نقش مکمل انژکتور شوی در عملکرد خودرو

نقش مکمل انژکتور شوی در عملکرد خودرو

مکمل انژکتور شوی یکی دیگر از افزودنی های مفید برای اتومبیل شناخته می شود. همانگونه که می دانید انژکتور به عنوان یکی از مهم‌ترین اجزا و قطعات در فرآیند سوخت رسانی باید به خوبی بتواند کارایی خود را نشان دهد. در طول زمان این بخش از اتومبیل دچار گرفتگی و کثیفی می‌شود. به همین علت با بهره گیری از مکمل های شستشو می توان به راحتی برای تمیز کردن این بخش از اتومبیل اقدام نمود.

مکمل انژکتور شوی

با توجه به استانداردی که در ساخت مکمل های انژکتور شوی به کار می‌رود، می‌توانید برای شستشوی آسان آنها اقدام نمایید. پلی ترامین به عنوان یکی از عناصر موجود در مکمل موجب می‌شود که کربن این بخش از بین برود. با توجه به اینکه این مکمل می تواند سوزن های انژکتور را پاکسازی کند، عملکرد این بخش از اتومبیل را به میزان قابل توجهی ارتقا خواهد داد.

مکمل انژکتور شوی چیست؟

همانگونه که از نام مکمل انژکتور شوی پیداست، یکی از افزودنی های مجاز در بازار بوده که وظیفه دارد سیستم انژکتور خودرو را پاک کند. با توجه به آلودگی ها و رسوب هایی که در انژکتور وجود دارند، مشاهده خواهید کرد که در عملکرد روان آن و همچنین در فرآیند سوخت رسانی مشکلاتی به بار خواهد آورد. این شرایط دست در دست هم داده و بازدهی انژکتور اتومبیل را کاهش می دهند. مکمل انژکتور شوی می تواند با تمیز کردن بخش های مختلف انژکتور موجب ارتقای عملکرد سامانه سوخت رسانی شود. این مکمل به واسطه عناصری که دارد می تواند پایداری مناسبی داشته باشد. به همین علت نیاز به استفاده مداوم و بیش از حد از مکمل های انژکتور شور نخواهیم داشت.

نحوه عملکرد مکمل انژکتور شور

همان‌گونه که عنوان کردیم پلی ترامین یا PEA به عنوان یکی از مهم‌ ترین مواد و عناصر شیمیایی موجود در این مکمل شناخته می شود. این ماده شیمیایی به خوبی می تواند کارایی خود را در مقابله با کربن ها نشان دهد. عملکرد این عنصر به شکلی است که به مانند صابون در دستشویی می تواند برای تمیز کردن، تاثیر شگفت انگیز خود را نشان دهد. پلی ترامین علاوه بر این با پاک کردن دوده های ناشی از کربن، ارتقای عملکرد انژکتور را می تواند تضمین نماید. هنگامی که از این عنصر شیمیایی به مقدار مناسب استفاده می‌شود، می‌تواند با برخورد کردن با کربن، ساختار آن را بشکند. این مکمل با تبدیل کردن کربن و دوده های ناشی از آن به مواد کوچک و ریز، موجب از بین رفتن آنها خواهد شد. در این شرایط با خروج کربن از اگزوز هیچگونه مشکلی برای عملکرد مناسب انژکتور به وجود نخواهد آمد.

مزایای استفاده از محلول انژکتور شور

استفاده از مکمل انژکتور شوی مزایای گسترده‌ای برای عملکرد خودرو خواهد داشت. بدون تردید بازگرداندن شتاب و قدرت اولیه به عنوان مهمترین ویژگی و مزیت مکمل انژکتور شور می تواند مد نظر قرار گیرد. علاوه بر این با اضافه کردن این افزودنی به انژکتور می توانید سیستم ریل سوخت رسانی را به بهترین شکل تمیز کنید. این پایان کار نبوده و فواید استفاده از محلول انژکتور شور بسیار بیشتر هستند. بهره‌گیری از این مکمل موجب می شود که قطعات درگیر گرفتگی نرم تر شده و عملکرد روان تری از خود نشان دهند. با توجه به استانداردی که در ساخت مکمل انژکتور شوی به کار می رود، با استفاده از آن مشاهده خواهید کرد که آلودگی خارج شده از اگزوز به شکل قابل توجهی کمتر خواهد شد.

محلول انژکتور شور

با استفاده از این مکمل می توانید برای بهبود مصرف سوخت نیز اقدام نمایید. در واقع بخش زیادی از مکمل‌هایی که در بازار عرضه می شوند، برای صرفه جویی در مصرف سوخت می توانند تاثیر گذار باشند. با توجه به نوع ساخت مکمل انژکتور شوی، مشاهده خواهید کرد که رطوبت موجود در موتور و داخل باک به میزان قابل توجهی کمتر خواهد شد. به همین دلیل و به واسطه مزایای گسترده‌ای که این مکمل ها دارند، همواره تاکید می شود با خرید آنها برای ارتقای عملکرد خودرو اقدام نمایید.

روش استفاده از مکمل انژکتور شوی

استفاده از مکمل انژکتور شوی به راحتی امکان پذیر است. بدون تردید برای بهره‌گیری از این مکمل یکی از ساده ترین روش ها، ریختن آن در باک خودرو خواهد بود. فراموش نکنید که قدرت این ماده اگر بیش از حد نرمال باشد، ممکن است آسیب هایی به سیستم داخلی خودرو وارد کند. به همین علت در خرید محلول انژکتور شور باید دقت کافی به خرج دهید. استفاده صحیح از این مکمل می تواند موجب ارتقای عملکرد اتومبیل شود. اگر به صورت نادرست از این مکمل در قسمت انژکتور استفاده نمایید، ممکن است قطعات درگیر با آن دچار ایراد شوند. سعی کنید قبل از افزودن این مکمل به خودرو نحوه استفاده از آن و دستورالعمل درج شده بر روی این افزودنی را مطالعه نمایید. با توجه به وجود ماده شیمیایی به نام پلی ترامین، به راحتی میتوانید برای پاک کردن انژکتور از قابلیت های آن کمک بگیرید. فراموش نکنید که امروزه مکمل های انژکتور شور به صورت اسپری نیز در بازار عرضه می شوند.

روش استفاده از مکمل انژکتور شوی

خرید مکمل انژکتور شوی مناسب خودرو

این روزها انواع مکمل های سوخت و مکمل انژکتور شوی با استانداردهای مختلف در بازار عرضه می شوند. برای خرید این محصول سعی کنید از مراکز معتبر، نیاز خود را دریافت کنید. با استفاده از مکمل انژکتور شوی مناسب خودرو می توانید عملکرد روانی از موتور اتومبیل مشاهده کنید. دفترچه راهنمای اتومبیل مدرن به شما نحوه استفاده از مکمل را توضیح داده است. علاوه بر این با بررسی دستورالعمل های ارائه شده می توانید برای خرید مکمل های مختلف اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر نیز می توانید از کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.

نکات مهم در استفاده از مکمل انژکتور شوی

برای استفاده از مکمل انژکتور شوی سعی کنید با طی کردن هر ۵ هزار کیلومتر یا هر ۶ ماه یکبار نسبت به بهره گیری از آن اقدام نمایید. معمولا خودروهایی که طول عمر کمتر از ۵ سال دارند باید زودتر از این مکمل درون آن ها استفاده کنید. خودروهای ساخت داخل بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کیلومتر یکبار نیاز به استفاده از این مکمل دارند. با توجه به قیمت بالای مکمل انژکتور شور، استفاده مداوم از آن ممکن است به صرفه نباشد. با این وجود به واسطه مزایای گسترده ای که دارد، مالکان خودرو ترجیح می دهند به صورت مداوم از آن کمک بگیرند.

ارسال دیدگاه