ایمنی شرط اصلی زندگی با نوار خطر ترافیکی شبرنگ

ایمنی شرط اصلی زندگی با نوار خطر ترافیکی شبرنگ

مراقبت از جان انسان‌ها، در هر شرایطی وظیفه و دغدغه بشر است‌. رعایت نکات ایمنی و احتیاط کار‌ها را دلپذیر و امن می‌کند. حتما برای شما پیش آمده که در شهر، به ساختمان‌های در حال ساخت برخورده باشید. یا از محل حفره و گودالی که در حال تعمیر خطوط گاز یا لوله آب هستند؛ عبور کنید. برای حفظ امنیت شما، محل خرابی با نوار‌ها یا تجهیزاتی محدود شده‌اند و شما را از وجود خطر آگاه می کنند. نوار اخطار از بروز اختلال در مسیر شما را آگاه می‌کند. به‌ویژه در شب، نوار خطر ترافیکی شبرنگ، علامت وجود مشکل و حادثه است.

کاربرد و معرفی نوار خطر

نوار خطر یا نوار اخطار یک نایلون از جنس پلی اتیلن است. ممکن است در طرح‌بندی‌های خاص و رنگ‌بندی‌های گوناگون یا  تک رنگ چاپ شود. کاربرد اصلی نوار خطر ترافیکی شبرنگ، اطلاع‌رسانی خطرات احتمالی است. مانند خطر برق گرفتگی، آتش‌سوزی، پروژه‌های ساخت و ساز ساختمانی که بی‌شک همه ما در سطح شهر بار‌ها با انواع این نوار اخطار مواجه شده‌اید. در محل‌هایی که احتمال بروز مشکل هست و می‌خواهند مانع ورود افراد به آن مناطق بشوند؛ نوار خطر ترافیکی شبرنگ را دور تا دور محدوده می‌پیچند تا افراد از بروز مشکل مطلع شوند.

چاپ روی نایلون نوار اخطار

نوار خطر ترافیکی نایلون بدون دوختی است که در محل‌های خطر نصب می‌شود. یکی از مهم‌ترین خصوصیات این دسته از تجهیزات ترافیکی چاپ روی نوار نایلونی است. چاپ متن یا تصاویر گوناگون روی نوار خطر برای انتقال هشدار بسیار اهمیت دارد. علاوه بر آن، چاپ به‌صورت شبرنگ کمک می‌کند تا نوار خطر ترافیکی شبرنگ در تاریکی نیز قابل مشاهده باشد‌.

ایمنی شرط اصلی زندگی با نوار خطر ترافیکی شبرنگ

رنگ های نوار اخطار

برای نوار خطر، با توجه به احتمال خطر ممکن از جمله گاز، برق و خطرات فیزیکی دیگر، از رنگ های مختلفی استفاده می‌شود. برای مثال نوار خطر ترافیکی شبرنگ زرد برای خطرات فیزیکی استفاده می‌شود.

برای حفاظت فضای خاصی در شب یا تاریکی، بهتر است حتما از نمونه‌های نوار خطر ترافیکی شبرنگ استفاده شود. این نوار اخطار با مخلوط کردن افزودنی شبرنگ به مواد اولیه، تولید می‌شود. میزان درصد مواد افزودنی در شبرنگ شدن آن موثر است‌.

انواع نوار خطر ترافیکی

مواردی که توسط نوار اخطار و مخصوصا نوار خطر ترافیکی شبرنگ، مشخص می‌شوند؛ ممکن است یکی از محل‌های زیر باشند:

  • خطر سقوط مصالح در اطراف ساختمان‌های در حال ساخت و ساز،
  • خطر سقوط به درون گودال‌های حفر شده در پروژه‌های لوله کشی و لوله گذاری اداره آب و فاضلاب یا اداره گاز،
  • ممکن است نوار خطر برای حفاظت از یک منطقه خاص باشد. مثل: جلوگیری از لگدمال شدن چمن، گل‌ها و گیاهان بوستان‌ها، حفظ و مراقبت از فضای سبز
  • یا در موارد خاص مثل حفظ صحنه جرم یا سرقت، برای پیش‌گیری از اختلال در روند رسیدگی به جرم، نوار اخطار کاربرد دارد.

ایمنی شرط اصلی زندگی با نوار خطر ترافیکی شبرنگ

دسته بندی نوار خطر

نوار هشدار از نظر جنس انواع مختلفی ندارد. اما نوار خطر ترافیکی شبرنگ را بر اساس رنگ و نوع چاپ، در دسته‌ها و کاربرد‌های مختلف تقسیم بندی می‌کنند:

  • نوار خطر آبی برای آب و فاضلاب
  • نوار زرد‌‌ رنگ خطر برق و نیروگاه‌های برق
  • نوار زرد برای خطر گاز
  • نوار اخطار قرمز و نارنجی آتش‌نشانی
  • نوار رنگ زرد برای برق گرفتگی
  • رنگ زرد با چاپ راه راه مشکی برای صحنه جرم
  • نوار با رنگ سبز برای محیط سبز

نوار خطر ترافیکی همه جا به کار می آید

این دسته از تجهیزات ترافیکی، از علائم ایمنی محسوب می‌شوند. نوار خطر ترافیکی شبرنگ برای خط‌ کشی پارکینگ نیز کاربرد دارد. خط ‌کشی و تفکیک محل‌های عبور و مرور، تفکیک محل پارک خودرو‌های مختلف، خط‌کشی پله‌ها از شرایطی هستند که با نوار خط شبرنگ نواری، چسب زده می‌شوند.

ایمنی شرط اصلی زندگی با نوار خطر ترافیکی شبرنگ

ویژگی مهم نوار خطر ترافیکی شبرنگ

دوام و عمر زیاد، مقاومت بالا در برابر سرما، حرارت و شرایط محیط، شفافیت، طرح و تنوع رنگ و ابعاد و اندازه‌های مختلف از ویژگی‌های نوارهای خطر به‌شمار می‌آیند. امروزه با توجه به تنوع کسب و کار استفاده از نوار خطر جلوه‌های دیگری نیز دارد. برای مثال اگر می‌خواهید در فروشگاه تان نظم بیشتری باشد، می‌توانید محل قرار‌گرفتن سبد خرید، درب خروج و موارد دیگر را با نوار خطر ترافیکی شبرنگ نشانه‌گذاری کنید. این امر علاوه بر ایجاد نظم، موجب تصمیم‌گیری سریع مشتری و جلوگیری از سرگردانی و اتلاف زمان می‌گردد. نوار خطر ترافیکی شبرنگ به صورت سفارشی با متن خاص مورد نظر شما نیز تولید می‌شوند.

ارسال دیدگاه