انواع مبل که قبل از خرید باید بشناسید

انواع مبل که قبل از خرید باید بشناسید

انواع مبل کلاسیک، مدرن و اسپرت امروزه با مدل های مختلف در بازار ارزش می شوند. همانگونه که می دانید یکی از متداول ترین و راحت ترین لوازم خانگی برای استراحت و آسایش، مبلمان است. با توجه به این که در ساخت مبلمان از متریال مختلف و طراحی های گوناگون استفاده می شود، نیاز است که قبل از خرید نسبت به هر کدام آگاهی کامل داشته باشید. امروزه می توانید کمتر خانه ای را پیدا کنید که از مبلمان در آن استفاده نشده است. به همین دلیل بازار خرید و فروش مبلمان برخلاف گذشته بسیار پویاتر شده و مراکز فروش مختلفی فعالیت خود را در این زمینه انجام می‌دهند. در این میان لازم است قبل از خرید با شناخت انواع مبل نسبت به ویژگی های هر کدام آگاهی کامل به دست آورید. قیمت انواع مبل با توجه به نوع ساخت و کیفیت تولید نیز متفاوت است.

مبل راحتی چیست؟

هنگامی که به دنبال بررسی انواع مبل برای خرید می روید، با مدل‌ های مختلفی از این محصول مواجه می شوید. در میان انواع مبلمان موجود در بازار می توان مبل های راحتی را به عنوان پرطرفدارترین گزینه ها نامید. تمایل بسیار زیادی امروزه در بین مردم برای خرید مبلمان راحتی وجود دارد و اکثر خانواده ها تمایل دارند که در منزل خود و قسمت‌های مختلف مانند نشیمن و پذیرایی از این مدل استفاده نمایند.

مبل راحتی

همانگونه که از نام این مدل مبلمان پیداست، برای آسایش و راحتی طراحی شده و در ساخت آنها از چوب توسکا، افرا و راش استفاده می کنند. جالب است بدانید که استفاده از مبل راحتی قدمتی چند صد ساله داشته و از دیرباز تا به امروز برای تغییر دکوراسیون، روی به خرید و استفاده از این مبلمان آورده می شود.

معرفی انواع مبل

همانگونه که بیان کردیم، با بررسی انواع مبل می توانید با توجه به نوع دکوراسیون داخلی منزل انتخاب خود را انجام دهید. از جمله انواع مبلمان موجود در بازار می توان گزینه های زیر را به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب‌ ترین گزینه ها نام برد.

مبل کلاسیک

در میان انواع مبل، سبک کلاسیک را می‌توان یکی از مشهورترین و محبوب ترین گزینه ها نامید. در واقع مبل های کلاسیک در مقابله با مبل های سلطنتی طراحی شده و با تغییرات جزئی به بازار عرضه می شوند. از جمله مشخصه های این مدل از مبلمان می توان به ترکیبی از زیبایی و راحتی اشاره کرد. در ساخت مبل کلاسیک معمولا از چوب استفاده می کنند. کیفیت بسیار بالا و مقاومت بی نظیر را می‌ توان مهمترین ویژگی مبل کلاسیک نامید. معمولا تلاش می‌شود در ساخت این مدل از انواع مبل از طرح های خاص با استفاده نمایند. در عین حال تنوع رنگ مبل کلاسیک موجب شده است که برای خرید بتوانید با توجه به سلیقه ای که دارید و بر اساس سایر لوازم دکوراسیون داخلی منزل، انتخاب خود را انجام دهید.

مبل مدرن

یکی دیگر از انواع مبل موجود در بازار که می تواند جذاب ترین و محبوب ترین گزینه باشد، مبل مدرن است. از جمله ویژگی‌ های مبلمان مدرن می‌توان به تازگی زیبایی و راحتی اشاره نمود. این ویژگی ها موجب شده اند که در میان انواع مبل موجود در بازار، سبک مدرن به عنوان پرفروش‌ ترین گزینه شناخته شود. معمولا طراحان برای ساخت مبل های مدرن تلاش می کنند که سادگی را به عنوان نخستین فاکتور مد نظر داشته باشند. به همین علت با استفاده از مبل های مدرن می توانید هر فضایی را به بهترین شکل آراسته نمایید.

مبل مدرن

معمولا در ساخت مبل مدرن از پارچه استفاده شده و روی آن را با پارچه های مختلف می پوشانند. به همین علت تنوع بسیار زیادی به لحاظ نوع مبل در این دسته وجود دارد.

مبل اسپرت

مبل اسپرت نام دیگر مبل راحتی بوده که برای فضاهای غیررسمی می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل شناخته شود. هنگامی که صحبت از این مدل مبل می شود، می توان ظاهر منحصر به فرد و شکل زیبای آنها را در نظر گرفت. به همین علت امروزه در اتاق های مجلل، روی به استفاده از انواع مبل اسپرت آورده می‌شود. مبلمان های اسپرت با توجه به نوع ساختاری که دارند، برای آرامش و راحتی انتخابی ایده‌آل خواهند

بود. با بررسی انواع مبل اسپرت متوجه می‌ شویم که این محصول در رنگ های مختلف و با طرح های گوناگون به بازار عرضه می شود. در مبل های اسپرت معمولا از پارچه های با کیفیت استفاده می کنند. در مقایسه با مبل کلاسیک، ارتفاع مبل های اسپرت کمتر بوده و دارای دسته های پهن تری نیز هستند.

طراحان مبلمان تلاش کرده‌ اند که این سبک از مبل را در اندازه های متفاوت و ابعاد گوناگون تولید کنند. اگر به دنبال خرید مبل مجلل هستید، توصیه ما به شما بررسی مبل اسپرت است.

مبل چستر

در میان انواع مبل، یکی دیگر از گزینه ها که در چند سال اخیر توانسته است نگاه خریداران را به خود جلب کند، مبل چستر نام دارد. این مدل از مبلمان که جذابیت بالایی داشته، با توجه به راحتی و زیبایی خاصی که دارد، می تواند فضای منحصر به فردی به وجود بیاورد. اگر بخواهیم به بررسی ویژگی های این دسته از مبل بپردازیم، می توانیم به استفاده از دکمه های لمسه کاری شده اشاره نماییم. این مدل از مبلمان با دقت خاصی طراحی شده و به واسطه بهره مندی از پارچه های مخمل و کتان، دوام و جذابیت بی نظیری خواهند داشت.

مبل سلطنتی

برای بررسی انواع مبل باید به سراغ مبلمان سلطنتی نیز برویم. این مدل از مبلمان با توجه به نوع ساختاری که دارند، برای دکوراسیون های لوکس و اشرافی انتخابی ایده‌آل خواهند بود. زیبایی منحصر به فرد و جلوه چشمگیری که مبل سلطنتی به فضای مورد نظر هدیه می دهد، موجب شده است که امروزه در مکان های مجلل، روی به استفاده از این سبک آورده شود. فراموش نکنید قیمت مبل سلطنتی در مقایسه با گزینه های دیگر نیز بیشتر بوده و با خرید آن می توانید یک فضای خاص و بی نظیر در هر مکانی به وجود بیاورید.

قیمت انواع مبل

قیمت انواع مبل

قیمت انواع مبل با توجه به نوع ساخت آنها مشخص می‌شود. همانگونه که مشاهده کردید، امروزه در ساخت مبلمان از متریال مختلفی استفاده می کنند. علاوه بر این با توجه به استانداردی که برای ساخت مبلمان به کار می‌رود و کیفیت تولید این لوازم، قیمت آنها متفاوت است. با توجه به نیازی که دارید و بر اساس دکوراسیون داخلی منزل و فضای مورد نظر سعی کنید در خرید انواع مبل نهایت دقت را به خرج دهید.

ارسال دیدگاه