هر آنچه در مورد چکش میخ کش یا چکش دو شاخ باید بدانید

هر آنچه در مورد چکش میخ کش یا چکش دو شاخ باید بدانید

چکش میخ کش یا چکش دو شاخ از جمله کاربردی ترین و بهترین چکش هایی به شمار می‌رود که می توان با هدف بیرون آوردن میخ و کوبیدن آن به هر سطحی از قابلیت‌ های آن کمک گرفت. با توجه به اینکه این مدل چکش دارای وزن استانداردی است، به خوبی می توانید روی به استفاده از آن بیاورید.

خرید چکش میخ کش

نوع طراحی و ساخت چکش میخ کش به شکلی است که دارای سر V شکل بوده و دو شاخه آن قادر هستند که میخ را از سطوح مختلف به بیرون بکشند.

اگر به گذشته برگردیم در سال های خیلی دور انسان ها برای شکستن چوب، روی به استفاده از استخوانی می آوردند. در عین حال پیدایش چکش موجب شد که بتوان کاربردهای فراوانی از آن دریافت نمود. امروزه در هر جعبه ابزاری لازم است که حداقل یک عدد چکش وجود داشته باشد. این ابزار کاربردی را علاوه برای کشیدن میخ از دیوار و سطوح مختلف می توانید برای نصب انواع اشیا به دیوار اتاق نیز مورد استفاده قرار دهید.

مشخصات چکش میخ کش

چکش دو شاخ از جمله کاربردی ترین ابزار در جعبه ابزارها شناخته می‌ شود. تولید کنندگان این محصول از آلیاژهای بادوام و محکم کمک گرفته و یک چکش با بالاترین استانداردها در دسترس کاربران قرار می‌ دهند. معمولا در طراحی و ساخت چکش دو شاخ تلاش می‌ شود که از دسته پلاستیکی استفاده نمایند. این عمل موجب می‌شود که از لغزش چکش در دست بتوان جلوگیری نمود. در کنار این موارد، نوع ساخت چکش دو شاخ به گونه‌ ای بوده که با طراحی ارگونومیک و با شکلی بسیار خوش دست شما را یاری خواهد کرد تا از قابلیت‌های آن کمک بگیرید. از جمله ویژگی‌ های دیگر چکش میخ کش می توان به کاربرد فراوان برای افراد در هر زمینه شغلی اشاره نمود. استفاده از چکش دو شاخ برای خارج کردن و کوبیدن میخ از بتن و دیوار می تواند کاربردی باشد. این پایان کار نیست و اگر به عنوان نجار قصد کار کردن با انواع چوب را دارید، چکش دو شاخ یک گزینه ایده آل برای شما خواهد بود.

انواع چکش های دو شاخ موجود در بازار

اگر به دنبال خرید چکش میخ کش هستید، مدل های مختلفی از این ابزار در دسترس شما قرار می گیرد. به عنوان مثال چکش میخ کش ۲۵۰ گرمی نووا با بهره مندی از سری فولادی یک گزینه کامل برای شما است. طراح تلاش کرده‌ است که برای دسته آن از فایبر گلاس کمک بگیرد. در طرف مقابل چکش میخ کش توسن نیز یک محصول ایده آل با استانداردهای کامل خواهد بود. این چکش بسیار محکم بوده و با دسته چوبی روانه بازار می‌ شود. با توجه به نیازی که دارید، سعی کنید در خرید چکش میخ کش انتخابی کاربردی انجام دهید. به طور مثال برخی از چکش ها دارای وزن بیشتری هستند. چکش رونیکس با وزن ۵۰۰ گرمی از جمله محصولات مقاوم در برابر ضربات شدید بوده و به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی نمی شود.

چکش دو شاخ

نکات مهم برای خرید چکش

هنگامی که قصد خرید چکش دو شاخ را دارید با توجه به اینکه مدل های مختلفی از این ابزار آلات به بازار عرضه می شوند، سعی کنید انتخاب خود را به درستی انجام دهید. با توجه به اینکه انواع چکش ها هر کدام برای کاربردی خاص روانه بازار می شوند، لازم است که نکات زیر را در نظر بگیرید.

نوع و مدل چکش

بدون تردید یکی از مهمترین نکاتی که برای خرید انواع چکش باید در نظر داشته باشید، مدل ساخت آن است. دانستن این که برای انجام چه کاری نیاز به خرید چکش دارید شما را یاری می کند تا انتخاب خود را به درستی انجام دهید. به طور مثال امروزه انواع چکش سر گرد و چکش سر صاف به بازار عرضه می‌شوند. در طرف چکش دو شاخ نیز برای زمینه های کاری مختلف می تواند انتخابی کاربردی باشد. آگاهی از این که قصد دارید از چکش برای شکستن اجزای مختلف یا صاف کردن ورق های فلزی استفاده کنید یا به دنبال کشیدن میخ از دیوار و سطوح مختلف هستید، شما را یاری خواهد کرد تا انتخاب خود را به درستی انجام دهید.

وزن چکش

در خرید چکش میخ کش یا انواع چکش باید وزن آن را نیز در نظر بگیرید. اگر چکش کوچک با وزن پایین خریداری کنید، به راحتی می توانید روی به استفاده از قابلیت های آن بیاورید. در طرف مقابل برخی از چکش ها با آلیاژ محکم و با وزن بالاتر روانه بازار می‌شوند. این چکش ها قدرت لازم برای دریافت ضربات را خواهند داد به طور مثال انواع چکش دو شاخ ۲۰۰ گرمی، ۲۵۰ تا ۵۰۰ گرمی هر کدام با استانداردهای خاص در بازار عرضه می شوند.

ابعاد چکش میخ کش

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید چکش دو شاخ، بررسی اندازه آن است. ابعاد و اندازه چکش بسیار مهم بوده و با توجه به نیازی که دارید باید انتخاب خود را انجام دهید. معمولا چکش هایی که دارای دسته بلند هستند، کار را برای استفاده مشکل خواهند کرد. به همین علت سعی کنید در خرید چکش دو شاخ حد استاندارد دسته آن را بررسی نمایید.

نوع طراحی و جنس دسته

همانگونه که عنوان کردیم، در طراحی و ساخت انواع چکش دو شاخه تلاش شده است که از دسته های فایبرگلاس، پلاستیک و چوب استفاده نمایند. برخی از چکش ها دارای طراحی ارگونومیک بوده و شما را یاری خواهند کرد تا هنگام استفاده کمترین احساس خستگی را داشته باشیم. چکش هایی که دارای دسته چوبی هستند، برای حرفه نجاری انتخابی بهتر خواهند بود. این مدل چکش ها وزن سبک تری داشته و هنگام استفاده به هیچ عنوان از دست سر نخواهند خورد. در عین حال اگر برای مشاغل دیگر مانند مکانیکی و آهنگری قصد خرید چکش را دارید، بهتر است به سراغ گزینه هایی با دسته آهنی بروید.

انواع چکش

قیمت چکش میخ کش

تنوع بالای انواع چکش میخ کش و چکش های دیگر در بازار موجب شده است که برای خرید با قیمت های مختلف مواجه شوید. فاکتورهای مختلفی می توانند در قیمت چکش دو شاخ تاثیر گذار باشند. نوع طراحی و ساخت، جنس دسته چکش و همچنین وزن آن می‌توانند از جمله نکات مهم در این زمینه شناخته شوند. فراموش نکنید که امروزه برندهای مختلف مانند توسن و رونیکس تلاش کرده‌ اند انواع چکش را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه نمایند. سعی کنید با بررسی نکات فوق، فاکتورهای لازم را در نظر گرفته و انتخابی مناسب انجام دهید.

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. blank
    Am :
    8 ماه پیش

    توضیحات بسیار مفید بود ممنون