دریل همزن چیست، خصوصیات و کاربرد این محصول

دریل همزن چیست، خصوصیات و کاربرد این محصول

دریل به عنوان ابزار پرکاربرد در کارگاه‌ها و به طور کلی در همه مکان‌ها بین همگان شناخته شده می‌باشد. یکی از انواع دریل، دریل میکسر یا همزن است که در این مقاله می‌خواهیم به بررسی ویژگی‌های آن بپردازیم.

دریل همزن چیست؟

ظاهر این نوع دریل مانند بقیه انواع دریل می‌باشد با این تفاوت که در قسمت سر آن یک پره همزن به جای مته وجود دارد. از دریل همزن برای مخلوط و ترکیب کردن مواد صنعتی و ساختمانی، مواد رقیق، غلیظ و حتی خمیری استفاده می‌شود.

کاربرد و ویژگی‌های دریل میکسر یا همزن

از این نوع همزن یا میکسر، برای ترکیب و مخلوط کردن انواع مواد نظیر: غلیظ، رقیق، خمیری استفاده می‌شود. همچنین همزن‌هایی که دارای دکمه تنظیم سرعت هستند برای درست کردن دوغاب، رنگ و به‌ طور کلی ترکیب مواد رقیق مناسب‌تر است.

دریل همزن چیست، خصوصیات و کاربرد این محصول

خصوصیات یک همزن خوب کدام‌اند؟

  • باید دارای گشتاور خوب باشد.
  • دریل همزن یا میکسر باید دارای دور پایین باشد، به خصوص برای درست کردن ملات.
  • یک همزن خوب باید دارای تنظیم سرعت هم زدن باشد، تا مشتری بتواند برای مواد مختلف سرعت مناسب را انتخاب کند.
  • از مهم‌ترین خصوصیات همزن خوب، استفاده از برند قابل اطمینان می‌باشد.
  • همچنین از قیمت مناسب و در خور کیفیت برخوردار باشد.

چه نکاتی را برای خرید دریل میکسر یا همزن باید رعایت کنیم؟

امروز با وجود تنوع مدل‌ها و همچنین وجود برند‌های مختلف موجود در بازار، تصمیم‌گیری برای خرید یک دریل میکسر خوب، کار آسانی نمی‌باشد، بنابراین با خواندن مطالب زیر می‌توانید آگاهی خود را در مورد دریل همزن خوب بالا ببرید تا بتوانید یک خرید امن و قابل اطمینان داشته باشید.

انتخاب پره 

مهم‌ترین قسمت دریل میکسر، پره آن می‌باشد، یک همزن خوب باید پره مناسب با بدنه را داشته باشد، اگر اندازه پره خیلی کوچک باشد، مخلوط کردن مواد به سختی انجام می‌شود، برعکس اگر هم پره خیلی بزرگ باشد، باعث خرابی دستگاه می‌شود.  به ‌طور کلی دریل همزن دارای چند نوع پره می‌باشند، که عبارتند از: پره حلقه‌ای، پره سبدی و پره مارپیچی.

blank

قدرت موتور دریل همزن

یکی از موارد دیگری که باید در خرید دریل میکسر به آن توجه داشته باشید، قدرت و دور موتور است، در واقع خوب بودن دریل میکسر را بر اساس دور در دقیقه و همچنین گشتاور می‌سنجند.

توجه به سیستم گردش 

بهتر است در هنگام خرید، نوعی از دریل میکسر یا همزن را انتخاب کنید که دارای سیستم گردش چپگرد و راستگرد باشد، زیرا مخلوط کردن مواد سفت و خمیر مانند بسیار سخت است، شما با استفاده از این ویژگی می‌توانید مواد را برخلاف جهت به‌راحتی ترکیب کرده و کمک می‌کند تا مواد به صورت یکدست ترکیب شود.

مزایای استفاده از دریل میکسر چیست؟

هر ابزاری که ساخته می‌شود، قطعاً دارای مزایا و معایبی است، در ادامه می‌خواهیم مزایای دریل همزن پرکاربرد را بررسی کنیم:

  • داشتن پره‌های مقاوم
  • سرعت بالای مخلوط کردن مواد مختلف
  • داشتن قطعات فولادی
  • قابلیت ضدزنگ بودن
  • ترکیب یکنواخت مواد با یکدیگر
  • دارا بودن از سیستم گردش پره
  • وجود دستگیره‌های متنوع و متناسب با نیاز کاربر

blank

چند مطلب طلائی در مورد دریل همزن بخوانید

برای خرید دریل میکسر یا همزن باید به قدرت موتور، نوع دسته‌ها، گشتاور دقت نمایید تا بتوانید دستگاهی متناسب با نوع مصرف خود خریداری کنید.

در زمان‌های قدیم نقاشان ساختمان برای ترکیب رنگ با مشکل مواجه بودند، زیرا به صورت دستی یکدست کردن رنگ‌های ترکیبی، کار بسیار سختی می‌باشد، اما امروزه با وجود دریل همزن، کار برای نقاشان ساختمان بسیار راحت شده است.

همچنین باید برای استفاده از دریل میکسر به نوع پره توجه داشته باشید، اگر پره، مناسب کاری که با آن انجام می‌دهید نباشد، موجب خرابی و کوتاه شدن عمر مفید باطری می‌شود.

ارسال دیدگاه