راهنمای خرید موکت، انتخابی ایده‌ آل داشته باشید

راهنمای خرید موکت، انتخابی ایده‌ آل داشته باشید

موکت از جمله کفپوش هایی به شمار می‌رود که انتخاب و خرید آن می تواند چالش برانگیز باشد. علاوه بر این با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار، انتخاب یک گزینه متناسب با نوع دکوراسیون منزل، هیجان خاصی را به همراه خواهد داشت. با خرید یک موکت با کیفیت و زیبا به خوبی می توانید علاوه بر جذابیت های بصری از لحاظ روانشناسی نیز تغییرات گسترده ای را به وجود بیاورید. امروزه با توجه به تنوع محصولاتی که در بازار عرضه می شوند، می توانید انتخابی کاربردی انجام دهید.

انواع موکت

مزایای خرید موکت به عنوان یکی از پرکاربردترین کفپوش ها بسیار متعدد هستند. این روزها در بخش زیادی از اتاق خواب ها، روی به نصب این کفپوش آورده می شود. با استفاده از موکت می توانید خاصیت گرمابخشی را به محیط مورد نظر هدیه دهید. اگر به دنبال داشتن خوابی آرام هستید، توصیه ما به شما انتخاب و خرید موکت مناسب خواهد بود. فراموش نکنید که با یک انتخاب کاربردی می توانید چندین سال از قابلیت‌ های این کفپوش کمک بگیرید.

انواع موکت کدامند؟

هنگامی که به دنبال خرید موکت می روید، با توجه به فاکتورهای مختلفی می توانید انتخاب خود را به خوبی انجام دهید. در این میان از جنبه های مختلف می توان انواع موکت را در دسته های گوناگون قرار داد. به طور مثال از نظر جنس و متریال به کار رفته، چندین گزینه پیش روی شما قرار می گیرد.

جنس موکت مناسب خانه

نخستین گزینه ای که برای خریداران موکت می‌تواند در اولویت قرار گیرد، جنس محصول مورد نظر خواهد بود. در واقع بخش زیادی از کاربران جنس این کفپوش را بالاتر از رنگ و طرح در نظر خواهند گرفت. از جمله گزینه هایی که در بازار عرضه می شود، می‌توان به موکت های الیاف پشمی اشاره کرد. این کفپوش ها بسیار نرم و انعطاف پذیر بوده و از جمله گزینه‌ های مرغوب شناخته می شوند. در عین حال قیمت موکت الیاف پشم نیز از گزینه های دیگر بیشتر است. این مدل از کفپوش در هوای مرطوب و گرم بسیار کاربردی بوده و می‌تواند به خوبی رطوبت موجود را در هوا جذب نماید. با نصب این نوع موکت در اتاق می توانید فضا را خنک کنید.

موکت پرز بلند

از دیگر موکت هایی که در بازار عرضه می‌ شود، می‌توان به مدل‌ های الیاف نایلون اشاره نمود. این مدل از موکت ها بسیار با دوام بوده و برای استفاده در فضاهایی مانند راهروها بهترین گزینه شناخته می‌شوند. فراموش نکنید نگهداری آسان از الیاف نایلونی و شستشوی راحت نیز از جمله ویژگی های این دسته از محصولات هستند. در این میان امروزه انواع موکت پلی استر در طرح و رنگ های مختلف نیز به بازار عرضه می شوند. این مدل از موکت ها هیچگونه الکتریکی ساکنی ایجاد نکرده و جهت استفاده در اتاق کودک و اتاق خواب به واسطه نرم و لطیف بودن، انتخابی مناسب هستند.

انواع موکت بر اساس نوع تولید

اگر قصد خرید موکت برای استفاده در راهرو خانه، فضای پذیرایی و اتاق خواب را دارید، با تنوع زیاد محصولات از نظر طرح و رنگ مواجه می شوید. بدون تردید تصور شما ممکن است همچنان وجود موکت های سفت قدیمی و خشک در بازار باشد. با این حال باید بدانید که امروزه با توجه به استانداردهای مختلفی که برای ساخت این کفپوش به کار می رود، مدل های متنوعی پیش روی شما قرار می‌گیرد.

اگر بخواهیم به رایج‌ ترین موکت ها برای استفاده در قسمت های پر رفت و آمد اشاره کنیم، می‌توانیم مدل کبریتی را نام ببریم. قیمت مناسب این موکت و همچنین رنگ بندی متنوع را می توان از جمله مهمترین ویژگی‌‌ های موکت کبریتی نامید. در طرف مقابل موکت های پرز بلند نیز امروزه برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی و ایجاد جلوه ای مدرن، انتخابی کاربردی به شمار می‌رود. اگر به دنبال خرید موکت برای اتاق کودک یا اتاق خواب هستید، انتخاب این گزینه را به شما توصیه می‌کنیم. بافت نرم و لطیف موکت های پرز بلند این امکان را می‌ دهند که به اعضای خانواده بتوانید حس آرامش بخش و گرمای خاص هدیه دهید. برای نصب موکت در راهروها به هیچ عنوان به سراغ این گزینه نروید. با توجه به الیاف هایی که در ساخت موکت پرز بلند به کار رفته اند، در این مکان به واسطه رفت و آمد از بین می روند.

دسته دیگری از موکت ها با نام چمن مصنوعی نیز می توانند برای مکان های خاص انتخاب شوند. اگر به دنبال نصب کفپوش در حیاط خلوت یا بالکن هستید، خرید چمن مصنوعی را به شما توصیه می کنیم. با انتخاب این گزینه می توانید حس طراوت و طبیعت را به خود و اعضای خانواده القا کنید. موکت های طرح دار نیز می‌توانند برای خارج کردن دکوراسیون منزل از حالت یک دستی، انتخابی کاربردی باشند.

مهمترین نکات برای خرید موکت

اگر به دنبال خرید موکت برای استفاده در قسمت های مختلف خانه هستید باید چند نکته کاربردی را در نظر بگیرید.

بررسی جنس

همانگونه که عنوان کردیم، امروزه می توانیم از موکت ها با جنس های مختلف در قسمت های گوناگون خانه استفاده نمایید. با توجه به مکانی که قصد دارید از این کفپوش استفاده کنید، لازم است انتخابی کاربردی داشته باشید.

شناسایی انواع مدل ها

به مانند انتخاب جنس موکت باید هنگام خرید، مدل این کفپوش را نیز در نظر بگیرید. با توجه به تنوع زیادی که امروزه در بازار مشاهده می شود، دقت کنید که انتخابی کاربردی انجام دهید. گاهی اوقات هنگام مراجعه به مراکز فروش موکت با تنوع محصولات موجود مواجه می‌شوید. به همین علت انتخاب موکت توسط شما به سختی انجام می گیرد. لازم است متناسب با دکوراسیون خانه و مکان مورد نظر انتخاب درست انجام دهید.

قیمت موکت را فراموش نکنید

قیمت موکت یکی دیگر از مهم‌ ترین فاکتورها برای خرید این کفپوش خواهد بود. این روزها تنوع محصولات موجود در بازار این امکان را می‌ دهد که بتوانید بسته به بودجه‌ ای که در اختیار دارید، انتخاب خود را انجام دهید. اصولا موکت هایی که با استفاده از الیاف طبیعی بافته می شوند، نسبت به مدل های معمولی و نایلونی دارای قیمت بالاتری هستند. اگر به دنبال انتخاب گزینه ای مقرون به صرفه هستید، موکت تایل را به شما توصیه می کنیم.

blank

بررسی کیفیت

یکی دیگر از مهمترین موارد برای خرید موکت، بررسی کیفیت آن خواهد بود. در واقع با توجه به متریالی که برای تولید و بافت موکت به کار گرفته می شود، قیمت آن ها نیز متفاوت است. سعی کنید برای راهرو گزینه ای انتخاب نمایید که به مرور زمان در اثر رفت و آمد کیفیت خود را از دست ندهد.

موکت کبریتی

رنگ و طرح را با توجه به دکوراسیون منزل انتخاب کنید

برای خرید موکت به احتمال زیاد یکی از پیچیده ترین و سخت ترین مراحلی که باید طی کنید، انتخاب رنگ و طرح مناسب خواهد بود. در عین حالی که تنوع محصولات موجود در بازار می تواند شما را یاری کند تا بسته به سلیقه خود انتخابی کاربردی انجام دهید، گاهی اوقات وجود طرح ها و رنگ های متنوع شما را سردرگم خواهد نمود. سعی کنید هماهنگی موکت با سایر لوازم دکوراسیون داخلی را در نظر گرفته و با توجه به رنگ دیوارها انتخاب درستی داشته باشید.

موکت را برای چه فضایی می خواهید؟

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید موکت باید در نظر گرفته شود، مکانی است که قصد دارید از این کفپوش در آنجا استفاده کنید. به عنوان مثال برای اتاق خواب لازم است گزینه ای انتخاب کرده که فضای آرام و گرم به وجود بیاورد. در عین حال برای اتاق کودک می توانید از موکت با پرز کوتاه استفاده نمایید. اگر قصد خرید موکت برای نشیمن را دارید، سعی کنید از طرح های ساده کمک بگیرید. برای راهرو و راه پله نیز به واسطه این که تردد در این مکان ها زیاد است، گزینه ای با کیفیت و مقاومت بالا در نظر بگیرید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    نوا زهسازیان :
    6 ماه پیش

    چه جالب! واقعا مقاله جالبی بود. ممنون از مطالب جذابتون.