گیره و پیچ دستی دو عضو بی نظیر جعبه ابزار شما

گیره و پیچ دستی دو عضو بی نظیر جعبه ابزار شما

گیره و پیچ دستی وسیله‌ای برای تسلط بیشتر شما روی سازه است. اگر شما هم از هنرجویان فنی حرفه‌ای باشید. می‌دانید که ابزار، اساس اولیه برای موفقیت در کار و حیطه هنری شما محسوب می‌شوند. مطمئنا تصور یک نتیجه مطلوب در حرفه شما اعم از نجاری، مکانیکی و ساخت فلز بدون داشتن ابزار مناسب دور از انتظار است. اگر از کسی که سررشته‌ای در هنرهای فنی ندارد، بپرسید علاقه به ابزار چیست؟ احتمالا فکر می‌کند که با او شوخی می‌کنید. در واقع علاقه به ابزار را فقط یک هنرمند یا هنرجو فنی می‌تواند درک کند.

جعبه ابزار شما چه چیزی را کم دارد؟

اگر مشغول به کارهای فنی هستید؛ ابزار از وسایل ضروری کار شما به شمار می‌روند. احتمالا می‌دانید که گیره و پیچ دستی، حکم عصای دست شما را در کارتان ایفا می‌کنند. چرا که یکی از معضلات و چالش‌های انسان‌های اهل‌فن، نگه‌داشتن یا ثابت‌کردن سازه در حین انجام کار است. گیره یا پیچ این قابلیت را به شما می‌دهند و سازه شما را ثابت نگه می‌دارند تا شما بتوانید فعالیت‌های دیگر خود را به راحتی انجام دهید. پیچ دستی و گیره به اشکال گوناگون و با کاربردهای متنوع بفروش می‌رسند.

گیره و پیچ دستی دو عضو بی نظیر جعبه ابزار شما

تولید و انقضای گیره و پیچ دستی

به صورت کلی ابزار تاریخ انقضا ندارند. زیرا ابزارآلات نوعی وسیله برای سرعت بخشیدن به شکل‌گیری سازه هستند که  در مراحل تولید یک کالا دست نخورده باقی می‌مانند. طبق تاریخچه‌ی  استفاده از ابزارهای متفاوت، گیره و پیچ‌ دستی از ساده‌ترین نوع فلزی و قدیمی خود تا پیشرفته‌ترین ورژن جدید و نوین همواره در بازار به فروش می‌رسند. فقط باید با توجه به حجم نیاز خریداری شوند تا به‌درستی بکار روند. مثلا برای کسی فعالیت حرفه‌ای خود را تازه آغاز کرده است و سطح پایینی دارد؛ نیازی به تهیه‌ی ابزار خیلی پیشرفته نیست و در مرحله اول می‌توان با ابزار ساده و لازم، کار را شروع کرد.

دست پیچ خورده یا پیچ دستی مسئله این است!

پیچ دستی و گیره کمک می‌کنند؛ شما در حین کار فشار کمتری را روی دست خود احساس کنید و دستتان پیچ نخورد. همان طور که از نامش پیدا است، پیچ قابل چرخش بوده و ضمن اینکه وسیله شما را ثابت نگه می‌دارد؛ انجام فعالیت‌های دیگر را روی سازه به بهترین شکل، ممکن می‌سازد. هر پیچ دستی می‌تواند بر اساس نوع کارایی‌اش جنس مختلفی داشته باشد. به‌عنوان مثال گیره و پیچ دستی مورد استفاده در صنایع چوب و نجاری جنس چوبی دارند و فشاری که به سازه وارد می‌شود را کنترل می‌کنند و مانع از آسیب‌زدن به شیء چوبی می‌شوند. شما می‌توانید نوع چوبی این پیچ و گیره دستی را، خودتان در خانه بسازید تا در فعالیت‌های نجاری و کوچک از آن استفاده کنید.

انواع پیچ دستی به روایت تصاویر

برای کسانی که با ابزارآلات به ویژه پیچ دستی و گیره سرو کار دارند. هر کدام از این پیچ‌ها و گیره‌ها دارای داستانی هستند. در ادامه با کاربرد چند مورد از این ابزار آشنا می‌شویم.

پیچ دستی C شکل

قسمت c شکل این پیچ ثابت  بوده و طرفین را از کنار می‌توان به سازه محکم کرد. جالب است بدانید اولین نوع گیره و پیچ دستی از همین نوع ساده بوده است. کار کردن با این گیره به راحتی انجام می‌شود و در جنس‌های مختلف و رنگ‌های متنوع به دست مشتری می‌رسد. به‌وسیله این گیره می‌توان شیء مورد نظر را به قسمتی از کار فیکس و محکم کرد.

blank

پیچ دستی F  :

این نوع پیچ دارای یک طرف ثابت است که ظاهر L  شکلی دارد. طرف دیگر این پیچ که قسمت متحرک آن را تشکیل می‌دهد با گردش و سرخوردن میله، با یک پیچ دیگر به کار محکم می‌شود. این پیچ هم در رنگ‌های متنوعی به بازار عرضه می‌گردد. پیچ دستی L،  در وسعت بیشتری می‌تواند باز شود، و برای کار در رشته‌ی نجاری مناسب است.

گیره و پیچ دستی دو عضو بی نظیر جعبه ابزار شما

پیشرفته ترین نوع پیچ دستی، پیچ دستی اتوماتیک

این نمونه پیچ دستی می‌تواند فشاری حدود 150 کیلوگرم را تحمل کند. ضمن کارایی بی‌نظیر آن، به شیوه‌ای ساخته شده که سلامت فیزیکی بدن هم حفظ شود.  به‌اصطلاح در حین کار به بدن فشاری وارد نخواهد شد. این گیره و پیچ دستی به دلیل کاربرد فوق حرفه‌ای و فوق‌العاده خود دارای طرف‌داران زیادی است. در زمان‌هایی که به مدت طولانی باید سازه خود را ثابت کنید این پیچ مناسب‌ترین ابزار برای شما به شمار می‌رود.

blankگیره و پیچ دستی دو عضو بی نظیر جعبه ابزار شما

پیچ دستی و گیره ابزاری برای یک عمر

کدام تعمیرکار بدون وجود گیره و پیچ‌های دستی‌اش می‌تواند کار کند؟ کدام سازه نجاری بدون وجود گیره می‌تواند محکم شود؟ درحقیقت پیشرفت زندگی بشر در گرو ابزار است و نمی‌توان از آن غافل شد. گیره‌ها می‌توانند برای شما که اهل‌فن هستید بهترین همراه در ادامه مسیر رشته کاری‌تان باشند. گیره و پیچ دستی دارای انواع مختلفی هستند که کاربردهای گوناگونی در کارهای فنی از خود نشان می‌دهند.

ارسال دیدگاه