انواع ترازو جیبی و کاربرد آن

انواع ترازو جیبی و کاربرد آن

ترازو جیبی یک وسیله بسیار کاربردی است. اندازه ترازوهای جیبی بسیار کوچک هستند و وزن بسیار سبکی دارند و حمل آن برای شما بسیار آسان خواهد بود. با گذاشتن وسایل مورد نظر خود بر صفحه ترازو وزن جسم را از طریق پنل دیجیتالی قرار گرفته بر روی ترازو مشاهده کنید. از ترازوهای جیبی برای کارهای مختلفی می‌توانید استفاده کنید. ترازوهای جیبی انواع مختلفی دارند و بسیاری از آن‌ها اندازه یک تلفن همراه هستند. به راحتی می‌توانید ترازوهای جیبی را در جیب‌های شلوار یا پیراهن قرار دهید یا اگر اندازه آن بزرگ‌تر از حد معمول بوده در کیف دستی یا کوله پشتی خود حمل کنید. استفاده از این وسیله بسیار راحت است و در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترازوهای جیبی دارای انواع مختلفی هستند و هر کدام در وزن کشی ظرفیت مختلفی دارند.

انواع ترازو جیبی و کاربرد آن

کاربرد ترازوهای جیبی

این ترازوها بسیار جمع جور طراحی شده‌اند و با در نظر گرفتن قابلیت‌های آن بسیار کاربردی بوده و حمل آن حتی در جیب شلوار یا پیراهن امکان‌پذیر است. ترازوهای جیبی برای کارهایی مانند: آزمایشگاه‌ها، تولیدی‌های زعفران و فروش زعفران، در خانه مخصوصاً آشپزخانه‌ها، زرگری‌ها، عطاری‌ها، دارو سازی و… انتخاب مناسبی هستند. ظرفیت بیشتر ترازوهای جیبی از 100 گرم تا 2000 گرم است. در ساختار محافظ آن‌ها از تکنولوژی ABS  استفاده می‌کنند که در ساخت آن‌ها از پلاستیکی بسیار محکم استفاده می‌شود. این ترازوها بسیار دقیق هستند و یک پنل بر روی خود دارند که با استفاده از آن وزن جسم خود را با خطای کمتری می‌توانید به راحتی  اندازه گیری کنید. این پنل دارای یک صفحه نمایش کوچک است که برخی از آن‌ها به لامپ‌های LED  مجهز هستند و می‌توانید ارقام نمایش داده شده را به راحتی مشاهده کنید.

انواع ترازو جیبی و کاربرد آن

ترازو جیبی قابلیت‌های بسیاری از جمله اندازی گیری وزن اجسام با واحدهای مختلف که شامل: پوند، اونس که واحدهای سلطنتی هستند و واحدهای متریک که شامل: گرم، کیلو گرم و میلی گرم است می‌توانید به راحتی اندازه گیری کنید. برخی از ترازوهای جیبی را می‌توانید به رایانه خود از طریق کابل usb متصل کنید. همچنین می‌توانید به طور مستقیم اجناسی که نیاز به وزن کشی دارند را برای کارهایی مانند انبار گردانی اندازه گیری شوند و محاسبات ثبت شده را در کامپیوتر خود نگهدارید. این ترازوها از حساسیت بالایی برخوردارند و با توجه به میزان آن به ترازوهای دو صفر ، سه صفر و… تقسیم بندی و نام گذاری می‌شوند. این ارقام بسته به اعداد جلو و پشت ممیز است که به‌عنوان مثال: به ترازوی با حساسیت 0.001 گرم ترازوی چهار رقمی میگویند.

استفاده از ترازو جیبی در مشاغل مختلف

در آشپز خانه می‌توانید از ترازوهای جیبی استفاده کنید. برای کارهایی دقیق مثل اندازه گیری وزن ادویه‌ یا گوشت استفاده کرد و کار را در پخت پز برای خودتان آسان خواهید کرد. در کارهای زرگری برای ساخت زیور آلات به یک ترازو جمع جور که دقت آن در محاسبات گرمی بالا است نیاز خواهید داشت که می‌توانید از ترازوهای جیبی با ظرفیت 200 گرم وزن کشی استفاده کنید. در گذشته واحدهای اندازه گیری زعفران مثقال بوده که امروزه با پیشرفت در علم با استفاده از ترازوهای جیبی به راحتی بر حسب گرم در بسته بندی و فروش زعفران‌های خود از ترازو جیبی گرمی کمک بگیرید. عطاری‌ها برای تجویز گیاه‌های دارویی باید از ترازوهای گرمی استفاده کنند که می‌توانند از ترازوهای جیبی برای وزن کشی داروهای گیاهی، ادویه و دیگر موادی که در عطاری به فروش می‌رسد استفاده شود.

انواع ترازو جیبی و کاربرد آن

دقت این ترازوها در بعضی از نمونه‌های آن حتی به 0.00001 می‌رسد و برای استفاده در طب سنتی یا ساخت داروهای دستی بسیار پر کاربرد است. ظرفیت ترازو برای خریداران بسیار مهم بوده به ‌طوری که کاربرد ترازو برای طلا فروش با عطاری فرق می‌کند. شما باید نسبت به کار خود یک ترازو با ظرفیت مناسب تهیه کنید.

ویژگی های ترازو های جیبی

منبع تغذیه ترازوهای جیبی معمولاً باطری‌های قلمی و نیم قلمی است و در برخی از آن‌ها از باطری سکه‌ای استفاده می‌شود و با اتمام باطری‌ها آن‌ها را به راحتی تعویض کنید. میزان دقت این ترازوها بسیار بالا بوده و هزینه تهیه این نوع ترازوها بسیار کم هستند. یکی دیگر از قابلیت‌های این نوع ترازوها سیستم خاموش شدن به صورت خودکار است به  طوری که اگر شما هنگام تمام شدن کار خود با ترازو یادتان رفت آن را خاموش کنید دیگر نگران نباشید چون  به صورت اتومات پس از چند ثانیه خاموش می‌شود و در مصرف باطری صرفه جویی خواهد شد.

به همراه داشتن یک ترازوی جیبی

ترازو جیبی یکی از بهترین وسیله در وزن کشی گرمی است. این نوع ترازوها به خاطر حمل راحت محبوبیت بسیاری را دارند. در هنگام وزن کشی این ترازوها بسیار حساس هستند و از دقت بالایی برخوردارند. این ترازوها برای هر کاری استفاده می‌شود در صورتی که در هنگام خرید باید به ظرفیت وزن کشی آن توجه کنید. از ترازوهای جیبی می‌توانید با واحدهای مختلف جسم مورد نظرتان را اندازه گیری کنید.

ارسال دیدگاه