آشنایی با انواع کولر گازی و راهنمای خرید آن

آشنایی با انواع کولر گازی و راهنمای خرید آن

برای خرید کولر گازی قبل از هر کاری لازم است که با انواع مدل‌ های موجود در بازار آشنایی به دست آورید. علاوه بر این با شناسایی تفاوت کولر آبی و گازی می‌ توانید انتخابی بهتر داشته باشید. با فرا رسیدن فصل تابستان و گرما نیاز افراد استفاده از سیستم‌ های سرمایشی افزایش می‌ یابد. متناسب با بودجه‌ ای که در اختیار دارید و با توجه به محل زندگی می‌ توانید روی به خرید کولر گازی یا آبی بیاورید.

بخش زیادی از افراد قبل از خرید انواع کولر گازی به دنبال کسب اطلاعات در خصوص مدل‌ های مختلف می‌ روند. اطلاعاتی از قبیل تفاوت‌ های کولر آبی و گازی، امکانات و همچنین قیمت این سیستم‌ های سرمایشی حائز اهمیت هستند. با توجه به این امر ما تصمیم گرفته‌ ایم که در خصوص انواع کولر گازی و ویژگی‌ های هر کدام توضیحاتی ارائه دهیم.

راهنمای خرید کولر گازی

برای خرید کولر گازی لازم است چند نکته کلیدی را در نظر بگیرید. با استفاده از راهنمای زیر بهترین انتخاب را می‌ توانید داشته باشید.

نوع کولر

در گام نخست برای خرید کولر گازی باید نوع ساخت آن را در نظر بگیرید. به عنوان مثال امروزه کولرهای گازی پنجره‌ ای به عنوان ساده‌ ترین و ابتدایی‌ ترین سیستم‌ های سرمایشی و کولرهای گازی با قیمت مناسب در دسترس قرار دارند. این نوع کولرها عموما فاقد کنترل بوده و به واسطه نوع ساختی که دارند صدای کمپرسور آن را از داخل ساختمان نیز خواهید شنید.

در طرف مقابل کولر گازی پرتابل نیز از جمله سیستم‌ های سرمایشی بوده که برای ساختمان‌ هایی با ابعاد 20 تا 30 متر می‌ توانند به کار گرفته شوند. امروزه کولرهای گازی اسپلیت یا دوتیکه به عنوان پرفروش‌ ترین مدل‌ ها نیز به میزان قابل توجهی مورد استفاده قرار می‌ گیرند. نوع طراحی و ساخت اسپیلت ها به شکلی است که دارای دو قسمت بوده و به واسطه اینکه کمپرسور آن در محیطی دورتر از ساختمان قرار گرفته می‌ شود، صدای کمتری از آن ها می‌ شنوید. با توجه به محل نصب این سری از کولرهای گازی که بر روی دیوار قرار گرفته می‌ شوند، بهترین انتخاب برای هر ساختمان هستند.

کولر گازی ایستاده جمله مدل‌ هایی بوده که با توان سرمایشی ایده آل برای محل‌ های بزرگ و سالن‌ های وسیع بهترین انتخاب به شمار می‌ روند.

blank

ظرفیت کولر گازی

مورد بعدی که برای خرید کولر گازی باید در نظر بگیرید، ظرفیت این سیستم سرمایشی است. انواع سیستم‌ های سرمایشی و کولرهای گازی اعم از دیواری، پنجره‌ ای، داکت اسپلیت و ایستاده هر کدام با ظرفیت‌ های مختلف روانه بازار می‌ شوند. با توجه به ظرفیت خنک کنندگی لازم است که گزینه‌ ای انتخاب نمایید تا محیط مورد نظر را به بهترین شکل خنک کند. فراموش نکنید خرید کولر گازی با ظرفیت بیش از نیاز نیز موجب می‌ شود که زود به زود سیستم را خاموش کرده تا از یخ زدن محیط جلوگیری نمایید.

توجه به برند کولر گازی

در راهنمای خرید کولر گازی چیزی که لازم است به آن اشاره کنیم، توجه به برند تولید کننده محصول است. این روزها برندهای مختلف انواع کولرهای گازی را در بازار کشور ما عرضه می‌ کنند. از جمله برندهای معتبری که این سیستم سرمایشی را در بازار کشور به فروش می‌ رسانند، می‌ توان به TCL و سوپر جنرال اشاره کرد. علاوه بر این شرکت‌ های داخلی نیز انواع کولر گازی را با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار می‌ دهند. برندهایی مانند اسنوا، پارس خزر و امرسان کولرهای گازی اقتصادی را با توان بالا در دسترس خریداران گذاشته‌ اند.

قیمت کولر گازی

بدون تردید یکی از مهمترین فاکتورها برای خرید کولر گازی و سایر لوازم خانگی، قیمت محصول است. با توجه به اینکه امکان تعویض هر ساله کولر گازی وجود ندارد، باید انتخابی مناسب داشته باشید. قیمت کولر گازی با توجه به چند فاکتور اعلام می‌ شود. نوع سیستم خنک کننده، ظرفیت و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌ دهد از جمله مهمترین فاکتورها برای قیمت گذاری محصول هستند. علاوه بر این برند تولید کننده نیز نقش مستقیمی در اعلام قیمت کولر گازی خواهد داشت.

بهره وری انرژی

هنگامی که به دنبال خرید کولر گازی می‌ روید، لازم است مصرف انرژی آن را بررسی کرده و بهترین انتخاب را انجام دهید. یک کولر گازی با مصرف انرژی بهینه علاوه بر اینکه هزینه‌ های شما برای پرداخت قبض برق را کاهش می‌ دهد، اثر منفی به مراتب کمتری بر روی محیط زیست می‌ گذارد.

انواع کولر گازی از نظر کاربرد

از نظر کاربرد انواع کولر گازی را می‌ توان در چند دسته قرار داد.

کولرهای مرکزی

اگر قصد دارید تمام اتاق‌ های خانه به صورت همزمان خنک شوند، خرید کولر گازی مرکزی را به شما توصیه می‌ کنیم. نوع طراحی و ساخت این سیستم سرمایشی به شکلی است که هوای خنک از طریق مجاری نصب شده می‌ تواند به بخش‌ های مختلف خانه انتقال داده شود. از جمله مزایای این سیستم می توان به خنک کنندگی بالای آن ها اشاره کرد. انرژی زیادی که این کولرها مصرف می‌ کنند نیز می‌ تواند یک نقطه ضعف برای آن ها باشد.

کولر گازی مینی اسپلیت

کولر گازی مینی اسپلیت

یکی دیگر از انواع سیستم‌ های سرمایشی کولرهای مینی اسپلیت بدون داکت به شمار می‌ روند. این سری از کولرهای گازی برای خانه‌ های مدرن انتخابی مناسب هستند. نصب آسان این کولرهای گازی را می‌ توان از ویژگی‌ های آن ها بیان کرد. با این حال قدرت خنک کنندگی پایین مینی اسپلیت بدون داکت یک نکته منفی به شمار می‌ رود.

کولر گازی پنجره‌ ای

برای اتاق‌ های کوچک و یک نفره بهترین انتخاب کولرهای پنجره‌ ای هستند. این سری از کولرهای گازی در اندازه‌ های مختلف روانه بازار می‌ شوند. نصب آسان نگهداری ساده و همچنین قیمت مناسب را می‌ توان از جمله ویژگی‌ های کولر گازی پنجره‌ ای در نظر گرفت. با این حال سر و صدای زیادی که این سیستم سرمایشی به داخل می‌ فرستد و همچنین از بین بردن نمای بیرونی ساختمان را می‌ توان از جمله مهم‌ ترین معایب آن ها عنوان کرد.

کولر گازی پرتابل

این سیستم‌ های سرمایشی شباهت زیادی به کولرهای پنجره‌ ای دارند. اگر به دنبال نصب موقت یک دستگاه خنک کننده در ساختمان هستید، انتخاب کولر پرتابل بهترین گزینه برای شما است. نصب آسان و امکان جابجایی را می‌ توان از جمله ویژگی‌ های کولر گازی پرتابل نامید.

کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده

برای سالن‌ های انتظار و ساختمان‌ های بزرگ بهترین انتخاب کولر گازی ایستاده است. این سری از کولرهای گازی به واسطه طراحی استانداردی که دارند، هوای محیط را به بهترین شکل علاوه بر خنک نگه داشتن، تمیز خواهند گذاشت.

ارسال دیدگاه