آشنایی با ویژگی‌ های جک برقی خودرو

آشنایی با ویژگی‌ های جک برقی خودرو

جک برقی خودرو از جمله ابزارهای مکانیکی به شمار می رود که می‌ تواند برای تعویض لاستیک پنچر، کاربرد خود را نشان دهد. با توجه به اینکه امروزه ابزارهای مکانیکی مهم و ضروری پیشرفت چشمگیری در نوع طراحی داشته‌ اند، جک‌های خودرو را می‌ توانید در مدل‌ های مختلف خریداری کنید. استفاده از انواع جک به شما کمک می‌ کند تا بتوانید برای بلند کردن اشیاء سنگین از قابلیت‌ های آن‌ ها کمک بگیرید.

آشنایی با ویژگی‌ های جک برقی خودرو

با کمک جک برقی خودرو می‌ توانید به‌ راحتی برای تعویض کردن لاستیک اتومبیل اقدام نمایید. هر راننده‌ ای باید قبل‌ از اینکه به جاده وارد شود، علاوه‌ بر اینکه نسبت‌ به صحت وضعیت لاستیک زاپاس اطمینان به دست می‌ آورد، از وجود یک جک در اتومبیل خود نیز آگاه باشد. گاهی اوقات در هر شرایطی ممکن است که لاستیک اتومبیل شما پنچر شود. به‌ همین‌ علت باید برای تعویض لاستیک پنچر و جایگزین کردن لاستیک زاپاس از ابزار کاربردی کمک بگیرید. پیشرفت تکنولوژی موجب شده‌ است که امروزه در صنعت خودرو با فناوری‌ های جدیدی مواجه شویم. جک برقی خودرو از جمله فناوری‌ های نوین به شمار می رود که در انواع خودروهای سواری، شاسی بلند، مینی‌ ون و سدان می‌ تواند کاربرد بالای خود را نشان دهد.

معرفی انواع جک خودرو

با توجه به نوع تولید، امروزه انواع جک خودرو را می‌ توانید در شکل‌ های مختلف خریداری کنید. هر کدام از جک هایی که مورد استفاده قرار می دهید نیاز به صرف انرژی بالایی دارند. این انرژی را باید برای ایجاد فشار بر روی روغن وارد کنید. به‌ همین‌ علت امروزه انواع جک های هیدرولیکی و جک های مکانیکی کاربرد بالایی پیدا کرده‌ اند. در این‌ میان نوعی جک پیشرفته و مدرن در بازار عرضه‌ شده که قابلیت‌ های به‌ مراتب بهتری نسبت‌ به مدل‌ های مکانیکی و هیدرولیکی از خود نشان می دهد.

جک هیدرولیکی

هنگامی‌که صحبت از انواع جک خودرو می‌ شود، یکی از گزینه‌ هایی که به ذهن خواهد رسید، جک هیدرولیکی خواهد بود. نوع طراحی و ساخت این جک به گونه‌ ای است که از یک یا چند پمپ هیدرولیک تشکیل می‌ شود. با فشار دادن پدال می‌ توان به روغن موجود در آن فشار مورد نیاز را وارد کرد. شرایطی که موجب می‌ شود پیستون قرار گرفته‌ شده بر روی جک به سمت جلو حرکت نماید. این روند برای بلند کردن اجسام سنگین نیروی لازم را به وجود خواهد آورد. نحوه کار با جک هیدرولیکی بسیار ساده بوده و امروزه به شکل گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

جک هیدرولیکی

جک مکانیکی خودرو

جک مکانیکی خودرو که از آن با نام جک دنده‌ ای نیز نام می‌ برند، برای بلند کردن اجسام نیاز به نیروی بدنی دارد. این نوع جک به گونه‌ ای طراحی‌ شده که یک چرخ‌ دنده بر روی آن قرار گرفته تا برای بلند کردن خودرو، انرژی لازم را ایجاد نماید. با توجه به نوع ساخت این ابزار، برای بالا و پایین کردن جک از یک دسته می‌ توانید کمک بگیرید. این نوع جک ها را معمولا از جنس فولاد بسیار سخت و آهن با درجه سختی دو تولید می‌ کنند. معمولا بر روی اتومبیل ها، نوع جکی که استفاده می‌ شود مکانیکی بوده و نیاز است که برای بالا بردن ماشین یک انرژی و قدرت بدنی بالا داشته باشید.

جک برقی خودرو

جک برقی خودرو از دیگر تجهیزاتی به شمار می رود که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند. اگر تا به‌ حال اتومبیل شما پنچر شده باشد، بدون تردید یکی از زجر آورترین کارها، پنچرگیری آن خواهد بود. تولید کنندگان جک ماشین با در نظر گرفتن این شرایط کمک کرده‌ اند که از یک تکنولوژی مدرن برای تعویض لاستیک پنچر بتوان استفاده کرد. جک برقی اتومبیل از نسل‌ های جدید به شمار رفته که نسبت به سایر جک ها ساختار متفاوتی دارد. نیروی محرکه ای که برای این نوع جک نیاز است توسط برق خودرو تامین خواهد شد. راننده و مالک خودرو به‌راحتی می‌ توانند جک برقی خودرو را به باتری ماشین یا محل فندک متصل کرده و برای تامین انرژی مورد نیاز از آن کمک بگیرند.

جک برقی ماشین

مزایای جک برقی خودرو

بررسی مزایای جک برقی خودرو متوجه می‌ شویم که استفاده از آن در مقایسه با سایر جک های اتومبیل می‌ تواند مزایای بیشتری داشته باشد. از نظر وزن و ابعاد این مدل جک های اتومبیل بسیار کوچک هستند. به‌ همین‌ علت به‌ راحتی می‌ توانید آن را در هر مکانی نگهداری کنید. شرایطی که موجب می‌ شود کمترین فضا از اتومبیل شما در صندوق عقب اشغال شود. حجم کوچک و وزن سبک جک برقی اتومبیل این امکان را می‌ دهد که به‌ راحتی بتوانید آن را جابجا نمایید.

علاوه‌ بر این با استفاده از جک برقی خودرو هیچگونه نیازی به صرف انرژی زیاد برای بلندکردن وسایل سنگین نخواهید داشت. به‌ راحتی قادر هستید اتومبیل را از روی زمین با استفاده از جک های برقی بلند کنید. جک های برقی نسبت‌ به سایر جک ها یعنی جک‌ های مکانیکی و هیدرولیکی کمترین میزان انرژی را از شما خواهند گرفت. علاوه‌ بر این سرعت بالای استفاده از جک برقی ماشین نیز به شما این امکان را می‌ دهد که با کمترین انرژی و در سریع‌ ترین زمان بتوانید برای تعویض لاستیک وسیله نقلیه خود اقدام نمایید.

نکات مهم برای خرید جک خودرو

هنگامی‌ که قصد خرید جک خودرو را دارید باید چند فاکتور و مؤلفه مهم را در نظر بگیرید. با توجه به اینکه جک به‌ عنوان یکی از ابزار کاربردی در اتومبیل شناخته می‌ شود، آگاهی شما از ویژگی‌ های انواع جک مکانیکی هیدرولیکی و برقی کمک می‌ کند تا بتوانید انتخاب خود را به خوبی انجام دهید. برخی از فاکتورهایی که هنگام خرید جک خودرو حائز اهمیت هستند، گزینه‌ های زیر خواهند بود.

نوع ماشین را در نظر بگیرید

اگر قصد خرید جک برقی خودرو یا هر نوع جک برای اتومبیل خود را دارید ابتدا باید نوع اتومبیل و وزن آن را در نظر بگیرید. چنانچه خودروی شما دارای وزنی کمتر از ۳ تن است، می‌ توانید از جک های مکانیکی استفاده کنید. علاوه‌ بر این جک برقی نیز برای خودروهای سواری گزینه‌ ای ایده‌ آل به شمار می رود. با این‌ حال برای خودروهای سنگین و نیمه‌ سنگین نیاز به جک های روغنی پرتوان خواهید داشت.

میزان مصرف جک خودرو

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید جک خودرو باید در نظر بگیرید، میزان استفاده از آن خواهد بود. اگر یک مکانیک هستید، بدون تردید باید در خرید جک خودرو گزینه‌ ای انتخاب کنید که ماندگاری و دوام بالاتری داشته باشد. انواع جک های هیدرولیکی در این زمینه به واسطه دوام و مقاومت بیشتری که دارند، گزینه‌ ای مناسب‌ تر خواهند بود.

برند تولید کننده

امروزه چندین برند در زمینه تولید انواع جک خودرو فعالیت خود را انجام می دهند. چنانچه به‌ دنبال خرید جک خودرو هستید باید از کیفیت کار برند تولید کننده آگاهی بدست آورید. سعی کنید از یک فروشنده معتبر کیفیت کار محصول را سوال بپرسید.

قیمت مناسب و مقرون به‌ صرفه

یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید جک خودرو باید در نظر بگیرید، بررسی قیمت آن خواهد بود. امروزه از انواع جک بر روی اتومبیل های خود می‌ توانید استفاده کنید. فاکتورهای مختلفی در اعلام قیمت جک برقی خودرو و سایر جک ها تاثیرگذاری خود را نشان می‌ دهند. جنس جک، کیفیت، استحکام و گارانتی محصول از جمله مواردی هستند که در اعلام قیمت آن می‌ توانند تاثیرگذار باشند. بدون تردید جک هایی که از سیستم ایمنی مناسب و کیفیت بالاتری بهره‌ مند هستند، قیمت بیشتری نیز خواهند داشت. توصیه ما به شما این است به‌ هیچ‌ عنوان سراغ خرید جک های ارزان قیمت نروید.

خرید جک برقی

جک برقی خودرو بخریم یا نه؟

همانگونه که عنوان کردیم، چنانچه قصد دارید از جک خودرو به طور مداوم استفاده کنید، بهتر است به سراغ جک‌ های هیدرولیکی بادوام بروید. در عین‌ حال اگر برای استفاده شخصی به‌ دنبال خرید جک خودرو هستید، توصیه ما به شما بررسی جک های برقی خواهد بود. انواع جک برقی خودرو با استانداردهای مختلف امروزه در بازار عرضه می‌ شوند. برای خرید این محصول سعی کنید اطلاعات کافی را در خصوص توان آن به دست آورید.

ارسال دیدگاه