نحوه چیدمان مبلمان اتاق خواب

نحوه چیدمان مبلمان اتاق خواب

مبلمان اتاق خواب اگر با دقت بالا انتخاب شود و در چیدمان آن حساسیت زیادی به خرج دهید، موجب می شود که فضایی شیک به وجود بیاورد. در واقع اتاق خواب مکانی را برای استراحت و مطالعه خواهد بود. به همین علت برای انتخاب تجهیزات این اتاق باید شرایطی در نظر گرفته شود که بتوان ساعاتی آرام را در آنجا طی نمود. مبلمان اتاق خواب معمولا در این بخش از منزل فضای زیادی را اشغال نخواهد کرد. با رعایت نکات کلیدی قادر هستید که دکوراسیون داخلی اتاق خواب را به بهترین شکل تکمیل نمایید. در این میان یکی از مهم‌ ترین لوازمی که همواره در اتاق‌ خواب می توان جای خالی آن را احساس کرد، مبل است.

نحوه چیدمان مبلمان اتاق خواب

طراحی کاربردی برای چیدمان مبلمان اتاق خواب

برای چیدمان مبلمان اتاق خواب لازم است چند نکته اصولی را در نظر بگیرید. بدون تردید نخستین نکته برای تکمیل دکوراسیون داخلی اتاق خواب، رعایت اصل سادگی خواهد بود. به هیچ عنوان لازم نیست که برای اتاق خواب خود از تجهیزات زیاد و رنگ های پیچیده استفاده کنید. با خرید تجهیزات کاربردی می توانید یک اتاق خواب کامل را تکمیل نمایید. اتاق خواب شامل تخت خواب، دراور، صندلی و چند کمد و نیز خواهد بود. خارج از این لیست اگر تجهیزات دیگری خریداری کنید، فضا را آشفته و نامرتب خواهید کرد.

در عین حال برای چیدمان و انتخاب مبلمان اتاق خواب سعی کنید اندازه و ابعاد تجهیزات را در نظر بگیرید. دیزاین مدرن این روزها بیش از پیش مد نظر قرار گرفته است. علاوه بر این تناسب مبلمان و همچنین سایر تجهیزات به کار رفته در اتاق خواب می تواند فضایی خاص وجود بیاورد. سعی کنید برای قرار دادن مبلمان و سایر لوازم اتاق خواب بهترین مکان را انتخاب نمایید. علاوه بر تمام این موارد، نورپردازی اتاق خواب از دیگر مواردی به شمار می‌ رود که همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

راهنمای خرید مبلمان اتاق خواب

برای خرید مبلمان اتاق خواب لازم است که ابتدا چند فاکتور مهم را در نظر بگیرید. به مانند بخش زیادی از تجهیزات منزل، امروزه مبلمان اتاق خواب نیز با استانداردهای مختلف در بازار عرضه می‌ شود. سعی کنید با بررسی نکات زیر انتخابی کاربردی انجام دهید.

بررسی فضای خانه

قبل از خرید مبلمان اتاق خواب ابتدا باید بررسی کنید که چه مقدار فضای خالی در اتاق خواب در دسترس دارید. به همین علت در انتخاب مبلمان باید شرایطی مد نظر قرار گیرد که به هیچ عنوان رفت و آمد افراد را با مشکل مواجه نکند.

رنگ مبلمان

برای خرید مبلمان اتاق خواب یکی دیگر از مهمترین موارد، بررسی رنگ این تجهیزات است. هماهنگی مبلمان با سایر تجهیزات اتاق خواب موجب می‌ شود تا فضایی زیبا به وجود بیاورید. دکوراسیون مدرن با ترکیب رنگ سفید با رنگ های دیگر موجب می‌شود که محیطی آرامش بخش را بتوان به وجود آورد. فراموش نکنید که رنگ های شلوغ نیز فضای نامناسب در اتاق خواب به وجود خواهند آورد.

رنگ مبلمان

صندلی پایین تخت

در انتخاب مبلمان اتاق خواب می توانید از یک میز عسلی کوچک استفاده کنید. در واقع به جای استفاده از دو صندلی مدرن و یک نیمکت، تنها با انتخاب میز عسلی می توانید دکوراسیون اتاق خواب را تکمیل نمایید. بدون تردید با انجام این کار فضای اتاق را به بهترین شکل می توانید بهینه سازی کنید.

اصل سادگی را از یاد نبرید

یکی دیگر از مهمترین موارد برای خرید مبلمان، اتاق خواب رعایت اصل سادگی است. فاکتورهایی در اتاق خواب وجود دارند که به عنوان نقاط عطف می‌ توانند یک دکوراسیون شیک به وجود بیاورند. به عنوان مثال بهتر است از مبلمان ساده و صندلی های ساده استفاده نمایید. اگر در اتاق خواب خود از فرش و تابلوهای گران قیمت استفاده می کنید، به هیچ عنوان در انتخاب مبلمان و جایگذاری آن ها توجه را از این لوازم دور نکنید.

حفظ فضای کلاسیک

یکی از موارد دیگر برای انتخاب مبلمان اتاق خواب، کلاسیک بودن فضا است. اگر قصد دارید اتاق خواب را مدرن نشان دهید، راه های زیادی پیش روی شما وجود دارد. در عین حال همواره تصور می شود که یک اتاق خواب با سبک کلاسیک می تواند انتخابی مناسب باشد. متریال مختلف برای ساخت مبلمان اتاق خواب به کار گرفته می شود. با این حال استفاده از چوب قهوه ای یک فضای خاص به وجود خواهد آورد.

صندلی ریلکسی را فراموش نکنید

گاهی مواقع شرایط اتاق خواب شما به شکلی است که فضای کافی برای انتخاب و خرید مبلمان را ندارید. به همین علت تنها می توان از صندلی ریلکسی استفاده نمود. این روزها صندلی های ریلکسی یا صندلی های حصیری نیز برای تکمیل اتاق خواب به کار گرفته می شوند.

رنگ دیوار و مبلمان اتاق خواب

با انتخاب مبلمان اتاق خواب و هماهنگی آن با رنگ دیوار قادر هستید یک دکوراسیون خاص در این بخش از منزل به وجود بیاورید. این روزها انواع رنگ ها برای دیوارهای اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند. در عین حال تناسب رنگ دیوارها و تجهیزاتی که در اتاق خواب به کار می برید، همواره حائز اهمیت است. رنگ‌ های جواهرات به شما این امکان را می‌ دهند تا فضایی صمیمی و گرم به وجود بیاورید. از جمله این رنگ ها می توان به زرد یاقوتی، اناری تیره و قهوه ای سوخته اشاره کرد. سعی کنید هماهنگی دیوار و مبلمان را از نظر طراحی و رنگ به هیچ عنوان از یاد نبرید.

چیدمان اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب شما دارای ابعاد کوچکی است و فضای کافی برای انتخاب مبلمان را ندارید، سعی کنید چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال به جای میز توالت می توانید از آینه های دیوارکوب و شلف های دیواری استفاده نمایید. با حذف میز کنار تختی نیز قادر هستید به بهترین شکل از فضای موجود بالاترین بهره را ببرید.

چیدمان اتاق خواب کوچک

چیدمان مبلمان اتاق خواب بزرگ

اگر اتاق خواب شما دارای فضایی با متراژ بالا است، به خوبی می توانید دکوراسیون آن را متناسب با سلیقه خود آراسته نمایید. با چیدمان میز توالت، دراور و کمد و همچنین قرار دادن میز پذیرایی فانتزی می توان یک فضای خاص در اتاق خواب به وجود آورد. علاوه بر این برای دیزاین کردن اتاق خواب نیز قادر به استفاده از تجهیزات دیگر خواهید بود. یک اتاق خواب بزرگ به شما امکان ایده پردازی ها را نیز می دهد.

چند نکته برای انتخاب مبلمان اتاق خواب

برای ارتقا و تکمیل مبلمان اتاق خواب سعی کنید از خلاقیت های جالب کمک بگیرید. ست کردن پارچه مبل و روتختی یکی از مهم ترین موارد در این زمینه خواهد بود. به هیچ عنوان سعی نکنید حس راحت بودن را در اتاق خواب از خود سلب کنید. ارتفاع نشیمن اگر بالاتر از حد معمول باشد، حس راحت بودن را از بین می برد. علاوه بر این استفاده از کوسن های رنگی نیز موجب می شود تا فضایی شاد وجود بیاورید. با انتخاب پارچه های شاد می توانید فضایی زیبا طراحی نمایید. پارچه های گلدار به خوبی برای اتاق خواب می توانند فضایی منحصر فرد به وجود بیاورند.

ارسال دیدگاه