ترازو هوشمند ابزاری برای به دست آوردن وزنی ایده آل

ترازو هوشمند ابزاری برای به دست آوردن وزنی ایده آل

یکی از دغدغه‌های حال حاظر بسیاری از افراد داشتن وزنی ایده آل است. آن‌ها روش‌های گوناگونی را جهت تناسب اندام امتحان می‌کنند و در نهایت برای آگاهی از وزن خود نیازمند ترازو هستند. ترازو هوشمند از جمله وسایلی است که در مسیر تناسب اندام به این افراد کمک می‌کند. این ترازوی اطلاعات کافی در خصوص وزن را ارائه داده تا افراد بتوانند در راستای سلامت خود گام‌های صحیح بردارند.

ترازو هوشمند ابزاری برای به دست آوردن وزنی ایده آل

ترازو هوشمند، چه نوع ابزاری است؟

ترازوی هوشمند که از آن به عنوان یک گجت هم یاد می‌شود با اتصال به تلفن همراه اطلاعات مفیدی از جمله ترازو دیجیتال را نیز نظیر اندازه گیری توده بدنی، اندازه گیری آب بدن، بدن چه مقدار چربی، محاسبه توده استخوانی، محاسبه میزان چربی شکم را انجام می‌دهد. داشتن ترازو هوشمند به افرادی که دغدغه وزن ایده آل را دارند این کمک را می‌کند تا آنالیز بهتری از اندام خود داشته و بر اساس اطلاعاتی که از ترازوی کسب کردند؛ اقدامات مورد نیاز جهت داشتن اندامی مناسب را انجام دهند.

ترازوی هوشمند چگونه کار می‌کند؟

چگونگی استفاده و نحوه کار با ترازو هوشمند کاملا با ترازوهای قدیمی متفاوت است. به طوری که ترازوهای قدیمی تنها جرم یک ماده را اندازه گیری می‌کردند در حالی که ترازوهای هوشمند و امروزی این قابلیت را دارند که بدن را آنالیز کنند.

نحوه کار این ترازوها به این شکل بوده که این ترازو سیگنال الکترونیکی بسیار ضعیفی را از طریق 2 تا 4 الکترود که به بدنه متصل هستند؛ با قرارگیری فرد بر روی ترازو به بدن ارسال می‌کند و بر این اساس سرعت حرکت آن را با توجه به اطلاعاتی که به دست آورده است می‌سنجد. لازم به ذکر است آب رسانایی جریان الکتریکی بسیار خوبی داشته که بر این اساس سرعت جریان الکتریکی فرستاده شده از دستگاه در استخوان، ماهیچه و آب نسبت به سرعت جریان الکتریکی در چربی بیشتر خواهد بود.

ترازو هوشمند ابزاری برای به دست آوردن وزنی ایده آل

اندازه گیری وزن با ترازو هوشمند چه ویژگی‌ هایی دارد؟

  • توانایی محاسبه وزن
  • محاسبه چربی موجود در بدن
  • محاسبه توده عضلانی
  • مخص کردن فرم بدن
  • بررسی مقدار آب موجود در بدن
  • محاسبه توده استخوانی
  • مقایسه اندازه چربی و عضله بدن
  • شاخص توده بدنی

موارد ذکر شده تنها بخشی از ویژگی‌های ترازوی هوشمند است که در اکثر ترازوهای به این سبک دیده خواهد شد. همچنین ترازوی هوشمند در اکثر موارد از شیشه حرارت دیده که بسیار محکم هستند ساخته شده است.

blank

محدوه اندازه گیری وزن در ترازوی هوشمند چقدر است؟

محدوده اندازه گیری وزن در انواع ترازوهای هوشمند بین  11 تا 397 پوند بوده و دمایی که این ترازوها توان کار در آن را دارند بین 50 تا 104 درجه فارنهایت است. افراد برای شروع کار با ترازوی هوشمند ابتدا باید اپلیکیشن‌ مربوطه را در تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های هوشمند خود نصب کنند سپس می‌بایست اطلاعات شخصی خواسته شده مانند تاریخ تولد (برای محاسبه سن) ، جنسیت ، قد و وزن هدف وارد نمایند.

در این اپلیکیشن در کنار هر آماری یک کلیدی وجود دارد که بر اساس اینکه در کدام یک از محدوده‌های کم، معمولی، زیاد یا بیش از حد جنسیت، سن و قد خود هستید وجود دارد. در صورتی که بر روی پیکانی که در سمت راست قرار دارد ضربه بزنید می‌توانید تجزیه و تحلیل بیشتری در خصوص محدوده‌های سالم و دریافت ارائه‌های کوتاهی در خصوص نحوه محاسبه هر معیار را مشاهده کنید. از نگاه بسیاری این یک طرح ساده بوده که کمک چندانی به افراد نخواهد کرد اما همین طرح ساده برای درک سلامت بدن فرد و تعیین مناطقی که می توانید در آن‌ها تغییر ایجاد کنید بسیار مفید خواهد بود.

معرفی چندین برند معتبر ترازوی هوشمند

پس از آشنایی با ترازو هوشمند و چگونگی کار با آن یکی از دغدغه‌های دیگر افراد انتخا برند معتبر است. توجه داشته باشید برای انتخاب و خرید یک ترازوی هوشمند، علاوه بر داشتن قابلیت‌های اندازه گیری باید به دقت و صحت اطلاعات اندازه گیری شده از سوی ترازو نیز دقت کرد. در ادامه قصد داریم به چند برند معروف و معتبر ترازوی هوشمند بپردازیم:

  1. ترازو شیائومی Xiaomi Mi Smart Scale 2
  2. ترازو هواوی Huawei Scale 3
  3. ترازو دیجیتال هوشمند Yunmai 2
  4. ترازو EUFY P1
  5. ترازو هوشمند iHealth CORE HS6
  6. ترازو فیت بیت Fitbit Aria 2

ترازو هوشمند ابزاری برای به دست آوردن وزنی ایده آل

ترازوی هوشمند راه حلی برای کاهش نگرانی علاقه مندان به تناسب

از موضوعات مهم در جامعه اندازه گیری وزن و داشتن تناسب اندام برای سلامت جسم است. همین موضوع سبب شده تا ابزارهای گوناگونی نظیر ترازو هوشمند وارد بازار شده تا به دقیق‌ترین شکل ممکن سنجش وزن را انجام دهند. این دستگاه به افراد کمک کرده تا اطلاعات مناسبی در خصوص وزن و سطح سلامت بدن خود بدست آورند و در صورتی که با مشکلات و بیماری مواجه شدند به پزشک مراجعه کرده و برای درمان آن بیماری اقدام کنند.

ارسال دیدگاه