ‌تواند جهت انجام حفاری و کندن چاه به کاربر کمک فراوان کند.

کلنگ مقنی چیست؟ ویژگی های کلنگ مقنی کدامند؟

همانگونه که می دانید کلنگ و ابزار آلاتی مانند پتک و چکش در انواع مختلف و به منظور کار در زمینه های گوناگون طراحی و عرضه می شوند. با این حال کلنگ مقنی به عنوان یکی از ابزار دستی فلزی با توجه به ساختار خاصی که دارد، به بهترین شکل می تواند فرایند چاه کنی و حفاری را برای شما انجام دهد.

استفاده از نوک بسیار تیز و دسته چوبی به کاربر کمک می کند تا به راحت ترین شکل و بدون آوردن فشار به عضلات خود بتواند به فرآیند چاه کنی بپردازد. این نوع کلنگ در اندازه های مختلف و به منظور کار در مشاغل گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع کلنگ

بد نیست بدانید که کلنگ ها در انواع مختلف و با کاربردهای گوناگون در دسترس شما قرار دارند. با توجه به نیاز خود و بسته به زمینه ‌ای که مشغول به فعالیت در آن هستید، کلنگ ها با طرح های گوناگون و کیفیت مختلف در دسترس شما قرار دارند.

blank

رایج ترین نوع کلنگ که افراد با استفاده از آن به انجام امورات خود می ‌پردازند دارای دوسر با یک نوک صاف و پهن و یک نوک تیز همراه است. این نوع کلنگ که معمولاً از دو جنس چدن و فولاد طراحی و ساخته می شود، می تواند طیف وسیعی از نیازهای افراد را برای انجام دادن کارهای خود پاسخگو باشد.

یک نوع دیگر از انواع کلنگ ها که امروزه مورد استفاده قرار می ‌گیرد کلنگ دو سر تیز نام دارد. این کلنگ که می تواند کاربرد کلنگ مقنی را داشته باشد، با بهره مندی از ساختار فولادی و نوک تیز به خوبی می تواند عملیات حفاری را برای شما انجام دهد.

نوع دیگری از کلنگ ها ساخته شده از جنس فولاد و با بهره مندی از دسته ‌ای از جنس فایبرگلاس به بازار عرضه می شود. این نوع کلنگی با توجه به شرایطی که دارد می تواند به مانند کلنگ های ساده مورد استفاده قرار گیرد.

در کنار این کلنگ ها امروزه کلنگی خاص جهت حفر چاه طراحی و به بازار عرضه می ‌شود. کلنگ مقنی که برای این کار تولید می ‌شود امروزه به صورت وزنی به کاربران عرضه می ‌شود. نوع طراحی و ساخت این کلنگ به گونه ‌ای است که به بهترین شکل می ‌تواند به افراد کمک کند تا فرآیند کندن زمین را انجام دهند.

ساختار کلنگ مقنی

با توجه به نوع ساخت کلنگ مقنی استفاده از آن می تواند به راحتی نیازهای شما را برطرف کند. این کلنگ معمولاً دارای وزنی بین دو تا سه کیلوگرم بوده و به راحتی قابل حمل است. همانگونه که بیان کردیم این کلنگ به کلنگ چاه کنی شهرت دارد. بهره مندی این کلنگ از نوک تیز و دسته چوبی به شما کمک می کند تا به هنگام ضربه زدن و انجام فرآیند حفاری از فشارهای وارد شده به بدن جلوگیری نمایید.

در ساخت این کلنگ استفاده از آبکاری فلز به بهبود کاربرد و سخت کاری آن موجب می شود. برای این که یک محصول با کیفیت در اختیار داشته باشیم انجام این عمل، سختی فلز بکار برده را به بالاترین حد افزایش می دهد. علاوه بر این با استفاده از بازپخت فلزات جهت جلوگیری از شکنندگی این کلنگ، کیفیت بالایی در ساختار آن مشاهده خواهیم کرد.

علاوه بر چوب و فایبرگلاس این نوع کلنگ را به صورت جزئی با دسته فلز به بازار عرضه می کنند. با توجه به شرایطی که بیان کردیم و کیفیت مناسبی که در ساخت کلنگ مقنی به کار می ‌رود، شما می توانید یک محصول مقاوم و با طول عمر بالا در اختیار داشته باشید.

عوامل موثر بر قیمت کلنگ مقنی

همانگونه که بیان کردیم این نوع کلنگ در وزن های مختلف طراحی و به بازار عرضه می ‌شوند. از عواملی که در قیمت این کلنگ اثرگذار هستند علاوه بر کیفیت ساخت آن و فلز به کار رفته، می توان به وزن کلنگ اشاره کرد. در ساخت این کلنگ ها از دسته های چوبی نیز استفاده می ‌شود. استفاده از چوب در دسته موجب شده که قیمتی مقرون به صرفه جهت خرید پرداخت نماییم. علاوه بر این بهره مندی از دسته چوبی موجب می شود که گرما و سرما کمترین تأثیر را بر روی آن ها گذاشته و مقاومت مناسبی داشته باشند.

blank

خرید کلنگ متناسب با نیاز

با توجه به اینکه کلنگ ها در انواع مختلف و به منظور کار در شرایط گوناگون طراحی و در اختیار مصرف کننده قرار داده می شوند، جهت رفع نیازهای خود باید اقدام به خرید کلنگ مناسب نمایید. امروزه کلنگ ها در انواع مختلف طراحی و تولید می شوند. چنانچه به صورت ویژه قصد حفر چاه و کندن زمین را دارید توصیه ما به شما خرید کلنگ مقنی است. ساختار این کلنگ به گونه ای است که به بهترین شکل می تواند این فرآیند را برای شما انجام دهد.

ارسال دیدگاه