نکاتی که قبل از خرید تشک و روتختی باید بدانید

نکاتی که قبل از خرید تشک و روتختی باید بدانید

تشک و روتختی از جمله لوازمی به شمار می روند که می توانند برای داشتن خوابی راحت تأثیر قابل توجهی بگذارند. متاسفانه بخش زیادی از افراد برای خرید روتختی و تشک اهمیت زیادی قائل نمی‌شوند. در عین حال باید بدانید که با انتخاب یک تشک استاندارد می توانید علاوه بر داشتن خوابی آرام و راحت، برای حفظ سلامت خود نیز گامی بلند بردارید. امروزه در بازار می توان انواع تشک و روتختی را مشاهده کرد که با کیفیت متنوع در دسترس شما قرار می گیرند. با خرید روتختی و تعویض سالیانه آن می توانید علاوه بر ایجاد تنوع در اتاق خواب، برای رعایت بهداشت نیز قدمی مثبت بردارید. فراموش نکنید که بخش زیادی از روتختی ها تنها تا یک سال قابلیت استفاده دارند. در عین حال سعی کنید برای خرید روتختی نکات کلیدی را در نظر گرفته تا انتخابی کاربردی انجام دهید.

تشک و روتختی

انواع استایل تشک و روتختی

هنگامی که به دنبال خرید تشک و روتختی می روید، با مدل‌ های مختلفی از این محصول مواجه می شوید. به عنوان مثال روتختی های تکه دوزی، روتختی گلدوزی و مدل هایی با طرح های چاپی از جمله پرکاربردترین گزینه هایی هستند که در دسترس شما قرار می گیرند.

در عین حال اگر به دنبال خرید تشک می روید نیز باید مدل های مختلف موجود در بازار را بررسی نمایید. به طور مثال تشک طبی از جمله مواردی است که با استانداردهای لازم تواند موجبات کاهش فشار به ستون فقرات شما را نیز فراهم نماید. با توجه به این امر لازم است که با شناخت انواع تشک و روتختی، انتخاب خود را به بهترین شکل انجام دهید. برای خرید این بخش از اتاق خواب موارد زیر را می توانید در نظر بگیرید.

راهنمای خرید روتختی

هنگام خرید روتختی می توانید از جنبه های مختلف این محصول را در استانداردهای گوناگون مشاهده نمایید. به عنوان مثال روتختی ها از نظر دوخت با چند مدل می‌توانند انتخابی مناسب برای شما باشند. در عین حال از نظر استایل ساخت نیز انواع روتختی هر کدام کیفیت منحصر به فردی خواهند داشت

راهنمای خرید روتختی

روتختی تکه دوزی

ظاهر زیبای روتختی های تکه دوزی موجب می شود که به اتاق خواب خود حسی مدرن انتقال دهید. علاوه بر این نوع طراحی و ساخت این مدل روتختی به شکلی است که حالت یکنواخت و بی روح اتاق را نجات داده و فضایی خاص به وجود خواهد آورد.

روتختی گلدوزی

شاید قیمت روتختی گلدوزی به شکلی باشد که شما را نسبت به خرید مصرف نماید. با این حال قشنگی این سبک روتختی به گونه‌ ای است که می‌ توانید از تماشای کارهای هنری نهایت لذت را ببرید. این سبک هنرمندانه و ظریف به خوبی فضایی خاص در اتاق خواب شما ایجاد خواهد کرد.

روتختی چهل تکه

اگر به دنبال ایجاد فضای خاص و سنتی در اتاق خواب خود هستید، می توانید از روتختی چهل تکه کمک بگیرید. اغلب این مدل از روتختی ها دارای ظاهر قشنگ بوده و شما را به یاد کارهای هنری مادربزرگ خواهد انداخت.

انواع روتختی از نظر جنس پارچه

اگر به دنبال خرید روتختی هستید، انواع این محصول را از نظر جنس پارچه می توانید مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال مدل های پلی استر و کتان از جمله گزینه هایی هستند که می‌ توانند کیفیت بالایی داشته باشند. علاوه بر این با خرید روتختی کتان و پلی کتان می توانید از پارچه مقاوم و با ماندگاری بالا استفاده نمایید. فراموش نکنید که به راحتی می توان برای شستشوی روتختی پلی کتان با استفاده از لباسشویی نیز اقدام نمود.

روتختی پلی استر و روتختی های میکروفیبر نیز از جمله گزینه‌ هایی به شمار می روند که امروزه فروش بالایی در بازار دارند.

راهنمای خرید تشک

برای خرید تشک و روتختی باید چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. تشک از جمله مهمترین مواردی به شمار می‌ رود که می‌ تواند در داشتن خوابی راحت و آرام تاثیر گذار باشد. از جمله مهمترین نکات هنگام خرید تشک می‌ توان به بهره‌ مندی از دوام بالا اشاره نمود. علاوه بر این، ویژگی های یک تشک خوب بسیار متنوع هستند. در خرید خود سعی کنید راحتی محصول را در نظر گرفته تا ستون فقرات شما به هیچ عنوان دچار آسیب نشود. میزان فضایی که در اختیار دارید و همچنین جنس تشک از مهمترین مواردی به شمار می‌ روند که در هنگام خرید مورد بررسی قرار خواهند گرفت. این روزها انواع تشک های فنری و اسفنج را در بازار می توان مشاهده کرد.

راهنمای خرید تشک

تشک طبی

برای خرید تشک می توانید از مدل های طبی استفاده کنید. این مدل از تشک ها بدون هیچ ایرادی ساخته شده و کاملا با استفاده از فوم تولید می شوند. نوع ساخت این مدل از تشک ها به شکلی است که خطوطی بالاتر از حد متوسط در بدن به وجود خواهند آورد. به همین علت کمترین فشار به ستون فقرات وارد می شود.

تشک فنری

در خرید تشک و روتختی باید دقت داشته باشید که بهترین انتخاب را برای داشتن خوابی آرام انجام دهید. تشک های فنری از جمله پرفروش ترین گزینه های موجود در بازار شناخته می شوند. با توجه به قیمت پایین تشک فنری، امروزه محبوبیت زیادی بین افراد توانسته است به دست بیاورد. نوع ساخت این مدل از تشک ها به گونه ای است که مبتنی بر چند لایه و سیم پیچ بوده و دارای چهارچوب فلزی است.

تشک هیبرید یا طبی فنری

دسته دیگری از تشک های موجود در بازار با نام هیبرید یا اسپرینگ نیز می‌ توانند انتخابی کاربردی باشند. این تشک ها با توجه به نوع ساختی که دارند، در هر موقعیتی برای مصرف کننده مناسب هستند.

تشک لاتکس یا فوم سرد

یکی دیگر از گزینه هایی که می توانید هنگام خرید تشک بررسی کنید، تشک های فوم سرد یا لاتکس خواهند بود. این مدل از تشک ها دارای ساختار حرکتی متوسط بوده و استحکام نسبتا مناسبی نیز دارند. برای ساخت این مدل تشک، روی به بهره گیری از لاتکس ارگانیک و طبیعی می آورند. افرادی که همواره به دنبال حمایت از محیط زیست هستند، ترجیح می‌ دهند که از تشک لاتکس استفاده کنند.

قیمت تشک و روتختی

با مراجعه به بازار برای خرید تشک و روتختی متوجه می شوید که مدل های متنوعی از این محصولات پیش روی شما قرار گرفته‌ اند. هنگام خرید تشک و روتختی باید چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. یکی از مهمترین موارد، قیمت تشک و روتختی خواهد بود. با بررسی سبک چیدمان اتاق خواب و همچنین کیفیت محصولات موجود در بازار می توانید انتخابی کاربردی انجام دهید.

ارسال دیدگاه