همه چیز درباره دریل شارژی

همه چیز درباره دریل شارژی

دریل‌ها از جمله ابزار‌های کاربردی در زندگی هستند و در صنعت، نجاری، ساختمانی و دیگر کار‌هایی از این قبیل مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از افراد دارای شغلی سیار مانند: نصاب‌های کولر و ادوات برقی هستند. دریل شارژی می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای این عزیزان باشد که بتوانند همیشه آن را به همراه داشته باشند و هر زمان می‌توانند از دریل‌های شارژی بهره‌مند شوند.

دریل شارژی چیست؟

زمانی که ما صحبت از دریل می‌کنیم، یعنی باید این ابزار بتواند بر روی سطح‌های دیواری، چوبی، ‌ام دی اف، سیمان و… کار کند. کار اصلی دریل نیز سوراخ کردن یک سطح است. آیا تا کنون به این فکر کرده‌اید که چگونه بتوانیم دریل‌ها را به راحتی حمل کنیم؟ ؟

در گذشته دریل‌ها حمل و نقل سختی داشتند و بسیاری از افراد دارای شغل‌هایی مانند، کابینت‌سازی، نجاری یا دیگر شغل‌ها بودند، دچار مشکل می‌شدند؛ اما امروزه با به وجود آمدن دریل شارژی این مشکل برطرف شده است. دریل‌های شارژی در واقع نوعی دریل هستند که دارای یک باتری لیتیومی می‌باشند و با استفاده از این باتری قابلیت شارژی شدن دارند و پس از شارژ شدن با این باتری می‌توانند به مدت زمان زیادی فعالیت کنند.

دریل‌های شارژی در واقع نوعی دریل کوچک هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها در یک کیف کوچک قرار دهید و آن را را حمل کرده و به محل کارتان ببرید. دریل‌های شارژی دارای باتری اضافی هستند و در صورت اتمام باتری می‌توانید آن‌ها را جایگزین باتری قبلی کرده و از آن استفاده کنید.

همه چیز درباره دریل شارژی

ویژگی‌های دریل شارژی

دریل‌های شارژی همانند دیگر دریل‌ها دارای ویژگی‌های خاص به خود است. البته قابل به ذکر است نمونه‌های چکشی و معمولی دریل‌های شارژی وجود دارد که با توجه به نوع استفاده‌ای که دارید، می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

ویژگی‌های کلی دریل شارژی عبارت‌اند از:

  1. باتری: دریل‌های شارژی از تکنولوژی جدید بهره برده‌اند و این نوع دریل‌ها باتری‌های لیتیومی دارند که نوع جدیدی از دریل‌های شارژی هستند. در گذشته باتری‌های این دریل‌ها نیکل کادمیوم بودند و سایز بزرگتری نسبت به باتری‌های جدید داشتند و طول عمر آن‌ها کوتاه بود. ‌
  2. گشتاور: اگر بخواهیم به عبارتی ساده بیان کنیم، گشتاور در واقع قدرتی است که یک دستگاه هنگام پیچاندن پیچ یا مته تولید می‌کند. گشتاور بیشتر معمولاً به معنی قدرت بیشتر دریل است. یکی از ویژگی‌های دریل شارژی این است که می‌توان قدرت گشتاور را به صورت دستی تنظیم کرد.
  3. سه نظام: در دریل‌های شارژی سه نظام به دو مدل آچار خور و اتوماتیک تقسیم می‌شوند. اغلب دریل‌های شارژی از سه نظام برای سوراخ کردن و همچنین سر پیچ گوشتی گیر برای باز و بسته کردن پیچ‌های مختلف استفاده می‌کند. در سه نظام‌های آچارخور برای تعویض مته نیازمند آچار هستند ولی در نوع اتوماتیک اینگونه نیست.

blank

دریل شارژی چکشی

دریل‌های شارژی در نمونه‌های جدیدی از جمله دریل شارژی چکشی و معمولی تولید می‌شوند. نمونه‌های چکشی این دریل قدرت بیشتری در سوراخ کردن دیوار و بتن دارند. در گذشته برای اینکه دریل چکشی و معمولی را با یکدیگر داشته باشیم لازم بود هر دوی آن‌ها را تهیه کنیم؛ اما امروزه تکنولوژی جدید این امکان را فراهم کرده است که با خرید یک نوع دریل بتوانیم هردو نوع آن‌ها را داشته باشیم؛ چرا که دریل‌های شارژی جدید قابلیت تنظیم دستی به دریل چکشی و معمولی را دارند.

در هنگام خرید دریل شارژی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل اینکه دریل شارژِی مناسبی را خریداری کنید ابتدا باید مطالعه‌ای درباره‌ی انواع دریل داشته باشید. دریلی را که انتخاب می‌کنید باید ارتباط مستقیمی با شغل شما داشته باشد و همچنین باید به نوع قدرتی که موتور دستگاه دارد، و قدرت باتری دریل توجه کنید. برای اینکه بتوانید اطلاعات مناسب درباره‌ی دریل‌های شارژی به دست آورده و یک دریل مناسب را خریداری کرده، به سایت ابزار نیکو مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه