کیفیت سمباده دیسکی و کاربرد آن

کیفیت سمباده دیسکی و کاربرد آن

یکی از وسایلی که در زندگی روزمره خود به وفور نام آن را می ‌توان شنید سمباده است. استفاده از سمباده در منازل و محل کار و مکان ‌های مختلف کاربرد فراوان دارد. برای صاف کردن سطوح، جهت رنگ آمیزی و اعمال کارهای دیگر می ‌توان از سمباده استفاده نمود. سمباده دیسکی به عنوان یکی از انواع سمباده ‌های موجود در بازار عرضه می ‌شود. با توجه به کاربرد هر کدام از این مواد ساینده، می ‌توان آن ها را در چند دسته تقسیم بندی نمود.

کیفیت سمباده دیسکی و کاربرد آن

برای از بین بردن خطوط جوش و سایش سطوح ناهموار می توان از انواع سمباده استفاده نمود. معمولاً هر کدام از این سمباده ها کارآیی لازم و منحصر به فرد خود را دارند. برای سایش فلزات سخت و فلزات نرم پلاستیک، لاستیک و فایبر گلاس می توان از انواع سمباده به راحتی استفاده نمود. از دیگر کاربردهای سمباده می ‌توان به براده برداری فلزات آهنی مانند چدن، برنج و استیل ضد زنگ اشاره کرد.

سمباده چیست؟

قبل از معرفی سمباده دیسکی بهتر است تعریفی از سمباده داشته باشیم. سمباده به عنوان ورقه ای ساخته شده از مقوا با پارچه یا کاغذ محسوب می ‌شود. این محصول که متشکل از دانه های سخت ساینده است با چسب شدن بر صفحه ای با چسب مخصوص، جهت فرم دهی قطعات و پولیش سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. سمباده امروزه به شکل طبیعی و مصنوعی و صنعتی در دسترس شما قرار دارد. علاوه بر فلزات، می توان برای همسطح سازی چوب، گچ و مواردی مانند سرامیک و پلاستیک از سمباده استفاده نمود.

اگر قصد انجام فعالیت بر روی سطوح مختلف را دارید می ‌توانید با استفاده از سمباده جهت صاف کردن سطوح خشن و ناصاف آن اقدام نمایید. برای انجام فرآیند رنگ کاری نیز استفاده از سمباده امری ضروری محسوب می شود.

انواع سمباده و کاربرد هر کدام

سمباده ها را می ‌توان بر اساس مواد ساینده به کار رفته در آن ها و کاربرد هر کدام به چند دسته تقسیم نمود. امروزه سمباده ها در مدل های مختلفی مانند سمباده کاغذی، سمباده رولی، سمباده تسمه ای، سمباده فلاپ، سمباده دیسکی، سمباده دیسکی فیبری، سمباده چتری و سمباده حلقوی طراحی و به بازار عرضه می شوند.

بسته به نیاز کاربران و کار در شرایط مختلف می ‌توان از سمباده های گوناگون استفاده کرد. امروزه از رایج ترین سمباده ها که مورد استفاده قرار می گیرد سمباده رولی نام دارد. این سمباده که معمولاً در عرض ۱۵ سانتیمتری تولید می‌شود برای استفاده در پدهای دستی و دستگاه های برقی گزینه ای مناسب محسوب می شود.

blank

سمباده فلاپ نیز که به شکل دایره ‌ای ساخت می شود در انواع مختلفی مانند معطف ژیانت، شیبدار و لب گرد در دسترس شما قرار دارد.

با این حال از سمباده دیسکی می توان ‌برای کار در شرایط مختلف استفاده کرد. این سمباده که بر اساس نامش به مانند دیسک تولید می شود در انواع مختلفی مانند معمولی، ستاره ‌ای، پشت چسبی، پشت کرکی و پشت پیچی طراحی می شود.

بررسی عملکرد سمباده دیسکی

برای صیقل دادن به اشیاء مختلف باید از سمباده های مناسب استفاده کرد. سمباده به عنوان یکی از ابزارهای کاربردی و مورد نیاز در این صنایع محسوب می ‌شود. استفاده از این سمباده علاوه برای کار بر روی فلزات، در صنعت چوب نیز گزینه های کاربردی به شمار می رود. علاوه بر این می توان برای کار با قطعات مختلف به راحتی سطوح مورد نظر را صاف و هموار نمود. به همین علت امروزه کاربران روی به خرید و استفاده از سمباده دیسکی آورده‌ اند.

سمباده دیسکی چیست و کاربرد آن کدام است؟

اگر با سمباده های نواری برای سمباده کردن اشیا و وسایل بزرگ اقدام نموده اید قطعاً با سختی و وقت گیر بودن این کار مواجه شده اید. به همین علت باید به دنبال جایگزینی مناسب برای رفع این مشکل شد. امروزه شرکت های سازنده سمباده با آگاهی از مشکلات سمباده های نواری، جهت کار در سطوح بزرگ روی به تولید سمباده دیسکی آورده ‌اند. به لحاظ ساختاری این نوع سمباده نیز مانند سایر سمباده ها تولید می شود. با این حال با توجه به نوع ساخت آن که به صورت دایره ‌ای است می ‌توان سطوح بزرگ را در کمترین زمان به بهترین نحو صیقل داد.

از جمله کاربردهای سمباده دیسکی می‌ توان به سمباده کردن سطوح گسترده و بزرگ اشاره نمود. امروزه صنعتگران فعال در زمینه صنایع چوبی و نقاشی ساختمانی به راحت ترین شکل با استفاده از سمباده دیسکی تمام سطح مورد نظر را صاف و صیقلی می کنند. استفاده از این نوع سمباده علاوه بر بهبود عملکرد و سهولت در انجام فرآیند سایش، می تواند از هدر رفتن زمان برای شما جلوگیری کند.

از کاربردهای دیگر سمباده دیسکی می ‌توان به استفاده جهت از بین بردن خطوط جوش اشاره کرد. همانگونه که می دانید پس از انجام فرآیند جوشکاری بر روی سطوح مختلف، خطوط جوش باقی خواهند ماند. به همین علت می ‌توان با استفاده از این سمباده به بهترین شکل سطح مورد نظر را صاف نمود. علاوه بر فلزات می توان برای صاف کردن سطوح بزرگ پلاستیکی نیز با استفاده از سمباده دیسکی اقدام کرد.

قیمت سمباده دیسکی

اگر به دنبال خرید با سمباده با کیفیت بالا و متناسب با نیاز خود هستید باید اطلاعات کاملی از قیمت محصول داشته باشید. با توجه به این که همواره بازار دارای نوسانات خاص است قیمت سمباده نیز با توجه به سایر ابزار همواره در حال تغییر است. با این حال با توجه به کاربردی که سمباده دیسکی دارد می توان گفت که نسبت به سایر سمباده ها از قیمت مناسبی برخوردار خواهد بود. شما با استفاده از این نوع سمباده می ‌توانید با سرعت بیشتر فرایند سایش و صیقلی کردن سطوح را انجام دهید.

blank

مزایای خرید و استفاده از سمباده دیسکی با کیفیت بالا

خرید سمباده دیسکی با کیفیت بالا می ‌تواند شما را از مزایایی برخوردار کند. با توجه به کیفیت عملکرد این سمباده به راحتی می توانید نسبت به سایر سمباده ها، سطوح بزرگ را مورد سایش قرار داده و آن ها را صاف نمایید. علاوه بر این کیفیت بالایی که در ساخت سمباده های دیسکی به کار می رود موجب می شود که به مدت طولانی بتوانید از آن ها استفاده نمایید. ایمنی این سمباده نیز از دیگر مزایای استفاده از آن خواهد بود. برای سمباده کاری فلزات مختلف و سطوحی مانند چوب و پلاستیک می توانید با استفاده از این سمباده اقدام نمایید.

ارسال دیدگاه